Pentru ediția de anul acesta a evenimentului Techsylvania, Gimini Apps, echipa din Cluj care a dezvoltat aplicația Gimini Moodtracker, a colaborat cu Betfair Romania Development pentru a crea un stand unde participanții au putut împărtăși cum s-au simțit, introducându-și starea prin intermediul aplicației și utilizând un ecran tactil de mari dimensiuni. Participarea la Techsylvania s-a materializat prin prezentarea unui concept de îmbinare a tehnologiei cu emoțiile și stările interioare și a felului în care tehnologia poate constitui o modalitate de monitorizare a stărilor.
Ceea ce s-a dorit prin această interacțiune cu participanții a fost promovarea importanței monitorizării stărilor și a sentimentelor atât la nivel personal, cât și la nivelul echipelor de lucru sau al comunităților, dar și identificarea stării generale a celor care au participat la eveniment. În total, au fost introduse 1345 de stări din care a reieșit că participanții s-au simțit fericiți în ambele zile, media stărilor fiind de 83,52%. Cea mai introdusă stare a fost cea de "Foarte Fericit", și s-a putut observa și evoluția pe ore a stărilor, aplicația fiind construită în așa fel încât să redea în timp real evoluţia moodurilor introduse de participanţi.
Pentru că tot era vorba despre stări, la stand participanții au fost puși și în situația interesantă de a alege între fericirea imediată și fericirea amânată, mai mare decât cea imediată, însă nu la fel de sigură. Cei mai mulți dintre participanți au ales fericirea amânată, cea care este asociată cu răbdarea și este considerată o sursă a succesului profesional.
Datorită flexibilității aplicației, aceasta poate fi folosită în cadrul diferitelor tipuri de evenimente pentru a obține feedback din partea participanților. Astfel, organizatorii reușesc să asculte părerea participanților și obțin feedback concret pe care îl pot folosi pentru a-și crește evenimentul de la ediție la ediție.
Fiecărei stări introduse i se pot asocia:
locația - care este preluată și adăugată automat de aplicație;
ora exactă - ce este, la fel, adăugată automat, astfel încât stările să poată fi monitorizate cât mai în detaliu;
activitatea - ce poate fi aleasă dintre categoriile deja existente în aplicație sau poate fi creată de către utilizator pentru a-i corespunde cu activitatea pe care o desfășoară;
La fel ca în cadrul evenimentelor, aplicația poate fi adaptată și pentru utilizarea ei în comunități stabile ca echipe, companii sau ONG-uri, putându-se obține feedbackul membrilor cu privire la proiecte, la oamenii cu care lucrează, la evenimentele interne la care participă. De exemplu, pentru a înţelege mai bine echipa pe care o coordonează, un manager poate analiza stările membrilor echipei, aceştia spunând, prin intermediul aplicaţiei, cum se simt făcând un anumit lucru sau făcând parte dintr-o anumită echipă. Feedbackul este obținut rapid, mult mai ușor, interactiv și fără să ai nevoie de chestionare, formulare sau alte instrumente de comunicare internă mai puțin atractive pentru angajați. În prezent, echipa Gimini Apps lucrează la dezvoltarea unei alte funcționalități ce are scopul de a ușura munca de obținere a părerilor membrilor dintr-o anumită comunitate. Prin aceasta, utilizatorii vor primi câte o întrebare pe care cel care gestionează aplicația la nivel de comunitate dorește să o analizeze, urmând ca răspunsurile membrilor comunității respective să fie grupate în timp real de către aplicație și să ofere rezultate sub forma răspunsurilor la un poll.
Gimini Moodtracker poate fi folosit și în scop personal, pentru a crește gradul de self-awareness al individului. În acest scop, aplicația oferă mai multe funcţionalităţi și generează statistici în funcție de stările introduse de către utilizator. De exemplu, sunt generate date precum evoluţia stărilor pe zile, pe săptămâni, pe luni sau ani, medii ale acestora, cea mai bună zi a săptămânii sau clasamente cu oameni (pentru Android, prin utilizarea Call rater-ului), cu locurile, activitățile care te influențează, toate acestea rezultând din simpla înregistrare a stărilor de moment, a felului în care te simţi. Aplicaţia oferă şi posibilitatea introducerii de text pentru a descrie pe scurt ce sau cine a cauzat starea respectivă, astfel capturând mult mai în detaliu cauzele stărilor interioare şi monitorizându-le mai uşor.
Aplicaţia Gimini Moodtracker a fost construită pornind de la ideea că de cele mai multe ori conștientizăm că ne simțim într-un anumit fel, fără să știm de ce, care este sursa stării, lucru ce ne-ar ajuta pe viitor să încercăm să o evităm sau, din contră, să o retrăim. Cunoscând aceste cauze, poți să îți dirijezi activitățile astfel încât să ajungi să fii mai conștient de propria persoană, mai mulțumit de tine însuți, mai fericit. Aplicația este rezultatul folosirii acestui concept de mood tracking în timpul workshopurilor din cadrul Gimini Institute, ONG care funcționează în Cluj-Napoca din 2013 și care vizează ghidarea oamenilor în a-și găsi fericirea și liniștea de care au nevoie, Gimini Moodtracker devenind o unealtă folosită pe tot parcursul întâlnirilor.
Ideea din spatele aplicației Gimini Moodtracker s-a născut din uneltele de conștientizare pe care le-am folosit în cadrul Gimini Workshops, loc în care oamenii urmăresc ce și cine îi face fericiți. Față de pix și hârtie, Gimini Moodtracker face măsurarea fericirii și identificarea cauzelor ei incredibil de simplă și cu multe beneficii suplimentare.
Echipa a pornit de la structura echipei de consultanți de management în care core-teamul fondat de Dragoș Bîrlea lucra. Apoi, echipa a crescut adăugându-se competențe tehnice, adică alți frumoși nebuni care încă mai cred în proiecte ce schimbă viața oamenilor într-una mai bună. Așa a ajuns în echipa noastră Sergiu Damian, software architect and CTO al Gimini Apps. Fără el și vasta lui expertiză tehnică și "de traducător" azi Gimini Apps nu ar fi fost aici. E o echipă ce ține mult la produsul conceput și dezvoltat local, pe bani proprii și mult sweat equity, declară Mihai Babici, project manager al Gimini Apps.
După ce am trecut prin mai multe faze, am ajuns adepții politicii pașilor mărunți. Ne dorim să utilizăm aplicația mai ales în Cluj-Napoca, unde ea s-a născut, să o aducem spre clujeni și să îi îndemnăm să o folosească pentru a afla ce-i face fericiți. Aceasta se întâmplă în cadrul unor evenimente la care Gimini Apps participă, prezență pe care o vom crește în perioada următoare. Pregătim un eveniment local extins ca desfășurare pe o perioadă mai îndelungată, apoi alte colaborări în care să măsurăm fericirea, pentru că acesta e businessul în care suntem și în care credem.