ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 74
Abonament PDF

Urgent vs. Important

Diana Costa
Administrative Coordinator @ Azimut Happy Employees



MANAGEMENT

De câte ori nu s-a întâmplat să ajungem la finalul zilei cu toate termenele limită împlinite, dar având totuși sentimentul că nu am realizat ceva fundamental sau important? Un studiu realizat de Journal of Consumer Research, ne arată că, în general, oamenii aleg să finalizeze taskuri cu deadline-uri mai scurte, chiar și în situațiile în care taskurile cu termene mai lejere sunt la fel de ușoare și aduc cu ele și o recompensă mai mare.

Este firesc să dorim să realizăm taskurile care au un deadline apropiat, pentru a le putea tăia de pe lista de sarcini. Un paradox cu care se confruntă mai multe persoane este că sarcinile care au importanță pentru dezvoltarea sau bunăstarea noastră sunt în același timp, sarcini care de obicei nu au un termen limită. Câteva exemple sunt: adoptarea unor valori în care credem (voluntariat/petrecerea timpului cu familia), obținerea recunoașterii publice, îmbunătățirea unor abilități (învățarea unei limbi noi, îmbunătățirea cunoștințelor despre domeniul x,y), prevenirea unor probleme (programarea vizitelor medicale/crearea unui protocol de gestionare a crizei).

Implementarea unor strategii care ar putea să ne ghideze treptat în direcția corectă și care nu necesită mult efort arată astfel:

Programarea sarcinilor importante - mai mult timp pentru tine

Prezentasem această idee într-un articol trecut, unde am menționat mai multe studii care ne arată că programarea exactă a momentului ("când") și a locului ("unde") în care o să realizăm un task crește șansele ca acel task să fie dus până la capăt.

O idee care poate ajuta este să alegem un interval de timp o dată pe săptămână, disponibil pentru a face o programare personală în timpul orelor de lucru sau pentru a putea dezvolta o nouă idee, dacă este necesar. Chiar dacă în unele săptămâni acea portiță de timp rămâne neutilizată, păstrați-l pentru momentele în care va fi nevoie.

Izolarea celor mai importante elemente ale sarcinilor complexe

Sarcinile ample necesită de cele mai multe ori, progres treptat. Unele obiective ar putea să fie prea complexe pentru procesul în care se află sau din contră, obiectivele să fie inadecvate și inferioare nivelului de complexitate.

Dacă vă stabiliți în mod obișnuit obiective atât de înalte încât ajung abandonate, o soluție ar putea fi să luați în considerare o versiune de jumătate de dimensiune. Construiți mental versiunea originală a obiectivului și versiunea de jumătate de dimensiune și întrebați-vă care este cel mai bun (mai realist) obiectiv.

Timp mai puțin pentru taskuri nesemnificative

Sarcinile nesemnificative au o tendință de a lua mai mult timp decât ar trebui. În unele cazuri, taskurile care par simple și rapide ajung să consume mult mai mult timp decât ne-am gândit inițial. O idee bună este cronometrarea activităților pentru a da un sens al timpului și setarea unui timp minim/maxim în care ne putem încadra într-o activitate.

Prioritizați acele sarcini care vor reduce numărul de sarcini urgente, dar neimportante

Este ușor să cădem în capcana de "a căra apa cu ciurul". Tipurile de scenarii pe care doriți să le evitați sunt cele care rezolvă mereu aceleași probleme sau dau aceleași instrucțiuni în mod repetat. Pentru a depăși acest tipar puteți externaliza, automatiza, împărți sarcini mici, elimina, simplifica fluxul de lucru sau crea șabloane pentru sarcini recurente. Sunt situații în care se poate face o investiție de timp o singură dată pentru a configura un sistem care va economisi timp în viitor: stabilirea unei comenzi recurente pentru consumabilele din birou, mai degrabă decât să comandați articole unul câte unul pe măsură ce se epuizează, șabloanele pentru mail sau altele.

Atenție la imaginea de ansamblu

Când suntem foarte implicați în sarcini mărunte și simțim constant presiunea timpului este foarte dificil să vedem imaginea de ansamblu, fiind astfel foarte ușor să uitam de sarcinile importante. Există însă o serie de trucuri care ne ajută în mod natural să privim lucrurile în perspectivă. O idee în acest sens este luarea pauzelor mici, care previn adâncirea inconștientă în multitudinea de detalii sau dedicarea unui interval de timp în fiecare zi (de preferat la începutul sau la sfârșitul zilei) în care să punem în ordine adevăratele priorități.

Concluzie

Toate trucurile prezentate mai sus se pot dovedi foarte utile și te pot ajuta în a-ți organiza mai eficient ziua de muncă. Atenția acordată stabilirii priorităților și cultivarea abilității de a-ți adapta programul în cazul în care acestea se schimbă, devin atuuri de bază în ceea ce privește eficiența personală. Fiindcă vorbim de eficiență personală, e util să încerci cât mai multe din aceste metode și să le alegi doar pe cele potrivite pentru tine și pentru jobul tău.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects