ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 74
Abonament PDF

Istoria mașinilor moderne

Epure Cristian
IT Development Professional Applications @ Siemens



DIVERSE

Segmentul de automobile poate fi împărțit în mai multe categorii. În funcție de elementele de propulsie sau de exterior, industria automobilelor parcurge epoci multiple, cum ar fi : epoca dispozitivelor cu propulsie umană, cea de ardere internă, a motoarelor electrice și așa mai departe. De-a lungul celor 250 de ani de evoluție, mașinile au traversat un proces de evoluție continuă. Pornind de la etapele timpurii ale mașinilor până în prezent, conducerea acestor mașini a fost bazată pe capabilitatea și intervenția umană, fiind aproape imposibil de prevăzut că aceste mașini să se poată auto-controla, să ia decizii proprii pentru a conduce eficient și legal dintre două puncte.

Dar ce sunt mașinile autonome și semi-autonome?

Potrivit Wikipedia, "o mașină autonomă este un vehicul capabil să perceapă mediul înconjurător și navigația fără control uman". Putem deduce din această afirmație că autoturismele semi-autonome au nevoie de o contribuție umană și nu sunt autorizate 100% pentru luarea deciziilor.

Autovehiculele autonome sunt vehicule propulsate de motoarele cu combustibili organici sau de motoare electrice asistate de un sistem inteligent pentru a reproduce contribuția umană. Sistemul "inteligent" este un sistem distribuit compus din diverși senzori cum ar fi: radar, sonar, senzori infraroșii, informații video de la camerele de zi și de noapte. Toate aceste dispozitive hardware, programate cu secvențe de cod, creează o "viziune asupra computerului", similară viziunii umane, dar cu scopul de a fi îmbunătățită pentru a fi mai eficientă.

Principala diferență conceptuală între anii 1700 și autovehiculele autonome / auto-conduse în prezent, este aceea de a reacționa la condițiile de mediu pentru a calcula informațiile de intrare și de a răspunde cu cele mai bune decizii pentru a oferi experiențe optime de conducere. Cu alte cuvinte, avem nevoie de dispozitive diferite pentru furnizarea de date pentru rezultate mai bune. În condiții meteorologice însorite, senzorii infraroșii își măresc eroarea de citire, iar ieșirea calculată nu trebuie să se bazeze numai pe măsurătorile acestora. Camerele video cu filtre optice, care stabilesc scena obiectelor, împreună cu senzorii sonari, pot efectua măsurători aprofundate, rezultând o hartă 3D cu obiecte 3D care se referă la luarea deciziilor automate. După cum se poate vedea în Figura 1, cea mai importantă componentă pentru vehiculele autonome de astăzi este LIDAR, care este bazată pe camere și senzori ultrasonici pentru a face un mediu 3D. Camera video situată în parbriz, are rolul de a monitoriza benzile de circulație, obstacolele de intrare, semnele sau semafoarele. Radarele și senzorii cu ultrasunete au în esență același rol, diferența fiind frecvența citirilor care este mai mare pentru radare. Senzorii ultrasonici, care de obicei sunt plasați pe spatele mașinii, au o precizie ridicată pentru viteze mai mici și pot fi ușor de utilizat pentru parcare laterală.

Senzorii Odometry sunt situați în roată și pot monitoriza distanța și viteza. Există module de comunicare care asigură transmiterea corectă a informațiilor între senzori și unitatea de calcul intern, astfel încât informațiile să fie propagate.

Chiar dacă automobilele aveau tehnologiile cu motor electric încă din 1859, piața era limitată, tehnologia era nouă și electricitatea nu putea fi folosită la capacitate maximă așa cum se face astăzi. Industria 1.0 este perioada în care mașinile alimentate cu apă, au fost prioritatea din acele zile, astfel că mașinile electrice au fost abandonate până în anii 1990, când piața a început să privească din nou cu interes spre motoarele electrice. De ce a fost crucial acest lucru pentru autoturismele autonome? Deoarece fiecare dispozitiv inteligent este alimentat cu energie electrică și sunt necesare celule de stocare pentru ca toate sistemele să funcționeze.

Abordarea modernă cu serviciile distribuite ca și comunicarea între servere permite inginerilor Sofware să extindă soluțiile existente cu cele noi și să le integreze pe cele actuale cu IoT. Comunicarea dintre dispozitive inteligente se poate face cu ajutorul codului și a internetului. Parametrii precum temperatura, viteza, distanța sau chiar modelele 3D pot fi redate pe tablete și smartphone-uri.

În concluzie, au fost necesari mai mult de 200 de ani pentru a ajunge la aceste stări timpurii ale autovehiculelor autonome. Ce urmează?

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects