Salut! Stăm de vorbă cu Florin Popa, General Manager la KRONSOFT. Voi dezvoltați produse pentru industria farmaceutică. Care sunt produsele și serviciile dezvoltate în această zonă?
Florin Popa: Salut! Avem o experiență de unsprezece ani și jumătate de când lucrăm în domeniul farmaceutic. Dezvoltăm în principal soluții ERP. Suntem implicați în patru din cele cinci produse dezvoltate momentan de grupul Noventis pe piața din Germania. Peste 7000 de farmacii folosesc software de la noi. Pe lângă asta, există aplicații de e-commerce în domeniul farmaceutic, aplicații legate de digitalizarea farmaciilor. Acest lucru presupune atât aplicații mobile, cât și aplicații web. Avem un proiect mai mare legat de transferul de date între lanțurile farmaciilor, iar, în curând, vom intra și pe sectorul farmaceutic care ține de spitale, case de bătrâni, terapeuți, logopezi, alte domenii colaterale farmaciilor, dar, evident, tot din domeniul health care.
Domeniul farmaceutic este unul complex. Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați?
Florin Popa: Există diverse secțiuni ale acestor provocări. Una dintre secțiuni este cea legală. Legislația din Germania, atât înainte, cât și după apariția GDPR, este foarte restrictivă, aspect care duce la imposibilitatea de a folosi ultimele tehnologii, de a ajunge în Cloud, de a avea aplicații mai moderne. O altă zonă de provocări are legătură cu tehnologiile pe care le folosim : sunt multe situații când trebuie să preluăm aplicații vechi, cu tehnologii de acum 25 sau 30 de ani. De aceea trebuie găsită o balanță în cadrul echipei noastre din Brașov, astfel încât oamenii să poată produce pe lângă tehnologiile vechi și tehnologii noi, pentru că, altfel, gradul de motivare se pierde. O altă zonă a provocărilor este cea legată de comunicarea cu cei din Germania, nu limba fiind o problemă (fie că este engleză, fie că este germană), ci felul de comunicare, modul în care reușim să ne organizăm. De multe ori am încercat să găsim soluțiile cele mai bune și sunt progrese semnificative față de acum 8-10 ani.
Cultura poate fi o provocare mare. Aseară am vorbit în cadrul evenimentului de lansare organizat de voi, de KRONSOFT, despre AI și chatbots, precum și despre soluțiile pe care voi le dezvoltați în această zonă. Care este feedbackul clienților în ceea ce privește creșterea productivității aplicând această tehnologie?
Florin Popa: În domeniul chatbot suntem la început, proiectul fiind în stadiu de pilot. Se aplică call-centerurilor din cadrul grupului. Ne dorim ca, într-o primă fază, 20%-30% din cadrul solicitărilor din call-center să fie rezolvate prin intermediul unui chatbot, iar una din strategiile care asigură consistența acestei soluții este faptul că solicitările mai delicate vor fi redirecționate către un agent uman. Este singura variantă prin care ne asigurăm că nu aducem niciun impediment calității serviciilor, dar evoluția în acest domeniu este foarte rapidă și suntem optimiști că în curând vom avea o soluție foarte bună.
Sună foarte promițător și sperăm să reveniți cu detalii. Care sunt planurile de dezvoltare pentru KRONSOFT în România?
Florin Popa: Este important de știut că în momentul de față avem un număr de 130 și ceva de oameni, iar în momentul în care am devenit parte din grupul Noventis s-a extins planul de colaborare cu mai multe firme din grup, ceea ce înseamnă că în 2-3 ani mă aștept ca numărul angajaților să fie cu cel puțin 50% mai mare pentru că numărul de proiecte din cadrul grupului în care vom fi implicați este foarte mare.
Am văzut că și noul spațiu în care v-ați mutat este foarte mare, ceea ce înseamnă că există loc de creștere.
Florin Popa: Acest lucru a fost prevăzut de la bun început. Infrastructura ne permite să ne extindem fără niciun fel de probleme.
Cum vedeți evoluția IT-ului brașovean în ultimii ani?
Florin Popa: S-a schimbat foarte mult. De curând am fost invitat la o serie de întâlniri cu firme din Brașov, întâmplător doar firme care au parteneri sau investitori din Germania. Din punctul de vedere al evoluției stăm foarte bine. Sunt probleme în legătură cu resursa umană de care avem nevoie și, fiecare firmă - am observat - încearcă diverse metode pentru a se dezvolta în zona aceasta. Din punctul de vedere al evoluției firmelor/proiectelor/tehnologiilor, lucrurile stau foarte bine. Să sperăm că putem rezolva și partea de resurse umane. Avem și oameni pe care ne putem baza.
Mulțumim foarte mult și mult succes în continuare!
de Ovidiu Mățan
de Alina Mihuț
de Ovidiu Mățan