ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 73
Abonament PDF

Dezvoltarea de soluții software în industria farmaceutică – interviu cu Florin Popa

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



INTERVIU


Salut! Stăm de vorbă cu Florin Popa, General Manager la KRONSOFT. Voi dezvoltați produse pentru industria farmaceutică. Care sunt produsele și serviciile dezvoltate în această zonă?

Florin Popa: Salut! Avem o experiență de unsprezece ani și jumătate de când lucrăm în domeniul farmaceutic. Dezvoltăm în principal soluții ERP. Suntem implicați în patru din cele cinci produse dezvoltate momentan de grupul Noventis pe piața din Germania. Peste 7000 de farmacii folosesc software de la noi. Pe lângă asta, există aplicații de e-commerce în domeniul farmaceutic, aplicații legate de digitalizarea farmaciilor. Acest lucru presupune atât aplicații mobile, cât și aplicații web. Avem un proiect mai mare legat de transferul de date între lanțurile farmaciilor, iar, în curând, vom intra și pe sectorul farmaceutic care ține de spitale, case de bătrâni, terapeuți, logopezi, alte domenii colaterale farmaciilor, dar, evident, tot din domeniul health care.

Domeniul farmaceutic este unul complex. Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați?

Florin Popa: Există diverse secțiuni ale acestor provocări. Una dintre secțiuni este cea legală. Legislația din Germania, atât înainte, cât și după apariția GDPR, este foarte restrictivă, aspect care duce la imposibilitatea de a folosi ultimele tehnologii, de a ajunge în Cloud, de a avea aplicații mai moderne. O altă zonă de provocări are legătură cu tehnologiile pe care le folosim : sunt multe situații când trebuie să preluăm aplicații vechi, cu tehnologii de acum 25 sau 30 de ani. De aceea trebuie găsită o balanță în cadrul echipei noastre din Brașov, astfel încât oamenii să poată produce pe lângă tehnologiile vechi și tehnologii noi, pentru că, altfel, gradul de motivare se pierde. O altă zonă a provocărilor este cea legată de comunicarea cu cei din Germania, nu limba fiind o problemă (fie că este engleză, fie că este germană), ci felul de comunicare, modul în care reușim să ne organizăm. De multe ori am încercat să găsim soluțiile cele mai bune și sunt progrese semnificative față de acum 8-10 ani.

Cultura poate fi o provocare mare. Aseară am vorbit în cadrul evenimentului de lansare organizat de voi, de KRONSOFT, despre AI și chatbots, precum și despre soluțiile pe care voi le dezvoltați în această zonă. Care este feedbackul clienților în ceea ce privește creșterea productivității aplicând această tehnologie?

Florin Popa: În domeniul chatbot suntem la început, proiectul fiind în stadiu de pilot. Se aplică call-centerurilor din cadrul grupului. Ne dorim ca, într-o primă fază, 20%-30% din cadrul solicitărilor din call-center să fie rezolvate prin intermediul unui chatbot, iar una din strategiile care asigură consistența acestei soluții este faptul că solicitările mai delicate vor fi redirecționate către un agent uman. Este singura variantă prin care ne asigurăm că nu aducem niciun impediment calității serviciilor, dar evoluția în acest domeniu este foarte rapidă și suntem optimiști că în curând vom avea o soluție foarte bună.

Sună foarte promițător și sperăm să reveniți cu detalii. Care sunt planurile de dezvoltare pentru KRONSOFT în România?

Florin Popa: Este important de știut că în momentul de față avem un număr de 130 și ceva de oameni, iar în momentul în care am devenit parte din grupul Noventis s-a extins planul de colaborare cu mai multe firme din grup, ceea ce înseamnă că în 2-3 ani mă aștept ca numărul angajaților să fie cu cel puțin 50% mai mare pentru că numărul de proiecte din cadrul grupului în care vom fi implicați este foarte mare.

Am văzut că și noul spațiu în care v-ați mutat este foarte mare, ceea ce înseamnă că există loc de creștere.

Florin Popa: Acest lucru a fost prevăzut de la bun început. Infrastructura ne permite să ne extindem fără niciun fel de probleme.

Cum vedeți evoluția IT-ului brașovean în ultimii ani?

Florin Popa: S-a schimbat foarte mult. De curând am fost invitat la o serie de întâlniri cu firme din Brașov, întâmplător doar firme care au parteneri sau investitori din Germania. Din punctul de vedere al evoluției stăm foarte bine. Sunt probleme în legătură cu resursa umană de care avem nevoie și, fiecare firmă - am observat - încearcă diverse metode pentru a se dezvolta în zona aceasta. Din punctul de vedere al evoluției firmelor/proiectelor/tehnologiilor, lucrurile stau foarte bine. Să sperăm că putem rezolva și partea de resurse umane. Avem și oameni pe care ne putem baza.

Mulțumim foarte mult și mult succes în continuare!

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects