ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 73
Abonament PDF

Ullink fuzionează cu Itivti - interviu cu Horea Hopârtean

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



INTERVIU

Recent, Ullink a fuzionat cu compania Itiviti. Care este rezultatul acestei fuziuni și care sunt noile puncte forte?

Horea Hopârtean: Combinația dintre două companii egale - Ullink și Itiviti - a creat o echipă de 1000 de membri cu o amprentă importantă în toate centrele financiare majore la nivel global. Din punct de vedere al produselor, avem în primul rând, o complementaritate importantă dată de soluțiile de order management (high-touch și low-touch) pentru instituțiile de brokeraj prin aportul Ullink, respectiv soluțiile de proprietary trading și market-making prin Itiviti. Această complementaritate e evidentă dacă ne uităm la numărul mare de clienți comuni ce folosesc deja portofoliile noastre de produse. În al doilea rând, expertiza în protocolul FIX și conectivitate la piețele financiare a celor două companii dă naștere unui gigant tehnologic de competențe și soluții fundamentale pentru orice entitate activă pe piețele de capital.

 

Horea Hopârtean - Senior Vice President of Engineering Itiviti

Activând de mult timp în piața clujeană, întâmpinați provocări locale în ceea ce privește schimbarea brandului ? 

Horea Hopârtean: Itiviti este un masterbrand creat acum doi ani, care aduce în același portofoliu, printr-o strategie comună, produse și echipe din companii care inițial se numeau Orc, TBricks, CameronTec, LaSalle și acum Ullink.

Desigur că va exista o inițiativă de rebranding, dar dincolo de marketing, care este important, valorile de bază care stau la baza acestui nou brand - inovație, curiozitate pentru tehnologie, pasiune pentru calitate, sunt deja împărtășite de colegii noștri care compun astăzi echipa locală din Cluj.

 

Care este evoluția în Cluj din ultimii ani a echipei Ullink, acum Itiviti? 

Horea Hopârtean: Centrul de dezvoltare din Cluj a fost deschis în 2011, iar rezultatele obținute aici an de an au fost constant apreciate de întreg grupul. Competențele locale au fost puse în valoare și de compatibilitatea cu valorile și cultura modernă a organizației, ducând la extinderea capabilităților dezvoltate aici: de la software development, la client operations și professional services, product strategy și recent la finance.

Achiziția de către Nordic Capital este cea de-a doua care are loc în istoria echipei din Cluj și, la fel ca și achiziția din 2014 de către Hg Capital, a prilejuit o nouă validare a activității în ceea ce este astăzi cel mai mare birou al Itiviti.

 

Spune-ne câteva cuvinte despre produsul dezvoltat de Itiviti în Cluj.

Horea Hopârtean: În Cluj dezvoltăm patru serii diferite de produse destinate fiecărui segment de piață distinct. Avem suite de produse pentru high-touch trading, low-touch trading (unde suntem lider de piață), post-trade și conectivitate.

 Voi descrie în câteva cuvinte una dintre aceste suite, poate cea mai simplu de înțeles - cea orientată către high-touch trading - care reprezintă tradingul electronic deja "tradițional", așa cum publicul larg îl percepe prin intermediul televiziunilor de profil ca Bloomberg sau "defunctul" The Money Channel. Această suită acoperă nevoile complete ale unor instituții bancare de brokeraj, pornind de la 5-10 trading desks centrate pe o piață specifică - să spunem Asia - și ajungând până la bănci multinaționale de prim rang, care fac trading "follow-the-sun" pe tot globul, cu câteva sute de trading desks 24h pe zi, 5 zile pe săptămână. Pe terminalele acestor brokeri - pe patru, șase sau opt ecrane, rulează soluțiile dezvoltate de noi ce permit traderilor să vizualizeze toată informația necesară pentru a lua o decizie și pentru a executa  cât mai rapid și mai eficient ordinele clienților lor, în completă transparență, respectând regulile din ce în ce mai stricte impuse de exchanges - în mod special în Uniunea Europeană (și mă refer aici la directiva MIFID2 ce a intrat în vigoare pe 3 ianuarie în acest an).

Sigur, pentru publicul românesc, toată această activitate pare mai degrabă subiect de film, iar educația bursieră locală, în ciuda eforturilor din ultimii ani ai BVB, e la un minim european. Investițiile personale la bursă sunt totuși investiții pe termen lung și nu sunt așa de spectaculoase, atât de volatile, atât de "cool" precum investițiile în monede virtuale. Cu alte cuvinte, nu te îmbogățești rapid la bursă, dar nici nu sărăcești rapid.

Cu toate acestea, printr-un paradox fericit, milioane de români sunt astăzi, prin intermediul contribuțiilor lor regulate la ceea ce numim Pilonul 2 de pensii, în situația de a fi clienți ai unor clienți sau potențiali clienți ai clienților noștri. E vorba de fonduri minuscule comparativ cu piața mondială de asset-management (o parte a ceea ce numim buy-side), dar e un început pozitiv, care printr-o susținere constantă  poate crește enorm economia României. Și nu e vorba doar de banii în sine din acest Pilon 2 - vedem în fiecare ani sume mult mai mari risipite în toate părțile sistemului de stat fără nici un efect pozitiv. Acești asset manageri nu doar că investesc banii noștri în economie, dar o fac într-un mod profesionist, evaluează permanent investiția lor, cer rezultate și performanță. Această sete permanentă de rezultate nu poate decât să aibă un impact sănătos pentru economia locală pe termen lung.

 

Care sunt planurile pe termen scurt în ceea ce privește această fuziune? 

Horea Hopârtean: Pe termen scurt, vrem să beneficiem de această complementaritate dovedită a suitelor de produse, oferind soluții complete clienților existenți dar și adresându-ne unor clienți pe care până acum nu puteam să îi accesăm. De asemenea, această fuziune ne oferă șansa de a învesti în dezvoltarea de noi produse prin care să atacăm segmente de piață diferite.

Pentru colegii noștri, compania rezultată în urma fuziunii reprezintă extinderea oportunităților unui career path global, care le permite să acumuleze atât experiență internațională, lucrând în țări și culturi diferite, cât și șansa de a explora roluri diferite în birourile Itiviti din întreaga lume.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects