ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 72
Abonament PDF

Plăcerea dezvoltării bazate pe date (Data-Driven Development)

Davide Trimarchi
Head of Product & Design @123FormBuilder



MANAGEMENT

Dezvoltarea bazată pe date este o metodă populară în rândul companiilor de tehnologie utilizată pentru crearea de produse și servicii. Toți giganții din tehnologie au adoptat deja dezvoltarea bazată pe date. Companiile mai mici nu stăpânesc încă această metodă. Dar, atunci când aceste companii recurg la date, o fac pentru a-și optimiza inițiativele de marketing, nu produsul în sine.

123FormBuilder m-a impresionat prin modul de aplicare a dezvoltării bazate pe date, astfel încât m-am alăturat companiei anul trecut. Aici, deciziile sunt luate pe baza datelor obiective, ceea ce încurajează experimentele. De asemenea, ne permite să încercăm multe idei rapid, în loc de a petrece luni bune încercând să lansăm ceva. Toate aceste elemente m-au atras la companie, iar decizia de a mă alătura a dat roade rapid.

De ce contează dezvoltarea bazată pe date?

Ce presupune dezvoltarea bazată pe date în contextul programării? Totul se reduce la luarea deciziilor pe baza datelor reale ce provin din măsurarea comportamentului utilizatorului, spre deosebire de deciziile luate doar pe bază de intuiție și de instinct. În mod surprinzător, multe companii își bazează deciziile pe intuiție, nu pe ceea ce derivă din comportamentul utilizatorilor. Managerii încep proiecte și adoptă idei pe baza a ceea ce consideră că este potrivit, nu pe baza a ceea ce cunosc, expunând proiectele riscului de a eșua. Fără o abordare bazată pe date, designerii și programatorii reușesc să îi facă doar pe manageri fericiți, nu și pe utilizatori. Luarea deciziilor pe baza datelor utilizatorilor schimbă atenția de pe ceea ce doresc managerii pe ceea ce doresc utilizatorii, de aici derivând o serie de beneficii asociate:

Având informații despre cum sunt folosite produsele și serviciile lor, companiile pot lua decizii de business mai bune și pot îmbunătăți operațiunile interne, eficiența și moralul.

Abordarea bazată pe date din cadrul 123FormBuilder

În ultimii doi ani, toți cei din cadrul 123FormBuilder au început să adopte abordarea bazată pe date în toate activitățile. Azi, monitorizăm peste 800 de tipuri de indicatori unici pe care îi folosim pentru o varietate de scopuri:

O privire în detaliu asupra testării A/B

Deși tehnologia a făcut testarea A/B mai ușor de gestionat, mai ales la scară largă, această practică de lucru este prezentă de 100 de ani. Testarea A/B este destul de simplă: prezintă versiuni diferite ale unui lucru (precum o formulă dintr-un email, o pagină de pornire sau un meniu de produs) utilizatorilor pentru a vedea care variantă este preferată. Deși pare destul de simplu, este greu de realizat.

Cel mai important aspect al testării A/B este luarea unei decizii cu privire la ce dorim să testăm și cum vom determina dacă testul a avut succes. Multe companii testează versiuni total diferite ale unei pagini de pornire, de exemplu cu titluri, aspect, butoane și imagini complet diferite. Dacă o versiune a paginii are rezultate mai bune decât alta, nu vor ști dacă asta s-a datorat titlului, aspectului, butoanelor sau imaginilor (sau datorită unui element total diferit): va trebui să mai realizeze teste pentru a obține rezultate concrete. O abordare mai bună este testarea unei singure componente la un moment dat. De exemplu, mărimea butonului sau culoarea butonului, iar apoi stabilirea indicatorilor care determină ce versiune a "câștigat" (de obicei, versiunea ce are cele mai multe clickuri). Cele mai eficiente testări A/B sunt realizate pe un element cu indicatori specifici care să măsoare succesul.

Cu toate că testarea este de obicei o idee bună, nu trebuie să testați totul mereu. Dacă aveți o bază de utilizatori mai mică, rezultatele voastre s-ar putea baza pe date insuficiente pentru a fi relevante. O altă opțiune este să nu aveți suficient timp pentru a realiza teste. În unele cazuri, este suficient să ne bazăm pe tipare de design uzuale și pe bunele practici recomandate de industria în care activăm.

La 123FormBuilder, facem multe experimente: în ultimii doi ani, am realizat 208 teste fără succes (care au indicat că o funcționalitate a avut nevoie de îmbunătățire înainte de lansarea la scară largă) și 66 ode teste cu succes (care au permis ca o funcționalitate să fie lansată către toți utilizatorii). De fapt, avem opt teste în desfășurare în acest moment. E neplăcut să arunci codul la gunoi, dar putem observa că doar 25% din experimentele noastre au reușit de fapt. Dacă nu am fi adunat date și am fi lansat funcționalitățile doar pe baza instinctului, am fi lansat diferența de 75% de actualizări utilizatorilor, ceea ce ar fi afectat negativ performanța noastră!

Pentru a învăța mai multe despre modul în care funcționează testarea A/B, să analizăm două teste recente A/B care au avut drept obiect dashboardul editorului nostru de formulare: unul a avut succes, celălalt nu.

Exemplu 1: Alternativă la pagina de pornire - fără succes

Ipoteza: Am crezut că pagina de pornire a editorului, un dashboard ce arată toate formularele unui utilizator, nu îi încuraja pe utilizatori să interacționeze cu formularele lor sau să creeze noi obiecte. Am decis să testăm dashboardul curent și o pagină de pornire unde utilizatorii puteau vedea doar o listă a formularelor lor. Ne-am așteptat ca noul design să îi determine pe utilizatori să creeze mai multe obiecte și să interacționeze cu cele curente.

Exemplul 2: Actualizare de Dashboard - cu succes

Ipoteza: Am crezut că dashboardul editorului nostru de formulare nu încuraja suficient navigarea. Pagina afișa doar grafice cu numărul de răspunsuri la formulare. Am dorit să testăm un nou dashboard care adăuga linkuri rapide către formularele create recent și cele cu răspunsuri primite recent.

Actualizare propusă pentru test: Un panou cu linkuri rapide lângă informațiile despre răspunsurile primite prin formular;

Uneori, testele A/B nu produc rezultate concludente sau semnificative statistic. Același lucru ni s-a întâmplat și nouă când am lucrat cu noile noastre modele de paywalls. Puteți alege să aruncați codul (o alegere bună, dacă adaugă complexitate inutilă care este greu de gestionat în viitor) sau să îl păstrați, dacă aduce alte beneficii. Am decis să păstrăm noile paywalls deoarece reduceau timpul de adăugare de noi obiecte și timpul de încărcare pe website pentru clienții noștri. În pofida faptului că nu am constatat salturi semnificative în performanță, această schimbare a meritat.

Concluzie - Principii cheie

Ce am învățat din dezvoltarea bazată pe date realizată pentru 123FormBuilder în ultimii doi ani? Deciziile luate pe baza datelor chiar funcționează, atâta timp cât aveți în vedere următoarele principii:

Când faceți tranziția de la deciziile bazate pe instinct la cele bazate pe date, trebuie să acceptați importanța datelor și să vă bazați pe acestea înainte de orice. Altfel, deciziile voastre nu vor fi cu adevărat ghidate de date.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects