ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 147
Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 72
Abonament PDF

Nevoia de strategie de marketing în companiile de IT

Alexandra Zăinescu
Director Executiv @ Loopaa Marcom



DIVERSE

Strategia de Marketing este acea linie fină între a face ceva extraordinar, ştiind cum şi de ce va fi aşa, spre deosebire de a lăsa lucrurile la voia întâmplării.

Te-ai regăsit vreodată în această situaţie? Dacă da, cel mai probabil acest articol te va ajuta să înţelegi de ce, unde, când şi cum trebuie realizată strategia de marketing.

Dacă eşti CEO sau Manager de HR sau Marketing, cu siguranţă te-ai întrebat nu doar o dată: cum pot să construiesc şi să comunic o cultură organizaţională sănătoasă, atât la nivel intern, cât şi extern? Cum pot să comunic în afara companiei toate lucrurile minunate care se întâmplă înăuntru şi cum pot să le reamintesc mereu colegilor valorile după care ne ghidăm, ca brand? Ai ghicit: răspunsul stă într-o strategie bună de brand de angajator. Răspunsul sună simplu, însă soluţia în sine este un proces, pe care îl vom expune în cele ce urmează.

Ca prim pas, trebuie să analizezi foarte atent organizaţia şi cultura din jurul brandului. E vorba despre un brand puternic şi bine definit? Prin definit, ne referim la următoarele: există o misiune, valori şi o identitate unică de comunicat, atât intern cât şi extern? Sunt acestea prezentate în vreun fel la nivel intern şi extern?

Câteva lucruri asupra cărora să îţi îndrepţi atenţia: dacă birourile sunt personalizate, reflectă personalitatea companiei, dacă oamenii simt că fac parte dintr-o cultură comună, dacă înţeleg şi aplică valorile brandului în munca lor de zi cu zi. Acesta este cel mai important pas. Nu poţi avea o strategie de brand de angajator bună, dacă nu îţi aloci timpul de a analiza ce înseamnă brandul pentru fiecare persoană din organizaţie. Poţi face aceasta prin interviuri cu angajaţi de diverse niveluri - de la top management până la un coleg nou-venit, care s-a alăturat echipei doar săptămâna trecută. Fiecare persoană are o perspectivă unică în a percepe lucrurile - iar aceasta este, cu adevărat, cea mai bună sursă de creativitate.

După ce ai discutat cu angajaţii, ia fiecare feedback, răspuns sau punct de vedere şi stabileşte cea mai bună direcție strategică, inspirată de stadiul actual al lucrurilor. Acesta este secretul oricărei strategii de succes: să afli unde eşti în prezent şi să poţi contura drumul până la locul în care vrei să ajungi. Aceasta înseamnă că, dacă compania ta nu a comunicat clar valorile sale, acestea trebuie definite şi aliniate cu poziţionarea brandului. Nu există o poziţionare clară? Trebuie să îţi analizezi identitatea de brand, acele lucruri care îl fac unic, să le pui în raport cu identitatea competitorilor şi să găseşti acel loc potrivit pentru brandul tău în piaţă.

Acum că ai realizat strategia, cum comunici la nivel extern? Cum alegi cele mai bune canale, vizualuri şi mesaje? Cheia stă în cunoaşterea publicului-țintă.

E vital să te uiţi cu atenţie la cine îţi este audienţa şi ce canale de comunicare foloseşti: sunt cele mai eficiente? Sunt aliniate mesajele pe care le transmitem cu valorile brandului nostru? Reuşesc acestea să atragă profesioniştii pe care ni-i dorim în echipă? Şi, cel mai important, imaginea brandului nostru, din extern, reflectă ceea ce ne dorim? Trebuie să găseşti răspunsuri la toate aceste întrebări, dar şi să identifici cele mai bune soluţii atunci când vine vorba de a reîmprospăta imaginea brandului sau a-l repoziţiona pe piaţă. Aceasta se realizează printr-un plan bine definit de acţiuni, care iau în considerare toate canalele de comunicare şi acţionează ca o campanie integrată, pentru că, într-o piaţă competitivă, cel mai bun mod de a te diferenţia este să ai o personalitate a brandului unică şi convingătoare.

Nu uita! Dezvoltarea unei strategii de employer branding este un proces complex, care nu se termină cu adevărat niciodată - Dacă acţionezi inteligent şi rămâi constant în contact cu piaţa, vei găsi mereu ceva de adăugat, de îmbunătăţit, de adaptat, astfel încât să obţii cele mai bune rezultate.

Mai jos poţi vedea câteva exemple de materiale prin care i-am ajutat pe cei de la Thomsons Online Benefits să-şi reîmprospăteze brandul de angajator, atât la nivel intern, cât şi extern, într-un mod creativ.

Pentru a comunica deschiderea procesului lor de recrutare, am reinterpretat strategia din cadrul unui joc de şah, concentrată în jurul unui pion-erou - Tu.

În ceea ce priveşte recrutarea, Thomsons dorea să comunice că este în căutarea unor indivizi care pot lucra cu succes în echipă, deschişi şi, neapărat, cu simţul umorului. Cea mai bună metodă de a ilustra toate aceste calităţi a fost cea de a crea personaje schiţate cărora să le dăm viaţă, punându-le în diverse situaţii. Aceste personaje, aparent simple, dar atât de complexe în personalitatea pe care o exprimă fiecare au fost conceptul câştigător.

La nivel intern, pentru noile lor birouri, ne-am inspirat din culorile şi valorile expuse în manualul lor de brand pentru a da culoare spaţiului, în adevăratul sens al cuvântului. Fiecare element a fost creat cu grijă pentru a se integra în poveste.

Putem să spunem că şi ei sunt de acord cu noi când spunem că i-am făcut să se simtă ca acasă în noile birouri. O casă care exprimă prietenie, confort şi arată toate lucrurile frumoase care se întâmplă în organizaţia lor, dar şi unicitatea fiecărui membru.

În final, în crearea oricărei strategii de brand de angajator, este nevoie de multă pasiune şi voinţă. Cea mai bună parte e, că este o aventură - aceasta înseamnă că vei trece şi prin momente dificile, dar îţi vei şi atinge obiectivele dacă vei avea o abordare strategică corectă şi puţină creativitate. Restul este istorie. Istoria brandului tău.

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects