Unul dintre momentele așteptate pe scena Techsylvania 2018 a fost apariția lui Sebastian Dobrincu. Tânărul de 19 ani este CEO și fondator al Storyheap, companie de peste un milion de dolari în SUA, cu clienţi precum Tumblr, Universal Studios, HubSpot, Forbes, McDonald's, Mashable, Entreprenour.com, Selena Gomez, Dj Khaled, Justin Bieber, Selena Gomez și Kevin Hart.
Ideea tehnică din spatele Storyheap este simplă, dar perfect adaptată cerințelor pieței social media. Aplicația sincronizează platforme precum Snapchat și Instagram, oferind statistici relevante pentru campaniile clienților săi. Povestea succesului precoce a lui Sebastian a fost spusă deja de mai multe ori. Ce aş dori să scot în evidență, după discuția cu el în backstage-ul Techsylvania, este modul de abordare tipic al performer -ului pe care l-am remarcat la Sebastian. Mărturisesc că am rămas foarte plăcut surprins. Mă dusesem totuși să întâlnesc un tânăr de 19 ani, chiar dacă unul as pe tehnic. Când îl întrebi cum și-a descoperit talentul, pentru ca și alți copii să-i poată călca pe urme, te surprinde concomitent cu franchețea și maturitatea răspunsului său.
"Eu nu mi-am descoperit talentul, mi-am descoperit pasiunea. Nu cred că un copil poate să-și descopere talentul, ci doar pasiunea. Eu mi-am urmat-o până în acest moment și o voi face în continuare.
Foarte mulți părinți mă întreabă ce să facă pentru ca să-și îndrepte copiii spre IT. Cred că este o foarte mare greșeală să împingi un copil spre programare, doar pentru că în prezent e un domeniu bine plătit, sau pur și simplu pentru că acesta e curentul actual. Sunt de acord că fiecare trebuie să încerce codarea, dar fără pasiune nu va ajunge nimeni prea departe. E valabil în orice domeniu. Am și eu doi frați mai mici. Ai mei mă îndeamnă mereu să-i învăț, dar îi văd că nu au pasiunea pe care o aveam eu la vârsta lor. Fiecare trebuie să descopere ce-i place și să-și urmeze pasiunea pentru a deveni performeri în industria respectivă."
Toate bune și frumoase după ce ți s-a reconfirmat că rețeta succesului nu ar depinde mai degrabă de un dar de sus, cât de multă muncă în direcția care te atrage mai puternic. Sună chiar grozav, dacă ne gândim că munca încetează să fie o corvoadă când faci ce-ți place.
Dar mai departe, după ce tinerii și-au identificat devoratoarea pasiune în IT și uită să mai mănânce sau să mai doarmă suficient, cum și-ar putea ei fructifica roadele sutelor de ore în fața monitorului? Cum și-a creat relațiile adolescentul Sebastian?
"Fiind cât mai prietenos. Așa începi să cunoști oamenii, care te vor introduce la alții, iar aceia la alții. Niciodată nu strică să interacționezi cu cât mai multă lume. Nu pierzi nimic dacă ești prietenos, dimpotrivă. Astfel se creează conexiuni, relații.
Chiar și atunci când nu ai ceva de oferit celorlalți, le poți oferi timpul tău, iar prin ei vei fi introdus altora, alături de care poate vei ajunge cândva, să construiești ceva. E vital să fii cât mai activ social.
Eu până să încep să dezvolt Storyheap eram deja destul de conectat pe social media, comunicam cu foarte mulți oameni cu diverse poziții în companii din domeniu, eram mereu în legătură cu blogeri, cu oameni din industrie, ceea ce a fost un avantaj enorm când am pornit, pentru că mi-a fost ușor să promovez business-ul, având ajutor pe PR, pe partea de marketing de la prieteni din industrie. Așadar, totul pornește de la a fi prietenos."
Privind în urmă cu ochiul critic și experimentat, Sebastian ne poate spune două cuvinte și despre strategia sa cea mai eficientă.
"O strategie care a funcționat a fost să arunc cât mai multe idei pe piață, cât mai repede, pentru a nu irosi energie și timp prețios cu finisări inutile și pentru a primi un feedback rapid. Până la urmă, piața trebuie să-ți valideze ideea, după care te poți apuca minuțios de treabă la detalii. Mă aflam în New York atunci când am realizat că nu sunt soluţii de statistică pentru platformele sociale nou venite, Snapchat şi Instagram. Și am profitat repede de oportunitatea asta. Imediat ce am văzut o nevoie neacoperită în piaţă, am făcut tot posibilul să fiu primul care o execută și m-am pus pe treabă. Pentru mine, urgența era să creez produsul și să văd dacă funcţionează. A funcţionat chiar peste așteptări. La nici doi ani împliniți, vânzările au atins un milion de dolari".
Cum lumea începea să tragă de Sebastian pentru un selfie sau un mic sfat, l-am mai reținut cu o ultimă curiozitate, foarte populară printre cei aflați la început de drum în IT: care este limbajul/tehnologia, pe care ar trebui să parieze un adolescent de azi?
"Aici sunt inevitabil subiectiv, pentru că m-am perfecționat pe JavaScript, şi îi prevăd un viitor strălucit, dar nu contează atât de mult limbajul. Eu am avut succes pentru că am fost printre primii pe o piață puțin exploatată la noi. Sigur e că trebuie să fii mereu la curent cu tehnologiile noi și să cauți provocări alternative. Asta aș sfătui pe oricine mai tânăr decât mine.
Mie îmi place să rezolv probleme, nu mă văd lucrând foarte mult timp pe aceeași idee, după ce i-am adus o soluție. Îmi place să trec mai departe la alte provocări, să testez idei noi, să încerc noi experiente. Doar așa învăț și evoluez."
În concluzie, rețeta pare simplisimă, după ce ai investit în pregătirea tehnică: pasiune, prietenie şi explorare continuă pentru a găsi ACEA inovație cu aderență ACUM la piață.