ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 72
Abonament PDF

Povestea Storyheap - interviu cu Sebastian Dobrincu

Vlad Pintea
IT support @ Școala Informală de IT



INTERVIU

Unul dintre momentele așteptate pe scena Techsylvania 2018 a fost apariția lui Sebastian Dobrincu. Tânărul de 19 ani este CEO și fondator al Storyheap, companie de peste un milion de dolari în SUA, cu clienţi precum Tumblr, Universal Studios, HubSpot, Forbes, McDonald's, Mashable, Entreprenour.com, Selena Gomez, Dj Khaled, Justin Bieber, Selena Gomez și Kevin Hart.

 Ideea tehnică din spatele Storyheap este simplă, dar perfect adaptată cerințelor pieței social media. Aplicația sincronizează platforme precum Snapchat și Instagram, oferind statistici relevante pentru campaniile clienților săi. Povestea succesului precoce a lui Sebastian a fost spusă deja de mai multe ori. Ce aş dori să scot în evidență, după discuția cu el în backstage-ul Techsylvania, este modul de abordare tipic al performer -ului pe care l-am remarcat la Sebastian. Mărturisesc că am rămas foarte plăcut surprins. Mă dusesem totuși să întâlnesc un tânăr de 19 ani, chiar dacă unul as pe tehnic. Când îl întrebi cum și-a descoperit talentul, pentru ca și alți copii să-i poată călca pe urme, te surprinde concomitent cu franchețea și maturitatea răspunsului său. 

"Eu nu mi-am descoperit talentul, mi-am descoperit pasiunea. Nu cred că un copil poate să-și descopere talentul, ci doar pasiunea. Eu mi-am urmat-o până în acest moment și o voi face în continuare.

Foarte mulți părinți mă întreabă ce să facă pentru ca să-și îndrepte copiii spre IT. Cred că este o foarte mare greșeală să împingi un copil spre programare, doar pentru că în prezent e un domeniu bine plătit, sau pur și simplu pentru că acesta e curentul actual. Sunt de acord că fiecare trebuie să încerce codarea, dar fără pasiune nu va ajunge nimeni prea departe. E valabil în orice domeniu. Am și eu doi frați mai mici. Ai mei mă îndeamnă mereu să-i învăț, dar îi văd că nu au pasiunea pe care o aveam eu la vârsta lor. Fiecare trebuie să descopere ce-i place și să-și urmeze pasiunea pentru a deveni performeri în industria respectivă.

Toate bune și frumoase după ce ți s-a reconfirmat că rețeta succesului nu ar depinde mai degrabă de un dar de sus, cât de multă muncă în direcția care te atrage mai puternic. Sună chiar grozav, dacă ne gândim că munca încetează să fie o corvoadă când faci ce-ți place. 

Dar mai departe, după ce tinerii și-au identificat devoratoarea pasiune în IT și uită să mai mănânce sau să mai doarmă suficient, cum și-ar putea ei fructifica roadele sutelor de ore în fața monitorului? Cum și-a creat relațiile adolescentul Sebastian?  

"Fiind cât mai prietenos. Așa începi să cunoști oamenii, care te vor introduce la alții, iar aceia la alții. Niciodată nu strică să interacționezi cu cât mai multă lume. Nu pierzi nimic dacă ești prietenos, dimpotrivă. Astfel se creează conexiuni, relații.

Chiar și atunci când nu ai ceva de oferit celorlalți, le poți oferi timpul tău, iar prin ei vei fi introdus altora, alături de care poate vei ajunge cândva, să construiești ceva. E vital să fii cât mai activ social. 

Eu până să încep să dezvolt Storyheap eram deja destul de conectat pe social media, comunicam cu foarte mulți oameni cu diverse poziții în companii din domeniu, eram mereu în legătură cu blogeri, cu oameni din industrie, ceea ce a fost un avantaj enorm când am pornit, pentru că mi-a fost ușor să promovez business-ul, având ajutor pe PR, pe partea de marketing de la prieteni din industrie. Așadar, totul pornește de la a fi prietenos.

Privind în urmă cu ochiul critic și experimentat, Sebastian ne poate spune două cuvinte și despre strategia sa cea mai eficientă. 

"O strategie care a funcționat a fost să arunc cât mai multe idei pe piață, cât mai repede, pentru a nu irosi energie și timp prețios cu finisări inutile și pentru a primi un feedback rapid. Până la urmă, piața trebuie să-ți valideze ideea, după care te poți apuca minuțios de treabă la detalii.  Mă aflam în New York atunci când am realizat că nu sunt soluţii de statistică pentru platformele sociale nou venite, Snapchat şi Instagram. Și am profitat repede de oportunitatea asta. Imediat ce am văzut o nevoie neacoperită în piaţă, am făcut tot posibilul să fiu primul care o execută și m-am pus pe treabă. Pentru mine, urgența era să creez produsul și să văd dacă funcţionează. A funcţionat chiar  peste așteptări. La nici doi ani împliniți, vânzările au atins un milion de dolari". 

Cum lumea începea să tragă de Sebastian pentru un selfie sau un mic sfat, l-am mai reținut cu o ultimă curiozitate, foarte populară printre cei aflați la început de drum în IT: care este limbajul/tehnologia, pe care ar trebui să parieze un adolescent de azi? 

"Aici sunt inevitabil subiectiv, pentru că m-am perfecționat pe JavaScript, şi îi prevăd un viitor strălucit, dar nu contează atât de mult limbajul. Eu am avut succes pentru că am fost printre primii pe o piață puțin exploatată la noi. Sigur e că trebuie să fii mereu la curent cu tehnologiile noi și să cauți provocări alternative. Asta aș sfătui pe oricine mai tânăr decât mine.  

Mie îmi place să rezolv probleme, nu mă văd lucrând foarte mult timp pe aceeași idee, după ce i-am adus o soluție. Îmi place să trec mai departe la alte provocări, să testez idei noi, să încerc noi experiente. Doar așa învăț și evoluez.

În concluzie, rețeta pare simplisimă, după ce ai investit în pregătirea tehnică: pasiune, prietenie şi explorare continuă pentru a găsi ACEA inovație cu aderență ACUM la piață.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects