Inovația a devenit un cuvânt cheie și continuă să fie, mai ales atunci când concurența este foarte acerbă în aproape fiecare piață. Dar cum putem dezvolta echipe inovatoare? Cum putem găsi oameni inovatori?
După cum se dovedește, oamenii inovatori nu sunt așa cum ne imaginăm cel mai mult: energici, plini de idei, prezentatori buni. Cercetările sugerează că diferitele etape ale inovării necesită diferite abilități personale și diferite structuri și procese de echipă.
În timpul generării de idei, avem nevoie de oameni cu creativitate sporită și cu un mod de gândire orientat către explorare. În timpul fazei de implementare (sau de testare) a procesului, vom dori ca echipa noastră să fie structurată, să urmeze un plan și o procedură și membrii să fie implementatori foarte buni. Cu excepția cazului în care intenționăm să avem două echipe diferite, va trebui să creăm o echipă care să poată funcționa în ambele moduri, schimbându-le între ele, după caz.
Iată câteva dintre cele mai importante lucruri despre care știm că își aduc contribuția la inovare:
Misiune: este de preferat să ne asigurăm că oamenii pe care îi angajăm sunt aliniați cu misiunea noastră și pasionați de ceea ce facem.
Interdependența obiectivelor: creăm interdependență prin stabilirea unor obiective care pot fi realizate doar în mod colectiv și prin abordarea problemelor, inclusiv a feedbackului, ca o echipă. Acest lucru va crea câteva conflicte productive în cadrul echipei, dar va încuraja oamenii să colaboreze.
Siguranța psihologică: se referă la capacitatea fiecărui membru al echipei de a-și exprima ideile fără frică de represiuni sau mustrări. Acest lucru permite membrilor să se provoace reciproc și să conteste status-quo-ul.
Sprijin pentru inovație (și eșec): așteptăm inovația, oferim instrumentele și procesele care ajută inovarea, sprijinim membrii atunci când nu reușesc (ex: organizarea "Fuckup Championships").
Orientare către sarcini: setarea standardelor de înaltă performanță, monitorizarea performanței și oferirea de feedback reciproc. Ne asigurăm că inovația este tangibilă și produce rezultate, nu doar o grămadă de idei interesante.
Comunicare internă și externă puternică: comunicarea internă (între membrii echipei) permite schimbul de cunoștințe și idei și creează un mediu sigur pentru a oferi feedback; comunicarea externă (comunicarea cu cei din afara echipei) încurajează inovația prin învățarea de la ceilalți și prin aducerea de noi informații în echipă.
Deși aceste idei nu par surprinzătoare, nu vă lăsați înșelați de familiaritatea lor; crearea acestor condiții reprezintă o provocare serioasă pentru orice manager. Și cel mai important, crearea unui echilibru între aceste condiții pare a fi cea mai dificilă sarcină. Vă doresc o Inovare Fericită!