Când eram copii, imaginația ne dădea ocazia să ne transformăm fără prea multe complicații în piloți de avioane, astronauți sau în proiectanți de sofisticate mașini ale viitorului. Tot atunci, dacă se strica ceva la bicicletă, în grupul de copii de la bloc se găsea oricând cineva să vină sigur cu o soluție. Toate își găseau atunci o rezolvare imediată, prin soluții propuse cu mult entuziasm și curaj. Apoi a venit Revoluția... În timp ce părinții noștri fascinați de ambalajele strălucitoare cumpărau produse cu denumiri complicate, fără să conteze dacă au sau nu E-uri, noi, copiii, începeam să descoperim plăcerea de a cumpăra gadgeturi, transformându-ne în veritabili colecționari. Ajunși adulți, mulți dintre noi ne-am lăsat copleșiți de această postură de colecționar, uitând de noi, creatorii de odinioară, care doar cu un creion și o hârtie metamorfozam imposibilul în posibil. Poate că 1 iunie, Ziua Copilului, ne va întoarce cu gândul în copilărie și ne va face să ne întrebăm din nou: Care este lucrul cel mai nebunesc pe care vreau să-l creez azi ? Un punct de pornire ar fi să facem iar un avion de hârtie.
În acest număr vă propunem să citiți o serie de articole din aria de arhitectură software, dezvoltare de produse. De asemenea, vă oferim interviuri și descrieri ale unor evenimente ce au avut loc de curând. Începem cu un review al conferinței TSM, The Developers care a avut loc luna trecută. Cum GDPR este unul din subiectele la modă zilele acestea, ne-am gândit că ar fi util să vă acordăm mai multe detalii despre această directivă europeană, insistând asupra drepturilor utilizatorilor dar și asupra sancțiunilor aplicate celor ce nu le respectă. Din zona de arhitectură software este articolul Resilience, care prezintă o serie de strategii prin care aplicațiile noastre pot să fie mai rezistente în fața evenimentelor neprevăzute precum: timeout-uri, servicii conectate care nu răspund. Domain-Driven Design expune o abordare directă, unde arhitectura domeniilor se realizează printr-o comunicare directă dintre experți și echipa de dezvoltare. Tot în zona de definire a aplicațiilor, dar de data aceasta pentru requirementuri este și Usability Testing. “Tu nu ești utilizatorul produsului tău.”, veți putea citi despre cum se organizează corect un focus grup. Continuăm cu Raționament de sesiune un articol tehnic, parte dintr-o lucrare de doctorat, despre dezvoltarea unui protocol de comunicare între un cumpărător și un vânzător. Cum definim o interfață practică cu utilizatorul și ce ar trebui să avem în vedere este o întrebare importantă iar Utilizabilitatea bazată pe euristici încearcă să vină cu câteva soluții. Din aria de testare automată, vă propunem articolul Cucumber & TestNG. Mai sunt multe articole interesante, dar pe care vă lăsăm să le descoperiți singuri.