ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 70
Abonament PDF

Următoarea ieșire: Viitorul datelor

Natalia Zincenco
Product Manager @ Paddy Power Betfair



DIVERSE

Imaginează-ți că te trezești în 2030. Este o dimineată însorită, traficul nu este blocat, iar aproape toate mașinile sunt conduse în modul autonom, fără intervenția șoferului. Trebuie să ajungi la o ședință. Parbrizul s-a întunecat automat pentru a te proteja de soare, optimizând luminozitatea din interiorul mașinii. Acum îți poți citi liniștit știrile de dimineață, în timp ce asculți radioul. Telefonul sună, muzica se întrerupe. Pe display apare soția, care îți transmite pupici cu ocazia aniversării voastre.

Imediat după ce ai terminat conversația, asistentul personal din mașină te informează că ești la doi kilometri de o florărie care are o reducere de 15% la buchetele cumpărate cu ocazia aniversărilor. "Vreți să modificăm traseul?"

Chiar dacă pentru majoritatea oamenilor această poveste sună a film SF, în realitate nu suntem atât de departe de viitorul fără delimitări clare între spațiile în care ne petrecem timpul. Honda intenționează să introducă autovehicule autonome până în 2025, grupul Volkswagen dorește să ofere o conectivitate mai plăcută, iar Audi dorește să reducă complexitatea operării vehiculelor sale și își propune să devină o "companie digitală premium", după cum a declarat Chief Digital Officer al producătorului, Roland Villinger.

Tot mai multe companii de automobile se confruntă în prezent cu creșterea cererii de vehicule conectate; și era de așteptat, având în vedere viteza olimpică de dezvoltare a tehnologiei din jurul nostru.

Studiul Autotrader din 2017 constată că pentru 48% dintre cumpărătorii de mașini tehnologia de la boardul vehiculului este mai importantă decât marca sau modelul acestuia. Piața mondială de automobile conectate se estimează că va ajunge pană în 2025 la 219,21 miliarde de USD.

Așadar, ce fac producătorii auto? Aceștia au început să introducă concepte de operare care utilizează răspuns vocal, touch și alte controale. În acest an, Amazon a anunțat noua sa tehnologie Alexa Onboard, care va permite utilizatorilor să acceseze asistentul vocal Alexa prin sistemul de infotainment al mașinii. Conducătorii auto sau pasagerii vor putea să asculte muzică, să ceară îndrumări, să adauge produse în coșul de cumpărături sau să regleze sisteme precum cel de încălzire. Mașinile devin parte a unei experiențe personalizate, adaptate situațiilor de trafic; practic o extensie a vieții noastre de zi cu zi.

"Mobilitatea ar trebui să fie lipsită de efort", a declarat Villinger la Congresul AutomotiveIT luna trecută.

În sfârșit, vom deveni obsedați de clienți

Ca să reformulez, industria automobilelor rapid dezvoltă condusul fără intervenția umană, creând în același timp, o cantitate imensă de date valoroase.

Un studiu realizat de Centrul de Cercetare pentru Automobile a subliniat că "autoturismul în medie conține acum 60 de microprocesoare și peste 10 milioane de linii de cod - mai mult de jumătate din liniile de cod dintr-un avion Boeing Dreamliner".

Atunci cum transformăm toate posibilitățile tehnologice într-o experiență valoroasă pentru clienți?

Volumul de date creează în mod constant noi și multiple posibilități, trebuie doar să începem să ascultăm ce ne spune.

Se estimează că 90% din datele din întreaga lume au fost create numai în ultimii trei ani; \~25 GB de date pe oră de la un autoturism modern. Întrucât colectarea datelor se dezvoltă rapid, una dintre provocările recente ale producătorilor de automobile a devenit extragerea informațiilor valoroase atât pentru client cât și pentru producător. Și aceasta să fie făcută repede, în timp real.

În rândurile următoare, analizăm cazurile în care se poate aplica analiza de date.

...în comportamentul consumatorilor

Poți să nu-ți mai faci griji cu schimbarea uleiului sau să-ți bați capul cu un senzor defect. Producătorul auto va putea să-ti spună imediat și de la distanță dacă există ceva în neregulă și ce trebuie să faci.

Trebuie să citești un e-mail important sau să-ti plătești rata? Mașina este acolo să te ajute.

Toate datele colectate vor fi o incursiune valoroasă în comportamentul consumatorului: ce tip de muzică ascultă oamenii și dacă există vreo legătură între genul de muzică și modul în care conduci; ce restaurante preferi sau unde îți alimentezi mașina.

Strategiile de vânzare și publicitate ale companiilor vor fi bazate pe aceste date, pentru a eficientiza modul în care își cheltuie bugetul de marketing.

...în siguranța publică

Identificarea problemelor înainte ca acestea să apăra este unul dintre cele mai importante aspecte ale utilizării datelor. Analiza predictivă a datelor ar putea descoperi corelații pe care un om nu le observă. O problemă mică poate părea nesemnificativă pentru șofer, dar poate deveni importantă dacă este privită la nivel macro, comparând alte vehicule cu aceeași problemă și tendințele de reparații.

Mergând mai departe, sistemele de avertizare pot fi proiectate în așa fel ca oamenii să evite sau să fie mai atenți la viraje sau situații periculoase. Utilizând senzorii din interiorul și exteriorul mașinilor conectate, s-ar putea construi un sistem predictiv mai eficient de evitare a accidentelor.

... în urbanism

Orașele se dezvoltă și se extind în mod constant, aflându-se mereu sub construcții și cu drumuri blocate. Folosind datele generate de mașinile conectate, am putea avea o imagine de ansamblu în timp real al traficului sau al accidentelor. Aceasta permite o planificare optimă a orașului prin construirea de drumuri mai sigure și fluxuri mai eficiente de trafic.

De asemenea, navigarea auto ar putea deveni mai eficientă și mai precisă, selectând rute care să ne ducă mai rapid la destinație.

Recent, compania Bosch a declarat că lucrează la un plan de "parcare bazată pe comunitate", în care autoturismele ar raporta automat spațiile goale de parcare pe lângă care trec și ar trimite datele într-o bază de date de tip cloud, cu informația despre spațiile de parcare libere.

...în asigurări

Societățile de asigurări ar putea utiliza mașinile conectate pentru a monitoriza performanța șoferului auto. Mașinile ar putea fi monitorizate pentru a se asigura că acestea nu sunt abuzate. În timp, toate aceste date pot reduce costurile de întreținere și reparații.

Va fi mult mai clar ce s-a întâmplat în timpul accidentului și cine este de vină, micșorând astfel costurile implicate în numărul despăgubirilor frauduloase.

O asigurare personalizată va fi cu adevărat adaptată la comportamentul și la performanța noastră și, eventual, va determina șoferii să conducă mai sigur și mai atent.

După cum am discutat, analiza de date este calea pentru a dezvolta multitudinea de funcționalități posibile. Și într-adevăr, pentru a dezvolta noi produse care să aducă valoare clienților, va trebui ca jucătorii din industria auto să construiască un mediu adecvat pentru captarea și interpretarea volumului atât de mare de date.

Mașina viitorului va ști multe despre tine. Te va asculta, îți va vorbi, îți va urmări comportamentul și stilul de condus, îți va supraveghea sănătatea și va face cumpărături în locul tău. Comportamentul consumatorului se află în centrul inovației și al tehnologiei în domeniul automobilelor, iar analiza de date reprezintă o componentă importantă care va influența în ce direcție se îndreaptă această industrie.

Toate acestea, evident, ridică probleme de etică și de confidențialitate. Și unora dintre noi nu ne va plăcea ideea de a dezvălui atât de multe informații despre noi înșine. Cu toate acestea, dacă dorim o experiență de condus mai sigură și mai plăcută, va trebui să facem unele compromisuri.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects