ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 70
Abonament PDF

Cum obții un suport financiar pentru a-ți transforma ideea într-un business

Lucian Mâțu
Director Executiv, Produse și Segmente Micro @ BCR



MANAGEMENT

La cât de repede se mişcă lumea IT, a nu avea bani la momentul potrivit este echivalent cu a nu avea idei. Raţionamentul care duce la această concluzie e simplu: degeaba ai idei bune şi vezi oportunităţi, dacă nu ai suport financiar să le transformi în business; sau până faci rost de bani, constaţi că i-a venit şi altuia aceeaşi idee, iar acum te uiţi cum ideea ta a devenit afacere, numai că afacerea altcuiva.

Nevoia de suport financiar pentru o afacere, mai ales una la început de drum, este evidentă. Nu la fel de evidentă este şi sursa finanţării, cel puţin nu în primă fază. Pentru că în multe cazuri impulsul este de a căuta bani la prieteni, la rude, la cunoscuţi, uneori în mai multe părţi odată, până la atingerea sumei dorite, cu calcule complicate, eşalonări împărţite în toate zările. Această metodă este mare consumatoare de energie şi timp şi, în plus, nu garantează rezultatul scontat.

O altă sursă de finanţare, care nu apare mereu atât de clar din cauza eternei frici faţă de bănci, este creditul bancar. Dacă dăm la o parte prejudecăţile faţă de instituţiile de creditare, vedem că: au resurse practic nelimitate, au oferte destinate start-up-urilor (datorită cererii mari pe acest segment), oferă ghidare şi consultanţă, răspund prompt solicitărilor.

Punând în balanţă creditul "de la toţi" şi creditul bancar, cel care câștigă la capitolul eficiență este creditul bancar, prin prisma resursei financiare disponibile şi a consumului mic de energie şi timp necesar obţinerii banilor.

Odată stabilite aceste lucruri, trebuie să ştii ce vrei de la bancă. De exemplu, în ce valută vrei creditul. În linii generale, e bine să iei un credit în moneda în care îţi desfăşori afacerea, pentru a evita costuri suplimentare generate de evoluția cursului de schimb la returnarea creditului.

De asemenea, este necesar să decizi ce fel de dobândă vrei să aibă creditul, fixă sau variabilă (cea variabilă având fluctuaţii din cauza indicilor Robor sau Euribor, deci şi ratele vor fi variabile).

Asigură-te că ştii care sunt toate comisioanele ataşate creditului, pentru a avea o imagine precisă a costurilor acestuia.

E nevoie de garanţii pentru tipul de credit pe care vrei să-l accesezi? Poţi plăti creditul anticipat? Cu ce cost? Sunt multe întrebări la care e bine să ceri răspuns ca să poţi lua o decizie cât mai protectivă cu banii tăi, pentru că, în final, banii băncii devin banii tăi.

Dacă ai aceste răspunsuri, mai trebuie să decizi preferabil împreună cu ofițerul bancar, ce tip de credit să iei. Aici, sunt două tipuri de credit.

Creditul pentru investiţii (pe termen mediu-lung). Ca să porneşti o afacere, trebuie să faci nişte investiţii şi pentru aceasta ai nevoie de bani. Practic, acesta e motivul pentru care ajungi la bancă.

Aici, e bine să iei în calcul doi parametri principali. În primul rând, durata creditului să nu depăşească durata de viaţă a echipamentelor în care investeşti (vorbim despre o industrie în care rata de modernizare este mare).

În al doilea rând, echipamentele respective să contribuie substanțial la rambursarea creditului, adică veniturile obţinute din folosirea lor să acopere măcar rata datorată băncii. Într-un cuvânt, echipamentul să-şi plătească singur rata la bancă.

Creditul pentru activitatea curentă (pe termen scurt). Când între încasări şi plăţi apar decalaje, ai nevoie de o rezervă. Exact acest lucru face acest tip de credit: îţi pune la dispoziţie fonduri în cazul în care ai nevoie.

Este o rezervă de bani la care apelezi, dacă tu nu poţi acoperi cheltuielile. Avantajul acestui tip de credit este că pentru sumele nefolosite nu plăteşti dobândă.

În această categorie de credite se încadrează:

Indiferent de tipul de finanțare pe care o vei alege, trebuie să ții cont că banca este atât o "pușculiță" de bani, cât și un partener de business, având același interes ca și tine, și anume ca afacerea să se dezvolte pentru a putea genera resurse proprii. De aceea, în alegerea băncii trebuie să iei în considerare nu numai costurile scăzute ale finanțării (importante și ele), ci și calitatea serviciilor.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects