ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 125
Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 70
Abonament PDF

Challenge Accepted, Hackathonul care poate așeza Clujul pe harta cercetării în medicina mondială

Vlad Pintea
IT support @ Școala Informală de IT
DIVERSE

A patra ediție a competiției "Challenge Accepted", organizată de Școala Informală de IT, s-a încheiat duminică, 22 aprilie, după trei zile de Hackathon asiduu. Provocarea a presupus trei zile de efort susținut, strânsă colaborare și dedicare generoasă, traduse în 48 de ore de codare.

Și-au pus la bătaie timpul și experiența 80 de participanți din Cluj, București, Brașov, Sibiu, Baia Mare, Târgu Mureș, dar sosiți și din Republica Moldova sau originari din Olanda, Spania, Nigeria. Miza lor, alături de cei 16 mentori cu vastă experiență în industrie, care i-au asistat îndeaproape, a fost de a găsi soluții concrete cu ajutorul tehnologiei la o serie de nevoi reale din activitatea zilnică în domeniile medical, educațional și social.

20 de ONG-uri, instituții și antreprenori și-au prezentat proiectele în fața IT-iștilor voluntari. În doar 48 de ore de codare, ideile de rezolvare a 10 dintre problemele propuse echipelor multidisciplinare s-au transformat în prototipuri incipiente. În urma jurizării, trei dintre acestea vor beneficia de o dezvoltare ulterioară într-o fază de incubare, pentru a fi aduse la o formă cât mai apropiată de cea a unui produs de piață.

Locul I a fost ocupat de echipa "BrainGate" cu proiectul propus de Institutul RoNEURO, Centru de Cercetare și Diagnostic al Bolilor Neurologice.

"Există o linie de cod care poate face lumea mai bună. Noi avem o astfel de linie, care sperăm că o va face mai sănătoasă. Dacă săptămâna trecută îmi spunea cineva că o să fac parte dintr-o echipă care va dezvolta un soft cu aplicabilitate medicală, care poate ajuta astăzi 50 de milioane de oameni, iar în 2050 peste 135 milioane în cel mai rău caz, l-aș fi trimis să-și facă un scan la creier. Interesant este că echipa din care fac parte tocmai de asta s-a ocupat, și a și câștigat ", a declarat Andrei Szilagyi, unul din membrii echipei.

Aparatul din cadrul Institutului efectuează o scanare a ochilor ("eye-tracking") în funcție de niște imagini, care sunt rulate pe un monitor, după care generează un fișier excel cu circa 5 milioane de valori. Membrii echipei au făcut un clean-up de date și au generat grafice, care vor ajuta medicii la interpretarea rezultatului scanării oculare.

Device-ul și softul vor ajuta la diagnosticarea timpurie a bolilor neurologice degenerative, chiar cu 8-10 ani înainte de declanșare, facilitându-se astfel un tratament preventiv.

"Am învățat despre domeniul neurologic, în aceste două zile, mai mult decât credeam că aș fi putut învăța toată viața", a declarat Alin Deac, unul dintre mentorii echipei, care au acceptat provocarea Institutului RoNEURO.

Reprezentantul Institutului RoNeuro la Hackathon a rămas impresionat de ce s-a putut realiza într-un timp atât de scurt. "Noi vrem să vedem și impactul tratamentului cu aceste tehnici, să-l folosim ca un biomarker neinvaziv, foarte rapid de folosit, să ne dea statistici, să putem genera informații. Impactul este la nivel mondial. Nu mi-am imaginat că la finalul acestui weekend vom avea asemenea rezultate", ne-a spus Ștefănescu Emanuel, medic rezident, voluntar în cadrul Institutului RoNEURO.

Locul II a revenit echipei "7Code", cu un proiect al Transylvania College. Provocarea a constat în crearea unei aplicații pentru comunitățile școlare, care ar urma să pună la dispoziția elevilor o modalitate de a interacționa strict pe probleme cu care se confruntă în cadrul procesului de învățare, solicitând și acordând ajutor reciproc. Dialogul elevilor ar urma să fie monitorizat de către un profesor desemnat pe topic, care poate oricând furniza feedback.

Locul III și l-au adjudecat membrii echipei "Magic Team", cu proiectul MagicBOX - prezentat de Melania Medeleanu, din partea echipei MagiCAMP. Prin conceptul MagiBOX se trimit, lunar, pachete cu alimente sau haine spre mai bine de 100 de familii din toată țara. Provocare este de a găsi voluntari care se află cât mai aproape de zona în care locuiește beneficiarul, să le adopte și să se asigure că ajung la acesta, pentru reducerea costului cu expedierea. Această căutare a celor ce s-ar putea implica necesită o aplicație, care să trimită un mesaj către voluntarii aflați la maxim 100 km distanță de beneficiar.

"IT-iștii clujeni sunt recunoscuți pentru profesionalism, iar prezența lor într-un număr așa de mare la acest eveniment vorbește și despre nevoia de implicare, de a-și pune la bătaie competențele pentru ceva util celor din jur. Prin această aplicație, am primit nu doar un ajutor imens pentru micii noștri beneficiari, ci și voluntari și prieteni noi ai MagiCAMP. Mulțumim mult." (Melania Medeleanu, Fondator MagiCAMP)

Juriul a ținut cont în departajarea proiectelor de criterii precum propunerile tehnice, gradul de inovație, impactul și timpul necesar de implementare efectivă. Nu mai puțin relevante au fost prezentarea prototipului și stadiul acestuia la final de Hackathon.

Evenimentul a fost moderat de George Buhnici, cea mai pasionată de IT figură publică din România: "Voi aici schimbați lumea contra-cronometru", a conchis acesta în preambulul celor 48 de ore de codare.

VIDEO: NUMĂRULUI 125

Sponsori

  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • AboutYou
  • Colors in projects

VIDEO: EXTRA