ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 69
Abonament PDF

AI + HR = love?

Ana-Maria Vuscan
PR & Customer Care Specialist @ Azimut Happy Employees



DIVERSE

Există dragoste între AI și HR? Și mai ales, este fructuoasă o astfel de relație sau este doar un moft, un nou trend? Haideți să aflăm!

Context

Procesele clasice de HR sunt puse la grea încercare și chiar depășite. De ce? Pentru că acestea au fost create pentru contexte, companii și strategii destul de predictibile, ceea ce nu caracterizează flexibilitatea și dinamica pieței actuale.

De asemenea, mai experimentăm un fenomen: există un interes uriaș din partea companiilor pentru clienți fericiți. Drept urmare, s-au dezvoltat strategii de customer experience, puse în aplicare de persoane responsabile strict de creșterea și analizarea bunăstării clienților. Eforturile depuse dau și rezultate; nu de puține ori, experiența pe care clienții noștri o au în relația cu brand-ul/ compania noastră este una plăcută. Paradoxul este însă, că în toată această goană de a le face clienților pe plac, am uitat de cea mai importantă resursă a companiei- angajații ei. Oare facem aceleași eforturi de a analiza și crește satisfacția angajaților, precum facem pentru clienții noștri?

Din aceste două nevoi a luat naștere conceptul de Employee Experience- un concept care își propune să aducă în atenția managerilor și oamenilor de HR experiența pe care angajatul o are în companie; mai mult, această abordare se bazează pe feedbackurile angajaților și particularitățile fiecărei organizații.

În tot acest timp, automatizarea proceselor, tehnologiile tot mai avansate și inteligente sunt în continuă dezvoltare și în atenția unui număr tot mai mare de companii.

Employee Experience

Dar totuși, care este cel mai important lucru din conceptul de Employee Experience? Exact angajatul (the employee). Mai precis: când vine vorba de clienții noștri, nu prea ne permitem să facem presupuneri despre produsul/ serviciul pe care și-l doresc de la noi, nu? Îi întrebăm cât mai exact. Oare ce ne împiedică să facem același lucru și cu angajații noștri și ce ne determină să facem supoziții legate de trainingurile, bonusurile (și exemplele pot continua) de care au nevoie?

Cum putem începe să fim o organizație mai centrată pe Employee Experience? Prin a ne întreba angajații despre resursele, elementele, tehnologiile care sunt cruciale, în opinia lor, pentru reușita proiectului. Următorul pas ar fi să încercăm să și aplicăm câteva dintre ideile exprimate. De ce? Deoarece implicarea angajaților în procesele de luare a deciziei, îi face mai responsabili și implicați în acele acțiuni.

Când AI-ul întâlnește HR-ul

Înainte de a răspunde la întrebarea: ,,Și ce legătură au acestea cu AI-ul și HR-ul?" mai trebuie să luăm în calcul un aspect- tehnologia. Așa cum menționam și anterior, suntem consumatori înfocați de tehnologie. Ce este însă interesant este faptul că tehnologia pe care o consumăm este, cu precădere dezvoltată și gândită să ne ajute, să fie actuală și rapidă, să ne eficientizeze munca. Simplu spus, este centrată pe nevoile consumatorului.

Așadar, tehnologia relevantă, ușor de folosit, este parte din rutina angajaților noștri. Cum ar fi să luăm această premisă și să o alăturăm discuției anterioare legate de Employee Experience? Acesta este punctul în care tehnologia (de ce nu sub forma AI-ului) întâlnește HR-ul (mai precis, nevoia specialiștilor de resurse umane de a crea o experiență pozitivă angajaților) .

Cum am putea face asta, concret?

Printre cele mai facile opțiuni amintim utilizarea chatboturilor (conversații automatizate, personalizate, dintre un soft și un utilizator uman). Sunt preferați în special în procesele de recrutare, learning and development, coaching sau suport (la întrebările administrative ale angajaților). Principalele avantaje ale utilizării lor sunt: scutirea personalului de HR sau administrativ de anumite sarcini- de exemplu, întrebări legate de zile de concediu, pontaj, facilități pentru angajați etc.; feedback în timp scurt; agilitate și răspunsuri prompte la nevoile angajaților; îmbunătățirea experienței angajaților.

Dacă dorim să implementăm/ dezvoltăm inițiative bazate pe AI în echipa noastră este de preferat să le vedem ca acțiuni integrate în strategia pe termen scurt și lung a organizației de atingere a obiectivelor. De asemenea, soluțiile bazate pe AI sunt recomandate organizațiilor cu o cultură orientată spre schimbare, care nu se sperie de digitalizarea HR-ului.

Bineînțeles, chatboturile sunt doar un exemplu de intersectare a AI-ului cu HR. Până la urmă, putem fi creativi și putem dezvolta soluții personalizate organizației și angajaților noștri. Să ținem minte însă că acestea sunt utile dacă sunt dezvoltate pentru a răspunde nevoilor angajaților (și pot ajuta strategiile de Employee Experience) și aliniate cu strategia organizației.

Resurse

  1. https://www.forbes.com/sites/jeannemeister/2017/11/09/the-future-of-work-how-artificial-intelligence-will-transform-the-employee-experience/#5dbdaf2e23c9

  2. https://www.forbes.com/sites/jeannemeister/2017/03/01/the-future-of-work-the-intersection-of-artificial-intelligence-and-human-resources/#5d6a8ffb6ad2

  3. https://www.iofficecorp.com/blog/3-ways-to-use-technology-to-drive-better-employee-experiences

  4. https://www.inc.com/elizabeth-dukes/the-employee-experience-what-it-is-and-why-it-matt.html

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects