ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 69
Abonament PDF

De ce se plictisesc programatorii ?

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



MANAGEMENT


Într-o lume perfectă, fiecare ar face ce dorește, în modul în care vrea și ar fi felicitat la final pentru proiect. Bineînțeles că acest lucru nu se întâmplă, ne interesează doar producția: foarte repede și bineînțeles fără nici un bug. Întrebările la care răspund zilnic programatorii Agile Scrum sunt: Ce am lucrat ieri? și Ce voi lucra azi? Avem bineînțeles și întrebarea cu problemele de care mă lovesc pentru a-mi atinge scopul, dar o voi considera ca parte din a doua întrebare. Ce întrebare ar trebui să adăugăm astfel încât să transformăm o ședință de Scrum din execuție în implicare, pasiune și un pic de respect pentru programatori ?

Înainte de a veni cu propunerea mea am să vă spun câteva detalii despre ceea ce văd în jur:

A. Cei dezamăgiți de proiect, în special în industria de outsourcing spun:

B. O a doua categorie, mai rară un pic, sunt cei ce realizează îmbunătățiri, tooluri noi în timpul liber și le prezintă la lucru

C. Restul angajaților au dorința de a îmbunătăți lucrurile, dar nu pot din cauza timpului pe care îl au la dispoziție.

Dacă ar fi să enumerăm ce ar fi interesant să discutăm într-o scurtă ședință zilnic ar fi să se găsească timp pentru:

Ce aș putea implementa mai bine ?

În multe echipe se menționează aceste lucruri în cadrul retrospectivei de la finalul sprintului unde ar trebui să se discute posibile îmbunătățiri ale produsului. Personal cred că nu este suficient, ar trebui să fie o întrebare zilnică, realizarea unei culturi a produsului și a implicării reale a programatorilor în dezvoltarea unui produs.

Ce pot să fac mai bine ?

Sintetizând, aceasta descrie cel mai bine toate întrebările de mai sus.

Ce pot să fac mai bine ?

S-ar putea ca în timp să devină întrebarea cea mai așteptată în echipă și descrie implicarea fiecăruia. Bineînțeles că nu o putem face obligatorie, în schimb o propunere bună pe proiect va fi întotdeauna binevenită și votată.

Proces

Vă propun să ținem lucrurile simple astfel încât impactul asupra proiectului să nu fie prea mare. Propunerea este să avem 10% (4 ore / săptămână) din timpul unui membru al echipei și 15 minute pentru demo-ul de vineri. Concret un procesul va arăta astfel:

Bineînțeles că datele vor putea fi adaptate astfel încât să convină echipei. Un aspect important este timpul de research, cel care primește voturile echipei pentru ideea sa, va putea alege când dorește cele patru ore, în funcție de taskurile/story-urile pe care le are.

Avantaje

Deși nu pare un mare lucru, răspunsul la această întrebare poate schimba dinamica și cultura echipei. Clientul s-ar putea să aibă o surpriză să vadă direct demo-uri de posibile dezvoltări din perspectiva echipei de dezvoltare, fără să aștepte hackatonul anual al firmei. Dacă ar fi să enumerăm câteva avantaje menționez următoarele:

Concluzie

Cred că doar o simplă întrebare Ce pot să fac mai bine? poate schimba dinamica echipei. Membrii implicați și pro-activi vor ieși inițial în evidență iar cei mai puțin implicați vor fi indirect motivați să vină cu idei de dezvoltare. Premiul cel mare este să câștigi o astfel de competiție de idei și să primești timpul necesar pentru o dezvoltare a subiectului.

Dacă vă decideți să implementați acest proces, vă invit să trimiteți un email la ovidiu.matan@todaysoftmag.com, mi-ar face plăcere să ajut la implementare cu câteva sfaturi sau doar să îmi trimiteți impresiile și modul de implementarea.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects