Un subiect recurent în editorialele TSM este importanța educației. Recent, am trecut prin orașul Linz din Austria, unde am avut ocazia să vizitez Ars Electronica Center Linz . Originalitatea îmbinării spiritului ludic cu acela specific preciziei tehnologice și științifice, caracterul interactiv al materialelor expuse, diversitatea domeniilor științifice fac din acest spațiu un veritabil loc de atracții pentru copii și adulți. Am văzut de la proiecții 3D 8K, realitate virtuală, interacțiune materială virtuală, imprimante și proiectare 3D, plimbări virtuale prin orașul Linz în diferite perioade de timp ale evoluției sale, până la incursiuni în anatomia corpului uman. Fascinant era să privești și reacțiile pline de entuziasm și curiozitate ale copiilor aflați în fața acelor materiale, care în atmosfera rigidă a sălilor de clasă, ar avea șanse mari să fie percepute drept mult prea abstracte și aride. Fără îndoială că impactul educațional asupra copiilor este unul major. De asemenea, este de luat în calcul și stimularea spiritului creativ și imaginativ al adulților pasionați de tehnologie, care poate avea ca efect- de ce nu?- găsirea unor soluții noi, chiar startupuri, pentru problemele actuale. Din păcate în România, în nici unul dintre marile orașe, nu știu să existe ceva asemănător. Deși am văzut muzee ale științelor în orașe mari precum Viena sau Munchen, am dat exemplul orașului Linz, care are aproximativ 200,000 locuitori, pentru a sugera că ar fi util să avem un astfel loc, dacă nu în fiecare oraș mare din România, măcar unul în orașul Cluj. Costurile de 30 mil. euro ( publicate pe Wikipedia, cu referire la orașul Linz) pentru realizarea unui muzeu de acest tip, ar fi cu siguranță anulate în timp, pe măsură ce crește numărul elevilor și studenților care odată ce i-au călcat pragurile, inovează și creează noi produse și tehnologii.
Acest număr este unul special pentru redacția TSM, deoarece marchează șase ani de la apariția primului număr al revistei. Îmi face plăcere să îmi reamintesc nopțile nedormite înainte de primul număr, realizarea designului, primele articole și prima lansare găzduită de Gemini Solutions la care ne-am strâns pe atunci o mână de oameni.
Începem acest număr cu o propunere pentru Demistificarea inovării în contextul industriei actuale de outsourcing. Gestionarea dezvoltării de soluţii IA în contextul complex al celei de-a patra revoluţii industriale propune o revizuire serviciilor oferite de companii, care ar trebui să includă în portofoliu și robotică sau machine learning. De asemenea, este interesant de analizat imaginea piramidei lui Maslow în care se face o paralelă între nevoile oamenilor și cele a roboților. Bitcoin și Blockchain: Introducere teoretică și principii generale prezintă o istorie a monedelor și o analiză a monedelor virtuale existente pe piață. Continuăm cu două articole de sfera GDPR: Managementul Consimțământului în era GDPR și Noile platforme cloud Microsoft 365 Bussiness și Enterprise simplifică procesul de implementare a normelor GDPR. Estimări în Scrum: un mic efort. O altă perspectivă vă provoacă să revizuiți diferitele tipuri de estimări Agile Scrum și feedbackul obținut de la trei grupuri de studiu în ceea ce privește diferitele metode de estimare. Un articol inedit pentru revistă este Să vorbim despre bugetul tău personal!. Sfaturile vin din partea celei mai mari bănci din România și reprezintă un prim pas pentru o educație financiară corectă. La final, vă invităm să mai citiți un nou articol despre Gogu.
de Laura Vegh
de Ovidiu Mățan
de Melania Duma