ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 67
Abonament PDF

Fii SMART (și) în 2018!

Ana-Maria Vuscan
PR & Customer Care Specialist @ Azimut Happy Employees



DIVERSE

2018 se anunță un an cel puțin interesant și provocator, atât din perspectiva modificărilor preconizate local (național) cât și global. Este clar că tehnologiile evoluează cu o viteză tot mai mare și influențează tot mai mult activitatea noastră zilnică. Preocuparea noastră este dacă evoluăm și noi, ca indivizi, echipe și organizații pe măsura tehnologiilor. Dacă ești team lead sau responsabil de HR, am gândit acest articol cu intenția de a te ajuta și de a-ți oferi o perspectivă optimistă asupra acestei problematici. Hai să vedem ce înseamnă să fii SMART (și) în 2018!

S- situația/ statusul pieței. A fi SMART și în 2018 presupune să fii la curent cu trendurile din piață; atât cele locale cât și cele internaționale. Astfel, vei putea înțelege încotro evoluează lucrurile cât mai din timp și vei putea să te adaptezi. Dintre cele mai importante tendințe, trebuie să amintim două:

Soluțiile cloud și mobile, automatizarea proceselor și prezența tot mai simțită a inteligenței artificiale își vor pune amprenta asupra organizațiilor. Ajungem, așadar, să vorbim tot mai des despre digitalizarea businessurilor. Am văzut efectele acestei digitalizări asupra retailului, transporturilor, media și educației. Este acum rândul organizațiilor! Ne așteptăm ca primele efecte să se vadă în procesele de recrutare, învățare, în modul de lucru sau nivelul de implicare al angajaților.

Digitalizarea își pune amprenta și asupra HR-ului. Tocmai datorită soluțiilor automatizate și integrate, se așteaptă ca acest rol din organizații să se modifice. Astfel, dacă până acum, atenția era concentrată asupra proceselor administrative și de recrutare, de acum, rolul HR-ului capătă valențe mai integrate, axate pe experiența angajaților (employee experience- EX): crearea de programe, strategii, echipe care să înțeleagă și să dezvolte continuu experiența angajaților.

M- mindset. În 2018, organizațiile și managerii SMART de echipe, sunt inovatori și înțeleg conceptul de EX. Ce înseamnă acest lucru? Simplu spus, strategii integrate, care surprind organizația prin prisma angajaților. HR-ul dezvoltă și creează experiența angajaților, inspirându-se din conceptul de customer experience, fiind conștient că EX începe cu prima interacțiune pe care un posibil angajat îl are cu organizația și nu se încheie odată cu ieșirea acestuia din companie. Coordonatorii SMART sunt orientați pe design thinking, fiind atenți și preocupați de activitatea zilnică a colegilor lor și mai ales pe modalități prin care le pot simplifica munca și îmbunătăți productivitatea. Așadar, mindsetul este unul integrat și unitar.

A- agilitate și adaptare. Într-un context economic, politic și tehnologic atât de versatil, echipele trebuie să fie agile și ușor adaptabile. De aceea, pe lângă informațiile despre piață și tendințe, informații prețioase care pot fi de folos managerilor de echipe pot veni chiar din echipă, de la oamenii care se lovesc în fiecare zi de anumite situații. De aceea, feedbackul și mai ales reacția la acesta (cum/ dacă îl implementăm) ne vor fi de folos și în 2018. Agilitatea și adaptarea înseamnă și disponibilitatea de a primi/ da feedback, de a-l internaliza și a produce schimbare, dacă feedbackul a fost relevant și valoros.

R- realitatea echipei/ organizației. A fi SMART mai înseamnă să îți cunoști echipa/ oamenii cu care lucrezi. Cu siguranță că știi cum îi cheamă, pe ce tehnologii lucrează, la ce sunt buni. Însă componența echipei se poate schimba ușor sau, mai mult, echipa se poate constitui doar pentru un proiect anume. Dacă vrei să fii un manager SMART, ar fi recomandat să îți cunoști colegii la un nivel mai avansat- să vezi care este liderul informal din echipă, care sunt persoanele pe care echipa le consideră a fi cele mai pregătite tehnic și apelează mereu la ele pentru ajutor, nivelul și calitatea interacțiunilor dintre ei. Toate aceste informații îți pot fi furnizate de diferite instrumente de diagnoză care, aplicate corect, nu vă vor lua foarte mult timp, dar îți vor da informații foarte importante despre echipa/ organizația ta- un tablou realist al oamenilor cu care lucrezi.

T- teams go virtual (echipe virtuale). Se întâmplă deja, nu sunt o noutate. Însă, tot mai multe echipe lucrează remote. Știm cu toții că nu e ușor și că nu se compară cu interacțiunile face-to-face. Dar echipele virtuale vor fi tot mai întâlnite. Ce soluție SMART poți aplica în echipele virtuale (remote)? Sunt două sugestii care stau la baza unei colaborări bune și a echipelor virtuale eficiente: comunicarea și încrederea. O comunicare transparentă, eficientă, adaptată echipei este foarte importantă, mai ales când distanța este o barieră. Încrederea stă la baza relațiilor dintre oameni. Chiar dacă este un proces de lungă durată, poate fi ajutat de o comunicare transparentă între membrii echipei și de interacțiuni sociale. De aceea, cunoaște-ți colegul, chiar dacă e în celălalt colț de lume.

Ce înseamnă, așadar, să fii SMART în 2018? Să fii informat despre tendințele pieței, dar și agil să te adaptezi la acestea; să ai un mindset integrat și unitar, să înțelegi echipele și angajații din perspectiva Employee Experience; să fii deschis și receptiv la feedback, dar și să înțelegi munca colegilor tăi și să găsești soluții de simplificare și îmbunătățire a proceselor; să îți cunoști în adevăratul sens al cuvântului echipa și să știi cum să o gestionezi, mai ales dacă lucrați remote. Mult succes în noul an și creativitate în transformarea provocărilor în soluții!

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects