ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 67
Abonament PDF

Planuri de IT pentru 2018

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



DIVERSE

În rândurile de mai jos vă expunem o parte dintre obiectivele cele mai importante pe care companiile partenere Today Software Magazine doresc să le atingă. Întreg ecosistemul de IT românesc este în dezvoltare, iar nevoia de programatori este mai mare ca oricând. La acestea se adaugă eforturile companiilor de a se conecta la sistemul de învățământ liceal și superior.

MHP - A Porsche Company

MHP (Mieschke Hofmann und Partner), marcă afiliată concernului Porsche, este o companie lider din sfera IT de pe piața auto din Germania. Are peste 2.000 de angajați și filiale în Germania, Elveția, SUA, China, Marea Britanie și România. La Cluj-Napoca, MHP începe anul cu aproximativ 300 de angajați și intenționează să-l încheie cu 400 .

2018 va aduce la divizia din Cluj-Napoca și un lab de cercetare și inovare axat pe digitalizare în arii precum mobility și manufacturing, proiect ce va fi implementat împreună cu Universitatea "Babeș-Bolyai". Astfel, parteneriatul cu mediul academic rămâne un element central în politica de implicare a companiei germane în comunitatea locală. MHP - A Porsche Company a lansat în 2014, alături de Porsche AG și o altă firmă privată japoneză, o linie de studiu în limba germană, la Facultatea de Matematică și Informatică, iar 2017 a adus și prima generație de absolvenți. Cele trei companii susțin financiar linia de studiu, iar din toamna acestui an speră să extindă linia de la nivel de licență și la master.

Pe lângă cursurile de la facultate, studenții care-și doresc o carieră în IT participă la stagii de practică diversificate, cum ar fi MHPBigBrains, un internship tehnic ce se adresează studenților din ani terminali și absolvenților.

La nivel internațional, planurile MHP - A Porsche Company vizează extinderea parteneriatelor din afara țării cu colaboratori din sud-estul Europei.

Bernd Otto Hörmann, Chief Executive Officer MHP Consulting Romania

Continental Sibiu

Strategia și planurile R&D Continental Sibiu duc în direcția de a crește și în următorii ani, atât ca număr de angajați, cât și al competențelor acumulate. Preconizăm creștere din punct de vedere tehnic din perspectiva numărului de proiecte și produse dezvoltate. Ne dorim să devenim un pilon important în domeniul cercetării și dezvoltării de produse destinate industriei auto atât în România, cât și pentru Continental la nivel mondial.
Din punct de vedere al infrastructurii, vom extinde spațiul destinat acestei activități cu încă o clădire care va avea o suprafață totală de aprox. 12000m2. Estimăm ca această nouă clădire să fie gata la începutul anului 2019.

Liviu Bălan - R&D Coordinator Sibiu Location

BCR

BCR va continua să inoveze în 2018 prin tehnologie și programe de educație financiară și se va implica mai departe în dezvoltarea comunităților locale.

Astfel, am început anul 2018 cu 28 de sucursale noi de tip cashless, iar numărul acestora va crește până la 125 pe parcursul anului. Procesul de modernizare a rețelei de unități BCR reprezintă o componentă esențială a strategiei noastre de retail și ne responsabilizează să rămânem banca numărul unu în oferirea ambelor servicii, cash și non cash, la nivel național.

Marea schimbare din viața financiară digitală a clienților noștri vine în 2018, odată cu George - platforma bancară digitală dezvoltată de Erste Group Bank și aliniată la noile reglementări europene PSD2. George nu este un alt serviciu de internet banking, ci un mod complet nou de a face banking, conceput pentru era digitală în care trăim. A face banking va deveni la fel de ușor și de intuitiv ca plasarea unei comenzi pe Amazon sau verificarea unui cont social media, dar cu securitate avansată și protecție completă a datelor personale. Despre George vom reveni cu detalii pe parcursul anului.

Amplului eco-sistem digital BCR i s-au alăturat treptat platforme de educație financiară și e-learning, noi aplicații utilitare, iar la finele lui 2017 am lansat în România chiar și un model revoluționar de mobilitate cu mașini electrice - BCR eGO. Așadar, BCR în 2018 nu mai este doar despre banking. Este despre soluții pentru o viață mai bună.

Sergiu Penciu - Manager Dezvoltare Parteneriate - Expert Digital @ BCR

Gemini Solutions

După un an 2017 în care am marcat o serie de reușite notabile în toate proiectele noastre, anul 2018 este axat pe creștere și diversificare a portofoliului de clienți.

Unul dintre obiectivele propuse pentru anul 2018 este acela de a atrage noi membri în echipa tehnică, atât din București cât și din Cluj și Iași, noi profesioniști care să contribuie la dezvoltarea companiei și la atingerea performanțelor cu care i-am obișnuit deja pe clienții și partenerii noștri.

Mai mult decât atât, creșterea numărului de angajați din companie ne va permite să atingem și noi piețe, pe lângă cele pe care suntem deja prezenți, precum Statele Unite ale Americii, Franța ori Olanda. Experiența acumulată în toți acești ani de colaborare cu mari corporații internaționale și cu startupuri dinamice ne-a ajutat să construim un plan care să ofere o cât mai mare diversitate de proiecte pentru dezvoltatorii noștri și, totodată, să asigure și motivarea lor pentru a-și antrena creativitatea.

Diversificarea portofoliului de clienți de peste hotare reprezintă, de altfel, un proces ce a luat avânt încă din anul 2016 și se menține pe un trend ascendent.

Compania Gemini Solutions își păstrează și anul acesta angajamentul pentru susținerea culturii și a spiritului românesc în context local, național și internațional.

Șerban Țîr - Managing Director @ Gemini Solutions

Colors in Projects

Colors in Projects se concentrează în 2018 pe zona de Agile: din ce în ce mai multe companii (IT, dar și non-IT) trec la forme de organizare bazate pe concepte Agile, iar noi avem competențe și experiența necesară să sprijinim astfel de transformări. Coachingul urmărește să dezvolte încrederea echipelor care iau contact pentru prima oară cu abordări Agile, dar și să crească competențele echipelor care lucrează deja în acest context. 

Portofoliul de cursuri a fost actualizat la finalul lui 2017 cu perspective noi ale Product Ownerului, cu abordări noi ale unor ceremonii Agile și cu instrumente de evaluare ale 'agilității' echipelor. Vom continua să le promovăm pe piața din România, păstrând jocurile și simulările atât de caracteristice sesiunilor noastre.

O noutate pe care o oferim pentru partenerii noștri care își doresc abordări creative, non-conformiste, este facilitarea workshopurilor (de strategie, rezolvare a problemelor, dezvoltare a echipelor) folosind metoda LEGO®SeriousPlay®. Am susținut până acum astfel de sesiuni în Europa și Statele Unite, continuăm să avem cereri din afara țării, însă dorim să 'dezghețăm' și mediul din România. 

Evident, vom reveni în martie la Cluj cu Agile Mammoths Games, evenimentul nostru gamificat, care utilizează puterea jocului pentru învățare. Speakeri internaționali, 'misiuni' noi, 'mesaje' de descifrat, teste noi pe platforme fun au fost deja pregătite pentru cei care își doresc să se specializeze pe zona de Agile.

Simona Bonghez - CEO @ Colors in Projects

Centrul de Inginerie Bosch din Cluj

Bosch investeşte puternic în România

Ca parte a angajamentului său solid față de România, Bosch investește în continuare în dezvoltarea activităților de cercetare și dezvoltare.

Ingineri talentați de la Centrul de Inginerie din Cluj lucrează la teme strategice precum asistența la condus și conducerea automatizată, soluţii pentru Internetul lucrurilor și dispozitive conectate. De exemplu, sistemele de asistență la condus sunt precursoarele conducerii automatizate și pot preveni accidentele, crescând siguranța și confortul în timpul condusului. Centrul de Inginerie din Cluj intenționează să își extindă operațiunile în România în următorii doi ani.

Concentrare pe dezvoltarea angajaților și pe condițiile de muncă atractive

Bosch investește în dezvoltarea profesională a angajaților săi și în asigurarea unor condiții optime de muncă. Compania încurajează o cultură organizațională deschisă, bazată pe colaborare și creativitate. Pentru a sprijini această viziune, Bosch a început implementarea "condițiilor de muncă inspiratoare" în locațiile sale din România și în același timp asigură angajaților săi posibilitatea să-și extindă competențele în țară și în locații Bosch internaționale.

Bosch susține educația şi comunitățile locale din România

Grupul Bosch își asumă o responsabilitate deosebită în ceea ce privește piaţa muncii și educația. De exemplu, compania a inițiat în 2017, printr-un parteneriat încheiat cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, un program de masterat cu o programă înnoită, care se va continua și în 2018. În același timp, compania susține mai multe organizații caritabile în activitățile lor sustenabile pentru oameni aflaţi la nevoie, comunități locale și mediu. Campania de responsabilitate socială, intitulată "Donează un zâmbet", a încurajat angajații să se implice și ei în proiecte sociale.

"Succesul afacerii de azi ne permite modelarea lumii de mâine. În calitate de lider în inovaţii, modelăm și generăm transformarea!" - a spus Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Bosch. Punctele principale ale acestei transformări sunt reprezentate de schimbări în sfera mobilității și conectivitatea IoT. Iar cheia către acest pas este inteligența artificială (AI), astfel în următorii cinci ani, Bosch va investi 300 de milioane de euro în propriul centru pentru inteligență artificială.

Siemens

Pentru 2018 ne propunem să continuăm povestea începută cu succes acum trei ani la Cluj și să o dezvoltăm în continuare, investind în echipa noastră. Adevarata valoare a unei companii este adusă de oameni!

Un alt aspect care este în atenția noastră este digitalizarea. Aceasta ocupă un loc important în viața de zi cu zi. Pentru a fi pregătiți să ținem pasul cu ritmul accelerat de dezvoltare tehnologic, e nevoie ca fiecare dintre noi să-și reactiveze pasiunea pentru tehnologie.

Mihai Homan, Department Manager @ Siemens

3Pillar Global

În 2018 ne propunem să creștem cu aproximativ 100 de agajati în România, iar la nivel global ne dorim să ajungem la 1000 de angajați.

3Pillar Global urmărește în special recrutarea de specialiști de top cu competențe în tehnologii utilizate pentru dezvoltarea de aplicații web (Java, Python, Ruby on Rails, Front End) și mobile (iOS si Android), dar și experiență în testare (manuală și automată).

În plus, succesul programului "Top of the class juniors" derulat în 2017, program dedicat persoanelor ce au finalizat de curând studiile de specialitate, ne-a determinat să ne dorim extinderea și în 2018.

Adrian Gârbe, Director of Talent Engagement @ 3Pillar Global

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects