ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 141
Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 67
Abonament PDF

Orașele viitorului

Bogdan Hruban
Project Manager IoT @ NTT DATA Romania



MANAGEMENT


Relatările despre experiențele vieții în oraș ale celor care fie că sunt simpli vizitatori, fie locuitori ai respectivului spațiu citadin punctează inevitabil aspectele negative dar și pe acelea pozitive sau excelente. Acestea variază de la felul în care ne raportam la mobilitate, la calitatea aerului, la cât de uşor găsim informațiile de care avem nevoie, etc. .

Puțini ne gândim la "sistemul" care stă la bază și care susține sosirea la timp a unui autobuz sau la faptul că atunci când e seară se aprind becurile pe stradă. Sunt elemente comune, pe care avem tendința să le luăm "de bune" ca și cum ar exista de când lumea, și care atunci când nu funcționează, ne simțim total dezorientați și revoltați.

În perspectiva mea, orașul viitorului este un oraș în care toate elementele conexe sunt acolo ca să facă viaţa cetățeanului mai plăcută și să transforme planeta într-una mai unită și mai verde. În rândurile de mai jos, voi puncta câteva dintre coordonatele cele mai frecvente în funcție de care se realizează proiectele de tip Smart City.

Folosirea realității augmentate

Realitatea augmentată menită să îmbunătățească produsele tehnologice ( acelea care se pretează ) este unul din trendurile cele mai frecventate. Meta-informațiile integrate în realitatea fizică sunt implicate în varii domenii: proiectare, marketing, siguranța cetățenilor, etc. .

Smart city 1

Semafoare ajustabile automat

Printre cel mai des invocate probleme în viața unui oraș se numără cele legate de trafic. Una dintre abordările moderne pentru a fluidiza traficul este folosirea de semafoare inteligente și interconectate (între ele, dar și cu întreg ecosistemul).

Această abordare poate să aducă multe beneficii, dar nu la fel de multe precum ar fi renunțarea la mașinile personale și la folosirea unor mijloace mai green .

Mai jos, găsiți un mic exemplu care ilustrează modul în care ar funcționa un sistem de optimizare a traficului. De asemenea, sunt expuse și analizele necesare pentru ca rezultatul să se răsfrângă în semafoarele inteligente.

Smart city 2 - NTT DATA Traffic simulation

Tot în zona de mobilitate se află și parcările inteligente, care au ca scop reducerea frustrării în fața dificultății de a găsi loc de parcare (mai ales în centru).

Vehicule autonome

Ideea de self-driving cars e deja veche. Dar de la idee până la implementare și utilizare în masă, este o diferență de câțiva ani buni.

Nu vreau să detaliez prea mult acest aspect, ci doar să menționez că, din ceea ce am observat eu, se încearcă mutarea traficului terestru off the ground. Și aici avem exemplele de la folosirea dronelor pentru livrări, taxi zburătoare (deja în teste in Dubai), mutatul pe Marte (vezi ideea lui Elon Musk), etc. .

Iluminatul inteligent

Smart city 3 - Iluminat Inteligent

Aici mă refer mai mult la iluminatul public, pentru că e un consumator mai mare. Eventual, într-un articol separat putem aborda ideea iluminatului casnic.

Scopul optimizărilor este de a avea un consum redus de energie, fără a afecta siguranța cetățenilor.

Ca pentru orice problemă, soluțiile sunt multiple și diverse. Una dintre ele implică interconectarea tuturor punctelor de iluminat (pentru început) într-o rețea de mesh și aplicarea unor algoritmi de diminuare / mărire a intensității luminoase în funcție de acțiuni din mediul lor: se apropie o mașina, un pieton, etc. .

Parte din aceeași sferă energetică, sunt contoarele inteligente (automate) care transmit in timp real informații despre consum și pot să ia anumite măsuri pentru optimizare si siguranță.

Inteligența Artificială (Machine learning)

Aproape orice aspect pe care îl discutam în cadrul unui concept tehnologic de tip smart city are la bază unul sau mai mulți algoritmi care învață și evoluează în timp, perfecționând rezultatul oferit.

Un mic exemplu de aplicare e din zona de trafic, unde astfel de algoritmi pot fi utilizați pentru analiza și predicția de trafic în cazul unor situații neașteptate: accidente sau alte evenimente rutiere, ambuteiaje, etc. cu scopul de a redirecționa circulația.

Cheia pentru a ajunge la astfel de soluții e comunicarea (majoritatea wireless) și dispozitive din zona IoT (Internet of Things).

Se fac eforturi mari în zona de infrastructură pentru a face față volumului de trafic de date (curent și cel care se prevede pentru viitor) generat de astfel de aparate.

În final, vă las să savurați un mic video care agrega câteva concepte de smart city și unul bonus despre zona de realitate augmentată.


LANSAREA NUMĂRULUI 142

Robotics & AI

joi, 25 aprilie, ora 18:00

sediul Accenture

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Conferință

NUMĂRUL 141 - Business Anlysis (BA)

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO