ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 66
Abonament PDF

Design Thinking

Orsolya Püsök
Digital Business Integration Consultant @ Accenture



DIVERSE


Probabil că ați auzit vehiculându-se acest termen prin birouri, l-ați întâlnit în unele articole sau ați auzit o dezbatere TED despre Design Thinking. Ce este Design Thinking?

Conceptul

Design Thinking este o metodă practică și creativă de rezolvare de probleme ce are o serie de caracteristici, pe care le vom detalia în rândurile următoare.

În primul rând, este o abordare centrată pe om (Human Centered). Rezolvarea problemelor cu Design Thinking începe cu empatie și înțelegerea oamenilor (clienți și utilizatori) prin intermediul cercetării.

Este creativ și ludic (Creative and Playful). Indiferent de complexitatea problemei, ideile innovative au cea mai mare probabilitate de a se produce într-un mediu ce inspiră creativitate și deschidere.

Este iterativ (Iterative). Eșuează devreme, eșuează des, dar învață și adaptează-te de fiecare dată- acesta ar fi unul din sloganul său principal. Design Thinking încurajează testarea timpurie și feedbackul pentru a îmbunătăți soluțiile dezvoltate.

Este cooperativ. (Collaborative). Participanți provin din medii diferite sau din același mediu de lucru, iar aceștia creează o soluție care rezolvă problema din multiple perspective.

Se bazează pe prototipuri (Prototype Driven). Ideile explorate sunt vizualizate drept reprezentări simple dar tangibile ale soluțiilor potențiale pentru a încuraja feedbackul timpuriu și testarea fezabilității.

Metoda

Metoda Design Thinking are mai multe etape, realizate într-o ordine specifică. Acestea ghidează procesul astfel încât la final să se obțină rezultatul dorit.

Instrumentele

Metoda este doar teorie fără instrumentele ce pun Design Thinking în practică. Există multe instrumente și exerciții disponibile, specifice pentru fiecare etapă a procesului.

Următoarele sunt exemple cu exerciții populare, aferente fiecărei etape:

Cum folosim Design Thinking?

Noi folosim Design Thinking ca metodă de identificare a soluțiilor creative și inovative pentru inițiative interne, dar și pentru a ajuta clienții să-și depășească provocările.

Acest lucru se poate realiza sub forma unui atelier de lucru. În funcție de complexitate și domeniu de definire, durata poate varia de la câteva zile la câteva săptămâni. Conceptul de atelier de lucru, împreună cu planificarea detaliată și customizată sunt gestionate de un instructor / facilitator DT (Design Thinking), având mereu obiectivul final. Atelierul va trece prin toți pașii procesului DT, dar acesta poate fi și customizat pentru a se axa doar pe anumite etape.

Câteva dintre beneficiile DT pe care le-am întâlnit în activitatea noastră sunt:

În epoca digitală când toate tendințele se axează pe servicii și produse personalizate pentru utilizator, o metodă de rezolvare a problemelor precum Design Thinking centrată exact pe utilizator este mai relevantă ca oricând.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects