ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 65
Abonament PDF

Cum devenim mai productivi ?

Diana Costa
Administrative Coordinator @ Azimut Happy Employees



MANAGEMENT

The art of stress-free productivity
Your mind is for having ideas - not for holding them!

David Allen pornește în cartea sa "Getting Things Done" de la o premisă simplă : productivitatea este direct proporțională cu abilitatea noastră de a ne relaxa. Când ne simțim copleșiți de cât de multe trebuie să facem, este greu să ne păstrăm atenția asupra direcției în care viața noastră personală și profesională ne-am dori să o ia. De aceea, este important să ne planificăm sarcinile zilnice, înainte de a lucra la obiectivele de lungă durată ale vieții noastre.

Am descoperit GTD - David Allen, o abordare de "jos în sus" a productivității. Scopul este de a stabili un sentiment de confort și de control asupra muncii, de a ne ajuta să ne ordonăm cât mai bine sarcinile zilnice, pentru a avea "spațiu" de concentrare și pe obiectivele mari.

De ce ne aglomerăm?

Cele mai multe dintre angajamentele pe care oamenii le păstrează în listele de sarcini sunt de cele mai multe ori acțiuni despre care nu au o viziune clară asupra modului în care acestea trebuie făcute sau asupra rezultatului lor final. Neuro-științele au demonstrat că pentru a ne organiza în a face o sarcină, este esențială o imagine cât mai clară asupra finalității sarcinii.

Astfel, tot ce lucrăm ar trebui să aibă un rezultat bine conturat în mintea noastră - un punct de atins care să ne spună că: ,'taskul e gata". Dacă nu știm cum arată acest punct, ne va fi foarte greu să facem progrese. Când întâmpinăm dificultăți în a îndeplinirea cu taskurilor noastre, prima acțiune este clarificarea asupra cum arată ceea ce trebuie să facem - 'ce înseamnă taskul?' - 'cum arată?'

GTD propune 5 etape de muncă simple și clare care m-au ajutat să-mi iau lucrurile de pe umeri. "Don't let life get in your way."

1. COLECTEAZĂ

Colectează fiecare idee, task de rezolvat sau ceea ce credem că merită ținut minte => le scriem într-un loc la îndemână: în agendă, în telefon, laptop, etc.

Această primă etapă este cea mai grea. De ce? Pentru că de cele mai multe ori, cele mai multe dintre lucrurile despre care știm că le avem de făcut, rămân în mintea noastră. Dacă nu le așezăm pe o listă, ajungem astfel în situația de a avea mai multe sarcini de făcut decât conștientizăm și implicit, planificăm. Drept urmare, pentru a ne ajuta mintea să proceseze toate sarcinile și să se organizeze corespunzător, este recomandat să ne asigurăm că am colectat tot ceea ce ar putea reprezenta o sarcină sau o decizie pe care trebuie să o luăm - la un moment dat în viitorul apropiat.

Recomandări:

2. CLARIFICĂ

După colectarea tuturor sarcinilor, începem organizarea lor, după următorul criteriu: este acționabil - se poate face ceva acum - în viitorul apropiat? Dacă răspunsul este nu, luăm informația și => o aruncăm => o incubăm (nu este necesară o acțiune acum, dar s-ar putea să fie mai târziu) => o încadrăm ca referință (posibilă informație folositoare care s-ar putea să ne fie de folos în alt context). Dacă răspunul este da => decidem următoarea acțiune necesară.

3. ORGANIZEAZĂ + 4. REFLECTEAZĂ

Împarte ideile conform schemei. Este important să treci sarcinile ca acțiuni ( ex. ,,să trimit mail Anei mâine la ora 10.00" și nu ,,mail Ana") => creează liste pentru categoriile corespunzătoare (ex. apeluri de făcut / comisioane de îndeplinit/ emailuri de trimis).

Luăm rezultatele procesării anterioare și le punem într-un sistem cu care ne simțim confortabil. Activitățile merg pe lista de lucru, proiectele - listă de proiecte, planurile viitoare - sistem de urmărire, informațiile de referință - fișier/bază de date ușor accesibile.

Un factor important în proces => revizuire săptămânală. Revizuirea listelor (în funcție de necesitate) ajută la determinarea următorilor pași. Efectuăm o revizuire săptămânală pentru a curăța, actualiza listele și pentru a ne limpezi mintea.

Cum începem?

Când?

5. IMPLICĂ-TE

Acțiunea are loc, taskurile sunt în desfășurare. Sistemul este pregătit pentru ca totul să se întâmple. Taskurile sunt organizate în funcție de prioritate și plasate în categorii. Știm la ce să lucrăm și când.

Exemplu:

Modelul celor 4 criterii de alegere a acțiunilor pe care vrem să le facem acum.

Pentru a putea fi productivi de-a lungul timpului, implementarea unui sistem care să ne amintească cum să organizăm lucrurile (timpul și activitate) este esențial. Mintea noastră nu este concepută să facă aceasta la nivel individual. Începerea zilei într-un mod sistematizat duce la creșterea productivității. În acest sens, sistemul GTD m-a ajutat să transform proiectele în acțiuni, pornind de condiția esențială a organizării taskurilor.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects