ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 64
Abonament PDF

AI și industria automotive. Interviu cu Philipp Kandal

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



INTERVIU

Lumea se pregătește pentru o mare schimbare în ceea ce privește automobilele autonome. Cât de important este să avem hărți bune?

Philipp Kandal: Hărțile de mare acuratețe sunt cruciale pentru ca autovehiculele autonome să se poată orienta și să poată fi pregătite pentru situații potențial periculoase (ex. șantiere de construcție, blocaje în trafic, etc.). De asemenea, este prioritar ca autovehiculele să poată crea și actualiza hărțile în timpul mersului, deoarece acestea nu se pot baza doar pe hărți pre-stabilite în cazul în care intervine o schimbare. Hărțile sunt în continuă schimbare, 10-15% din toate drumurile fiind schimbate sau actualizate în fiecare an. În trecut, realizarea de hărți presupunea trimiterea unor mașini de observație pe drumuri o dată pe an, ceea ce a fost destul de bine- având în vedere că viitorul va depinde de materialul din acele hărți, material care va fi generat pe loc, în timp real dacă vor fi modificări realizate de automobile sau material partajat între toate automobilele din flotă. În viitor, fiecare automobil va fi un automobil cu rol de cartografiere care partajează tot ce întâlnește automat, prin Cloud, cu restul automobilelor. Siguranța va crește semnificativ.

Philipp Kandal - Senior VP Engineering @ Telenav

Industria automotive este în centrul atenției. Cum se aliniază inițiativele startup la această tendință, acum că faceți multe drumuri între Cluj, Silicon Valley și China?

Philipp Kandal: Sunt foarte entuziasmat de dezvoltările din acest domeniu, fiind ceva extrem de similar cu momentul în care a fost lansat primul iPhone. Suntem foarte aproape de acel moment magic, prin introducerea mașinilor ce se conduc singure, iar acest lucru va schimba viitorul pentru totdeauna. Partea cea mai interesantă este că automobilele cu conducere autonomă vor genera o vastă platformă de aplicații care nu au fost posibile anterior. Transportul va deveni un serviciu 'la cerere', iar cineva (poate Uber, poate Amazon, etc.) va crea un API de livrare (pentru oameni, pentru produse) pentru lumea reală tot așa cum avem API-uri pentru Cloud Services (ex. email). Acest lucru va permite și contribuții din partea startupurilor și cred că vor exista multe companii care vor activa în acest domeniu. Am observat că în mod special China se impune din ce în ce mai mult în acest domeniu, iar oamenii din această parte a lumii sunt foarte deschiși la tehnologii noi. În Europa tindem să ne speriem de inovație, în timp ce în China adoptarea de tehnologie nouă este mai rapidă. Când mă aflu acolo sunt mereu uimit de noile tehnologii adoptate, de exemplu de plata prin telefonul mobil. Sper ca și în Cluj să avem contribuții inovatoare în domeniul automobilelor autonome și a transportului ca serviciu.

Când vom avea primele taxiuri autonome? Credeți că inițiativa va fi a celor de la Uber ?

Philipp Kandal: Vom vedea primele taxiuri autonome la scară restrânsă anul viitor, dar nu cred că va fi vorba de Uber, deoarece din informația publică disponibilă, ei nu sunt lideri. Cred că taxiurile autonome vor apărea mai degrabă într-o țară mai receptivă la capitolul inovație. În special Singapore face eforturi pentru a atrage startupuri în domeniu și a le permite să desfășoare teste. De asemenea, SUA a dat legi care permit testarea pentru scopuri comerciale. Va fi o cursă foarte interesantă, iar după lansarea inițială de anul viitor, mă aștept să vedem o lansare mult mai vastă până în 2020.

Cât de importantă este Inteligența Artificială (IA) pentru dezvoltarea de produse la Telenav ?

Philipp Kandal: Devine din ce în ce mai importantă. IA este din ce în ce mai prezentă în nucleul produselor pe care le folosim - în special în combinație cu Big Data și cu învățare autonomă. Deși nu pot vorbi despre produsele viitoare, pot spune că IA este un pas la fel de semnificativ ca programarea bazată pe obiecte (Object Oriented Programming). Cred că în câțiva ani, multe domenii ale vieții vor fi de neconceput fără IA. Ca programatori, este o perioadă propice să ne familiarizăm cu domeniul IA.

Spuneți-ne câteva cuvinte despre prezentarea din acest an de la IT Days, "Using AI for map making"/"Rolul IA în realizarea de hărți".

Philipp Kandal: Sper ca participanții să-și facă o idee cu privire la modul în care o infrastructură IA de mari dimensiuni, cu peste 100TB de date se poate folosi practic, pentru a reduce de 10 ori costul realizării de hărți. Sunt realmente impresionat de ceea ce a reușit echipa noastră într-o perioadă scurtă de timp, lucru pe care doresc să îl împărtășesc cu publicul dumneavoastră.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects