ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 64
Abonament PDF

Mergem la lucru împreună cu “Fast Rides”

Leonard Abu-Saa
System Architect
@Arobs



STARTUPS


Într-o zi stăteam în trafic și, după legile lui Murphy, m-am trezit pe banda care "nu trebuie". Adică treceau pe lângă mine numai mașini care aveau un singur om în ele. Atunci mi-am amintit de poza aceea celebră de pe internet în care se vede cât spațiu ocupă oamenii când sunt singuri în 30 de mașini (practic o stradă întreagă blocată), când folosesc 30 de biciclete sau când sunt toți într-un singur autobuz. Așa a apărut scânteia.

La vreo zi sau două distanță, într-o după masă, am luat un taxi să plec în oraș. Evident, Clujul era blocat la acea oră și, din vorbă în vorbă cu taximetristul, am ajuns la povești despre trafic și cât e de greu traficul în Cluj, pentru că fiecare om merge oriunde cu mașina personală și, mai mult decât atât, sunt doar câte unul în mașină. Atunci am avut o revelație: ce fain ar fi să existe o aplicație care să ajute oamenii să se grupeze în mașini, în drum spre job sau spre casă. Imaginați-vă ca tot la a 3- a mașină din trafic, un șofer să se afle în altă mașină. Astfel, am avea, în mod practic și posibil, o stradă ca și Calea Turzii fără trafic blocat, ceea ce ar reprezenta o realizare pentru o stradă foarte circulată în Cluj-Napoca la orele de vârf.

Am învățat Android ca să pot crea aplicația Fast Rides

M-am apucat de treabă, dar nu aveam toolurile necesare. Am avut de luat decizia grea dacă voi dezvolta aplicații native sau voi încerca ceva cross platform. Am pornit la drum folosind Xamarin Forms, sperând că în câteva luni voi avea aplicații funcționale pe ambele platforme. Teoria era foarte frumoasă, dar, din păcate, Xamarin Forms nu a fost de ajuns. Am întâmpinat mari dificultăți la taskuri destul de ușoare, care nu necesitau foarte mult UI. La aproximativ o lună după ce am început dezvoltarea, s-a alăturat și Cătălin echipei. Aveam nevoie de un designer, iar el încântat de idee a acceptat pe loc să mă ajute voluntar. Din acel moment, aplicația s-a schimbat radical, prindea formă, viziune și era appealing. Din păcate pierdeam pe partea de cross platform. Era efectiv un chin să folosesc Visual Studio împreună cu Xamarin Form din multe motive: era foarte slow, nu avea designer și emulatorul avea multe lipsuri. Orice modificare micuță, chiar și mutarea unui element cu câțiva pixeli pe UI necesita timp enorm de deploy. În acel moment mi-am dat seama că nu am nicio șansă să scot o aplicație utiizabilă cu Xamarin, așa că singura opțiune era să mă apuc de învățat Android și iOS.

Am trecut la treabă, în câteva zile eram abonat la multe tutoriale online, citeam noaptea articole despre arhitectură, urmăream tutoriale video și așa am început încet, încet să "mă prind" despre ce e vorba. Eram cumva descumpănit pentru că deja pierdusem o lună și îmi doream cu orice preț să lansez aplicația în intervalul 1-7 octombrie pentru că era timingul perfect cu venirea studenților. Acesta era planul din august. Și tot atunci, cumva s-au aliniat planetele! M-am sfătuit cu Cătălin că mai avem nevoie de cineva să ne ajute și așa a apărut în echipă Eugen, un prieten comun.

Eugen are o experiență mare pe Android și i-a surâs ideea, deși știa că nu va fi vorba despre bani, ci mai degrabă despre un proiect pentru comunitate, de real-time ride-sharing.

Eat. No sleep. Code. Repeat.

De pe la mijlocul lui august a început șirul nopților cu puține ore de somn. Studiu continuu, development și muncă zilnică la job. A fost un ciclu infernal, dar știam că la final, va ieși ceva superb.

După două luni de multă muncă și nopți nedormite am reușit să lansăm aplicația Fast Rides. Scopul principal este să reducem traficul la orele de vârf și să încurajăm ride sharingul pentru că problemele de trafic și poluare ne afectează pe toți.

Am pornit de la un calcul simplu, și anume că, 4 minute petrecute în trafic, în plus pe zi, adunate, la sfârșitul unui an reprezintă exact 1 zi din viața noastră. O zi pe care am putea să o petrecem alături de familie și prieteni, nicidecum în trafic. Dar, cu toții petrecem mult mai mult în trafic, nu-i așa?

I am a Driver. / I am a Passenger.

Aplicația are două scenarii posibile: driver / passenger. Să spunem că ai mașină și mai vrei să iei cu tine, în mașină, astăzi, 1-2 colegi, atunci vei face un «ride offer». Aplicația trimite notificare către prietenii tăi care folosesc aplicația.

În cazul în care ai nevoie de un ride, creezi un «ride request». Cursele sunt publice by default, dar există posibilitatea să le faci private, adică doar pentru prietenii tăi din aplicație.

În versiunea V2 vrem să adăugăm posibilitatea de a crea grupuri de prieteni și de a adăuga manual prieteni.

Pentru a oferi o cursă sau a solicita, recomandarea legată de timp este cu aproximativ 1 oră înainte. Dar, evident, cu cât se pune mai repede, cu atât cresc șansele să găsești un co-traveler, respectiv o mașină.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects