ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 63
Abonament PDF

shaqo doon

Sebastian Boga
Test Consultant @ Endava



STARTUPS


În era evoluției digitale, Cluj-Napoca excelează la acest capitol, astfel o serie de companii ajung să câștige din ce în ce mai multe proiecte. Aceste proiecte la rândul lor au nevoie de o echipă care să le implementeze. Companiile ajung să deschidă noi locuri de muncă pentru a finaliza aceste proiecte. Locurile de muncă vor fi ocupate de câte o persoană.

Cum ajunge o persoană să afle despre o nouă oportunitate? ... și cum se descurcă departamentele de HR să găsească cele mai potrivite persoane pentru aceste noi locuri de muncă?

Venim cu o alternativă la ceea ce deja există pe piață: shaqo doon

Ce este shaqo doon?

Am pornit de la ideea de a face lucrurile cât mai simple. În același timp am vrut să ne folosim de ceea ce există deja și să nu re-inventăm roata acolo unde lucrurile deja sunt foarte bine implementate. Totodată am vrut să realizăm ceva nou pentru a face lucrurile puțin diferit. Diferit și Simplu.

Am început prin a cerceta ce există și ce se poate refolosi. Am cercetat ce anume este nevoie și la ce se poate renunța. Apoi am început să integrăm aceste lucruri într-o formă mai simplă acolo unde era necesar.

Primul pas: Oferta de loc de muncă

Dacă vă uitaţi la două companii diferite, veți constata că oferta lor de muncă este prezentată total diferit, chiar dacă se caută aceeași persoană sau o persoană cu aceleași aptitudini-competențe.

Odată ce firmele decid să își extindă echipa, scoțând pe piață un nou loc de muncă, primul lucru pe care îl fac: încep să își creeze o secțiune de cariere (careers) pe site-ul web. Observând că brandul lor nu e suficient de puternic, încât să atragă oameni cu pregătirea pe care ei o așteaptă, apelează la alte platforme de recrutare: eJobs, BestJobs, SmartDreamers, LinkedIN și poate chiar și altele.

Apelând la alte platforme de recrutare, aceeași ofertă trebuie editată de două sau mai multe ori. O dată pe secțiunea de cariere pe site-ul web al companiei și apoi pe fiecare dintre celelalte platforme separat.

shaqo doon este o platformă care oferă managementul de oferte de locuri de muncă care se integrează cu site-ul web al companiei printr-un widget, devenind astfel zona de cariere a fiecărei companii.

Cu alte cuvinte, nu mai ai nevoie de zona de cariere pe fiecare site web în parte. Scutești timp și bani pentru că nu mai trebuie să dezvolți secțiune de cariere pentru compania ta și apoi să mai editezi încă o dată același text pe o platformă de joburi online.

Am ales WordPress ca platformă de management de oferte de locuri de muncă. WordPress este una dintre cele mai folosite platforme de management de conţinut (CMS). Este extrem de simplu de folosit și aceasta face ca adăugarea unui nou loc de muncă să fie un proces simplu.

Pasul 2: Marketingul ofertei de loc de muncă

Analizând ce se întâmplă pe piața locurilor de muncă, timpul devine un element cheie și un element important în viața din era vitezei. Nimeni nu mai stă trei ore să citească o ofertă de loc de muncă. Trendul este ca textul să fie scurt și la obiect, dar mai nou este neapărat nevoie și de o poză. Dacă nu are poză, tot anunțul devine neinteresant.

În shaqo doon ne-am conformat și am integrat OpenGraph. Pentru cei ne-cunoscători de tehnologie, OpenGraph ne ajută să afișăm o poză care noi o dorim să apară când distribuim o postare pe Rețelele de Socializare ca: Facebook, Twitter, LinkedIN și altele.

Pentru că am ales WordPress e simplu să integrăm OpenGraph, deoarece există deja plugin pentru acest task. Simplu, l-am instalat și aceasta oferă posibilitatea de a deține o poză generală pentru toate locurile de muncă. Dacă dorim ca pentru fiecare ofertă de loc de muncă să avem o poză diferită, atunci se alege o poză pe care o pui odată cu textul anunțului.

Marketingul se realizează prin distribuirea pe rețelele sociale: Facebook, Twitter, LinkedIN... Ca să facem posibil acest lucru, ar fi trebuit să ne apucăm să scriem tone de cod.

Am instalat AddThis și am configurat pluginul. Acest plugin ne ajută să distribuim oferta pe mai mult de 200 de rețele sociale, să tipărim oferta, ba chiar și să trimiți pe un email specific acea ofertă de loc muncă.

Chiar am deschis oportunitatea de a face un Marketing digital profesionist doar prin instalarea unui plugin fără să fie nevoie să scriem nici măcar o linie de cod.

Pasul 3: Integrarea cu webiste-ul tău

Chiar dacă eşti un liber profesionist (freelancer) sau reprezinți o companie, această platformă se integrează cu site-ul tău web printr-o singură linie de cod. Generăm această linie de cod care trebuie copiată pe pagina HTML chiar în WordPress în secțiunea Job Settings.

Doar trebuie să dai COPY la această linie de cod, și apoi să dai PASTE în orice pagină vrei să îți apară widgetul.

Acest widget reprezintă secțiunea ta de cariere. E simplu! Nu mai ai nevoie de muncă pentru a dezvolta o pagină specifică de cariere. Am făcut-o noi pentru tine!

Am ajuns la concluzia că fiecare companie își creează o pagină specifică de cariere, fiecare încercând să se conformeze cu DESIGNUL specific companiei care face parte din branding.

Cui se adresează această pagină? Clienților?

NU! Această pagină se adresează viitorilor angajați - oameni care caută un loc de muncă nou sau oameni care caută un loc de muncă mai bun sau poate pur și simplu un loc de muncă mai aproape de locuința lor.

Faptul că fiecare companie își prezintă zona de cariere într-un mod specific, aliniat la regulile de branding specifice companiei, zăpăcește puțin consumatorul - cel care își caută un loc de muncă, prin faptul că același tip de informație o găsește: în diferite poziții pe pagină, diferite culori folosite pentru a expune un anume set de informație, diferite moduri prin care el poate aplica la acel loc de muncă și multe altele.

Cu shaqo doon fiecare tip de informație vine în același loc, cu aceeași culoare, livrând informația minimă și de efect pentru o ofertă de loc de muncă, indiferent de numele companiei. shaqo doon oferă aceeaşi experienţă pentru utilizator, încercând să îi vină în ajutor și pentru a-l ajuta să decidă cât mai repede să aplice pentru oferta expusă sau nu.

Pasul 4: Cum aplic?

CV-ul este un aspect pe care l-am luat în considerare. Am văzut că pe diferite platforme, îți creezi CV online. Pe eJobs îți creezi un CV, pe BestJobs îți creezi încă un CV, pe SmartDreamers iarăși îți creezi un CV. Pe LinkedIN îți creezi alt CV.

Am stat și am analizat mai multe platforme și am ajuns la concluzia că LinkedIN nu doar că oferă cel mai profesionist mod și cel mai simplu mod de a-ți prezenta activitatea de până acum şi de a te expune unui om din HR, dar cei de la LinkedIN oferă posibilitatea şi de a da referinţe.

Oare merită să ai profile şi CV-uri pe nenumărate platforme de oferte de locuri de muncă?

Deoarece doar LinkedIN oferă API pentru autentificare şi pentru că este o platformă suficient de matură şi super simplă, am ales-o ca fiind baza noastră de date de CV-uri. Nu vrem să reinventam roata. Nu o să facem o platformă care o să ţină CV-uri mai profesional şi mai securizat decat LinkedIN.

Pentru a aplica la o ofertă de loc de muncă, doar trebuie să apeşi pe butonul APPLY sau APLICĂ, pentru că este configurabil textul de pe buton, apoi te loghezi cu LinkedIN şi ai 99.9% şanse să fi angajat.

Pasul 5: Comunitate

Citind foarte multe oferte de locuri de muncă, am observat că sunt prezentate sumar: ce trebuie să faci şi ce primeşti în schimb.

shaqo doon se constituie ca o comunitate în care poţi să afli mai multe. Oferta de job devine doar un mijloc de a avea posibilitatea de a lucra cu cineva anume.

Efectul comunităţii shaqo doon se va concretiza printr-o armonie la viitorul loc de muncă sau chiar şi la actualul loc de muncă. Prin comunitatea shaqo doon activăm comunicarea. Prin comunicare directă cu oameni - membri ai comunităţii shaqo doon, vei afla despre beneficiile care nu sunt specificate în oferta de loc de muncă. Vei afla mai multe despre atmosfera de la locul de muncă, dar nu numai.

Tot mai mult, oamenii aleg să accepte un nou loc de muncă pe baza încrederii oferite de către interlocutor. E foarte greu să convingi pe cineva că unele lucruri sunt diferite faţă de ce a întâlnit înainte. Dar acest lucru se poate realiza dacă aude acelaşi lucru de la mai multe persoane. Informaţia, chiar dacă e adevărată uneori nu e expusă credibil. În comunitate poţi să îţi validezi orice nelămurire înainte de a face pasul de a accepta un nou loc de muncă.

Scopul comunităţii shaqo doon este de a ajuta oamenii care nu au un loc de muncă să îşi găsească un loc de muncă. Cine îi ajută? Membrii comunităţii shaqo doon.

Dacă vrei să ajuţi ca toţi oamenii să aibă un loc de muncă, haide în comunitatea shaqo doon!

De fapt cu acest gând am început tot acest proiect - fiecare să aibă un loc de muncă. Mai mult, s-ar putea ca fiecare să ajungă să muncească în domeniul în care s-a specializat şi să facă chiar ceea ce îi place.

Planuri de viitor: echipe și module de prezentare

Nu e totuna ca dimineaţa când te trezeşti să mergi la muncă, să te aştepte o echipă pe care abia aştepţi să o revezi sau o echipă în care o persoană sau mai multe îţi este antipatică.

Am început deja să lucrăm la această componentă: "echipe".

Odată ce intri în comunitate ai posibilitatea de a-ţi exprima dorinţa de a lucra cu cineva anume în aceeaşi echipă, dar şi de a evita anumite persoane cu care nu îţi face plăcere să lucrezi. Ca efect vom putea găsi strong-connections acolo unde reciproc două persoane îşi doresc să lucreze în aceeaşi echipă.

Cât de important e pentru tine să îţi exprimi opţiunea de a lucra cu o persoană?

Ne dorim ca fiecare ofertă de loc de muncă să fie integrată într-o anume categorie. Încă nu ştim exact tehnic cum vom realiza acest lucru, dar scopul este să putem filtra joburile şi să le livrăm fiecărei specializări în cadrul website-ului fiecărei facultăţi ale diferitelor universităţi.

Strategie: Cluj-Napoca

Ca strategie, ne vom adresa companiilor din Cluj-Napoca pentru ofertele de locuri de muncă. Comunitatea o promovăm în Cluj-Napoca, astfel încât scopul iniţial este ca, oamenii din Cluj-Napoca să îşi găsească un loc de muncă în oraşul lor. Pe viitor urmărim să ne extindem aria geografică şi în celelalte oraşe ale României.

Dacă v-am convins că e ceva diferit, convingeți-vă și voi că e ceva simplu și alăturați-vă comunității shaqo doon pentru a redefini modul de recrutare într-un cadru inovativ!

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects