Vorbim mereu despre clienți și despre cum să facem să-i avem în permanență în centrul atenției, despre cum să ne punem în pielea clienților și despre cum să le cucerim inimile. Uităm însă la fel de des să ne ascuțim armele în lupta cu cel mai potrivnic dușman, noi înșine.
Concurența nu este o problemă. Concurența este un imbold, este unul dintre factorii care ne determină să fim mai buni, mai eficienți, este ceea ce ne ajută să fim cu un pas înainte în această lume extrem de dinamică și de imprevizibilă. Lupta împotriva cutumelor, lupta împotriva tentației de a ne inspira, de a căuta modele, lupta împotriva atracției fatidice către măruntaiele reglajelor de finețe, acolo stă biruința noastră. Odată ce reușim să depășim aceste obstacole, aflăm că "pionier", "lider de piață" sunt doar cuvinte mari șlefuite cu arme bine calibrate. Iar în lupta aceasta, concurența nu ne împiedică, ci dimpotrivă.
Atunci când ajungem să reacționăm mai mult decât să acționăm cu anticipație, acela este momentul în care suntem deja cu cel puțin un pas în urmă. Este panta descendentă de-a lungul căreia mai mult reparăm decât încântăm prin inovare, mai mult peticim în loc să creăm noi oportunități. Adaptabilitatea și curajul de a fi noi cei care să facem primul pas, acestea denotă maturitate, sunt dovada învingerii temerilor și semnalează prezența unei atitudini potrivite, care să favorizeze o evoluție constantă.
O comunicare transparentă, atât pe orizontala cât și pe verticala ierarhiilor corporatiste, nu poate decât să adâncească sentimentul de apartenență, să augmenteze nivelul de conștientizare, să sporească încrederea și să maximizeze eficiența efortului depus. Tragem cu toții "la aceeași căruță" și trebuie să simțim acest lucru, nu să-l citim pe un afiș motivațional. Ori dacă atitudinea este cea potrivită și îndreptată unitar înspre un scop comun, atunci nu există limite în ceea ce privește performanțele ce pot fi atinse.
Nimeni nu s-a născut învățat. Un element vital al evoluției este însă continuitatea și consistența. Este necesar să ne șlefuim abilitățile, să ne menținem în permanență informați, să ne perfecționăm și să ne adaptăm metodele de lucru, totul pentru o dezvoltare optimă atât din punct de vedere profesional, cât și personal, astfel încât asemeni unui meșter iscusit, să iasă din mâinile noastre o creație cât mai bine pliată pe nevoile clienților. Lucrând cu noi înșine, vom fi implicit capabili să creăm un produs de o calitate și o valoare sporită.
Munca asiduă și talentul nu sunt de-ajuns. Nimeni nu a rămas vreodată în istorie fără un dram de îndrăzneală, de risc asumat, acel ceva care ne scoate cu certitudine din zona de confort, dar care ne poate totodată separa de restul lumii. Încrederea în noi înșine este ceea ce ne stabilizează în astfel de acțiuni și ne ajută să ne păstrăm luciditatea, detașarea și viziunea clară asupra obiectivului final.
Să fim noi înșine, să ne metamorfozăm constant într-o versiune tot mai bună a noastră și să ne privim cu încântare în oglindă. Aceasta va însemna că vom fi capabili să creăm cel mai bun produs pe care l-am putea vreodată concepe, iar aceasta este tot ceea ce ne doresc!
de Bianca Leuca
de Ovidiu Mățan
de Vlad But
de Bálint Ákos