ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 56
Abonament PDF

Coworking și România

Paula Năsălean
Project Manager @ Ruby Tribe



DIVERSE

Una din preocupările firmelor de astăzi este cum să își motiveze angajații pentru a deveni mai productivi și satisfăcuți la locul de muncă. Și pentru că nu este o sarcină ușoară, încă se caută soluții: de la abonamente la sală, abonamente de parcare, la compensații financiare, bonificații sau team buildinguri.

Dacă ești angajat al unei firme, sarcina aceasta revine departamentului de HR. Dar ce se întâmplă atunci când nu ai un șef? Când tu ești propriul tău stăpân, când ești consultant, freelancer sau pur și simplu faci home office?

Provocarea e destul de mare. Bineînțeles că depinde de la persoană la persoană, dar în medie, oamenii care sunt în situația expusă, se mobilizează destul de greu. Atunci când lucrăm de acasă, ne supunem unor riscuri. Ne deconectam de lume, iar aceasta conduce la plafonare deoarece nu mai schimbam idei cu nimeni, iar zilele încep să fie toate la fel. Un alt minus în a lucra de acasă este că locul ce trebuie să servească pentru odihnă și relaxare, își pierde această calitate și devine spațiul unde ne încărcăm negativ cu problemele legate de lucru. Și nu ne mai putem bucura de locul nostru intim. Lucrând de acasă o perioadă semnificativă de timp, creează o stare de captivitate, care în timp generează frustrări și lipsă de productivitate.

Alternativ, putem încerca să lucrăm dintr-o cafenea, însă și aici sunt câteva dezavantaje: poate fi neplăcut să stăm 6-8 ore într-o cafenea, iar cheful de muncă nu e foarte ridicat atunci când toți cei din jurul nostru discută, râd sau vin doar să se relaxeze cu o cană de ceai/cafea în față.

În momentul în care mai multe persoane au întâmpinat astfel de probleme, s-a născut și o potențială soluție: spațiul de coworking - un loc unde vin mai mulți oameni să își închirieze un loc în care să lucreze. Coworkingul nu e un birou clasic, deoarece oamenii nu au același angajator, activează independenți unii de alții dar muncesc împreună la aceeași masă, în aceeași cameră sau sub același acoperiș.

Spațiile de coworking au apărut în preajma anului 2005 în Statele Unite. Cele mai multe la ora actuală se găsesc în San Francisco și totul datorită globalizării și posibilității să livrezi online un produs către orice colț al globului, deși tu ești oriunde altundeva în lume. Încet încet, au apărut și în Europa spațiile de coworking, cea mai mare concentrare fiind în Londra, UK. Un alt efect al globalizării și internetului este apariția startupurilor. Nu vreau să scriu despre acest subiect deoarece e unul deja foarte dezbătut, dar vreau să adaug că startupurile au dus la apariția pe piață a unor spații de lucru similare cu cele de coworking, care pe lângă logistica desfășurării activității - încăpere, administrare, secretariat, contabilitate- oferă adițional servicii de suport, mentorship și supervizare. Acestea din urmă, care sunt tot un mediu comun de lucru, se denumesc huburi.

Există numeroase avantaje de a lucra într-un astfel de mediu:

Primul coworking space din România a apărut în București acum mulți ani. Deja numărul acestora a crescut la 7, cu o capacitate de câteva sute de persoane. Din capitală, fenomenul s-a extins în toată țara. Braşov, Cluj- Napoca, Timişoara, Constanţa, Iaşi, Sibiu, Oradea, Sfântul Gheorghe și Târgu Mureș se numără printre orașele în care au fost înființate astfel de medii de lucru.

Primul spațiu de coworking din Cluj a apărut în decembrie 2011, la inițiativa unui olandez, care având contact cu lumea IT din Europa de Est a sesizat oportunitatea deschiderii unui astfel de business în Transilvania. Astfel au fost puse bazele Cluj Cowork, un spațiu care a început de la o capacitate de 15 persoane, având acum peste 40 de locuri. Amplasarea în zona centrală îi aduce un mare avantaj. Cluj Cowork, ca și celelalte spații de coworking, oferă acces nelimitat la internet, sală de evenimente, apă, căldură, ceai, cafea, imprimantă, flipchart, videoproiector și acces la toate evenimentele organizate. Bineînțeles, fiecare spațiu are particularitățile lui ca design, important pentru cei interesați de a lucra într-un astfel de mediu e să îl găsească pe cel potrivit gusturilor lor.

De atunci, pe lângă Cluj Cowork, au apărut Cluj Hub și Impact Hub. Cele trei coworking spaces, însumat oferă aproximativ 250 de locuri.

Dacă aveți curiozități, puteți să vă rezervați o oră două sau de ce nu o zi întreagă, să mergeți până la un astfel de spațiu de coworking, să surprindeți atmosfera unui mod de lucru altfel. Prima zi, cea de test, la cele trei spații din Cluj, este gratuită.

În aceeaşi ediţie ... (56)

▼ TOATE ARTICOLELE ▼

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects