ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 56
Abonament PDF

Cele şapte păcate capitale ale produsului tău: Imprudenţa Avariţiei

Natalia Zincenco
Product Manager @ Paddy Power Betfair



MANAGEMENT


Imaginează-ţi că eşti în căutarea unui potenţial produs sau a unei funcţionalităţi a produsului tău, cu care să ai succes pe piaţă. Crezi că piaţa pe care o ţinteşti este în creştere, discuţi cu oameni din domeniu, te documentezi online şi găseşti informaţia necesară care îţi sprijină convingerea că piaţa se dezvoltă şi că produsul tău poate fi unul de succes.

Iei decizia să investeşti timp şi energie în produs şi foarte curând îl lansezi susţinut de o serioasă campanie de marketing.

Dar produsul tău eşuează. Nimic nu a mers cum te-ai fi aşteptat: piaţa nu s-a dezvoltat, ai mai puţini clienţi decât ai estimat iniţial, nu reuşeşti să acoperi costurile produsului şi lucrezi în pierdere.

Ce s-a întâmplat?

În 1972, doi psihologi, Tversky si Kahneman, demonstrau în mod repetat, pe baza unor experimente, că ideea care susţine că omul este o fiinţă raţională nu este complet adevarată şi că noi, oamenii, de cele mai multe ori luăm decizii pe baza unor raţionamente deformate şi prejudecăţi distorsionate. Aceste efecte psihologice, care sunt rezultatul minţii noastre de a crea 'scurtături' ca modalitate de a opera un volum mare de informaţii, se numesc erori sau 'biasări' cognitive.

Unul dintre aceste biasuri este efectul 'bandwagon' şi este păcatul în care cădem atunci când luăm decizii pentru că o idee este în trend şi este susţinută de un grup mare de oameni. Şi, într-adevar, poate un client sau un investitor va fi mai liniştit ştiind că a luat aceeaşi decizie ca mulţi alţii, dar mai târziu se va întreba sau vă va întreba "ce a mers prost şi unde am greşit?" Am căzut în păcatul Avariţiei.

Efectul 'bandwagon' sau efectul de turmă ne împiedică să analizăm în mod obiectiv produsul sau functionalităţile lui şi le implementăm doar pentru că majoritatea oamenilor fac asta sau pentru că piaţa aşa a făcut până acuma. Ideea este că pentru a evita acest efect trebuie să realizăm prima dată cercetarea cu utilizatorii noştri şi să implementăm funcţionalităţile bazat pe această analiză. 

Implică-i pe utilizatorii produsului tău cât mai devreme în procesul de validare.

Pentru o viziune completă şi o decizie informată vom avea nevoie de două seturi de date: calitative şi cantitative.

Cele calitative vor avea o natură descriptivă şi ne vor ajuta să investigăm mai atent percepţia utilizatorilor. Sunt informaţii prin care facem legătura, de exemplu, între ce înseamnă o aplicaţie "user-friendly" sau un formular simplu și timpul efectiv de răspuns al aplicaţiei sau cantitatea de date cerută pe formularul nostru de comandă.

Datele cantitative ne vor ajuta să validăm că aceste informaţii nu sunt strict subiective, adică nu se referă doar la percepţia unui număr redus de utilizatori, ci se aplică la un grup mai mare şi este într-adevăr o problemă căreia trebuie să-i acordăm mai multă atenţie în timpul dezvoltării produsului sau a funcţionalităţii noastre.

Pentru culegerea datelor cantitative există o multitudine de tehnici. De multe ori, acestea vor constitui doar o introducere, o bază, pentru cercetarea noastră cantitativă.

Fii eroul care rezolvă problemele cu care se confruntă şi nu cel care vine cu idei "sclipitoare" dar inutile.

Analiza de Social Media, Forums & App Ratings. Constau în analiza discuţiilor şi problemelor ridicate de către grupul tău ţintă în ce priveşte produsul tău sau al competitorilor tăi pe canalele Social Media, pe magazinele de aplicații (App Store, Play Store, etc.) sau pe forumuri specializate. De obicei, acestea sunt locuri în care utilizatorii ridică probleme sau întrebări şi te poţi folosi de acestea pentru a înţelege mai bine nevoile majore ale grupului ţintă.

Ascultă-ţi clienţii, nu pentru a auzi dorinţele lor, ci pentru a înţelege care le sunt nevoile.

Focus grup. Constă într-o discuţie pe o temă dată cu un grup de 8-10 participanţi, timp de 1-2 ore. Scopul acestei tehnici este să înţelegi în profunzime motivaţiile, comportamentele şi percepţia utilizatorilor asupra produsului tău. Poţi folosi această tehnică pentru testarea mesajelor, funcţionalităţilor, reclamelor, formularelor, etc.. Poţi recurge la această tehnică pentru a explora percepţia utilizatorilor asupra ideii sau soluţiei cu care ai venit în urma studiilor precedente. Poţi identifica caracteristicile unui produs cu care ies în evidenţă consumatorii tăi în mod predominant. Poţi avea o incursiune în procesul lor decizional în timpul achiziţiei unui produs. Poţi înţelege mai bine aspiraţiile, dorinţele şi setul de valori al grupului tău ţintă. Și nu în ultimul rând, poţi stabili punctele tari şi slabe ale ideii tale de produs.

Foloseşte datele cantitative pentru a valida ideile culese în timpul cercetării cantitative.

Dă-le şansa utilizatorilor tăi să aleagă soluţia pe care o preferă ca rezolvare a problemelor pe care le au

A/B Testing sau MVT Testing. Presupune testarea unui produs înainte şi după starea lui finală. Poţi testa una sau mai multe variante de produs cu utilizatorii. Acestă testare îţi permite să decizi care dintre variantele de design sunt mai eficiente şi care dintre ele generează mai multe conversii, pagina cu "scroll" sau cea fară "scroll", spre exemplu, sau care este secvenţa de acţiuni care generează mai multe rezultate dorite, cel cu doi paşi sau cel cu trei paşi. Avantajul acestei modalităţi de testare este că vei putea înţelege efectele unui produs sau ale unei functionalităţi cu un eşantion mai limitat de utilizatori înainte să-l prezinţi tuturor utilizatorilor tăi.

Ce nu poţi măsura, nu poţi perfectiona

Google Analytics sau Analiza de Date Interne sunt o altă serie de instrumente cu care putem măsura starea existentă a produsului nostru şi care ne oferă o bază excelentă pentru a crea rapoarte personalizate în funcţie de informaţia pe care o căutăm sau pentru a segmenta vizitatorii şi problemele acestora. Foloseşte informaţiile culese în analiza ta de date pentru a înţelege cum interacţionează utilizatorii cu paginile tale, care sunt paşii pe care îi parcurg cel mai des înainte de a cumpăra produsul tău, care sunt erorile cel mai des întâlnite de către aceştia etc.. Foloseşte datele pentru a înţelege ce se întâmplă cu produsul tău în momentul de faţă.

Dacă abordezi produsul sau funcţionalitatea ta în mod corect, utilizatorii îţi vor spune tot ce trebuie să ştii pentru a crea un produs de succes şi te vor conduce singuri spre mina de aur pe care o cauţi. Dar important este să-i implici şi să-i asculţi de la început pentru a evita efectul de turmă şi căderea în păcatul Avariţiei în care "majoritatea ştie mai bine".

Investeşte în ideea utilizatorilor nu în ideea ta.

În aceeaşi ediţie ... (56)

▼ TOATE ARTICOLELE ▼

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects