ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 55
Abonament PDF

Care este definiția unui startup?

Cristina Juc
Organizatoare @ Startup Weekend Cluj



EVENIMENTE

Startupurile schimbă lumea în care trăim. Peste tot, atât în articole din presa internațională cât și în cea locală, startupul este un subiect din ce în ce mai frecvent abordat din perspective care de care mai diverse. Ce sunt aceste startupuri despre care vorbește toată lumea și despre care auzim în fiecare zi?

Deși sunt multe definiții pentru noțiunea de startup, unele foarte tehnice, altele mai puțin specializate, nu există încă o explicație unanim acceptată. Una dintre definiții, propusă de Alex Wilhelm, propune să urmărim regula de "50, 100, 500". Cu alte cuvinte, o companie poate fi numită startup dacă:

Pare un pic simplistă definiția și foarte departe de adevărul din România, cel puțin. Mai simplă este explicația pe care am auzit-o la noi: un startup este o companie care are sub 10 angajați și activează de maxim 5 ani (din alte surse, maxim 2 ani).

Cum rămâne însă cu partea de inovație, noutate? Dacă ar fi să ne limităm strict la datele de mai sus, nu am avea cum face diferența între o cafenea și o afacere de tip startup, de exemplu, pentru că se pot încadra foarte ușor pe același palier. Ajungem acum la o altă definiție, care ține seama și de aspecte mai puțin tehnice, și anume: un startup este o companie care a observat o problemă existentă și a proiectat o soluție creativă, nemaîntâlnită până în acel moment, drept răspuns pentru problema respectivă. Aici pot fi încadrate și soluțiile mai eficiente, pentru probleme deja "rezolvabile" prin alte metode.

Probabil una dintre definițiile cunoscute cu o rată de adopție mai largă este cea a lui Steva Blank:

"Un startup este un tip de organizație temporară, care are scopul de a căuta un model de business repetabil și scalabil."

Pentru că problema pe care o rezolvă și soluția aferentă acesteia sunt mai degrabă experimente, este dificil să fie făcute presupuneri în legătură cu viabilitatea și scalabilitatea acestora. Am putea spune că un startup este un experiment, sau, dacă ar fi să extrapolăm, l-am putea defini ca fiind un prim pas, o etapă intermediară, între o simplă idee și o afacere nouă.

Definiția extinsă, ar suna în felul următor:

"Un startup este un tip de organizație temporară, care are scopul de a căuta un model de business repetabil și scalabil, ca răspuns la o problemă existentă nerezoltavă, și care constituie etapa de trecere de la o simplă idee la o afacere."

Este absolut fantastic modul în care startupurile au contribuit și continuă să-și aducă contribuția zi de zi la dezvoltarea și avântul tehnologiei. Atâta doar că nu putem atribui acest succes unei entități juridice, și nici măcar unor idei, oricât de inovatoare ar fi ele. Adevăratele "puteri" din spatele acestor mașinării sunt oameni. Sunt acei oameni creativi, curioși și încrezători, care nu văd probleme, ci doar oportunități, care generează idei și au pasiunea de-a le pune-n practică.

Și tu faci parte dintre cei care schimbă lumea din jur, zilnic. Iar dacă vrei să împarți cunoștințele și experiența ta cu ceilalți, într-un mediu plăcut, alături de antreprenori de succes, de la care poți învăța și tu, te invităm să te alături participanților la editia din acest an a Startup Weekend Cluj. Biletele de tip Early Bird sunt în vânzare până în 17 februarie. Fă și tu primul pas către antreprenoriat!

Iar dacă vrei să ne cunoști sau îți dorești mai multe informații despre proiectul Startup Weekend Cluj, ne poți scrie pe adresa cluj@startupweekend.org, sau pe Facebook/SWCluj.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects