ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 55
Abonament PDF

Studiu Ride2Work Cluj

Diana Silaghi
Project Manager @ Ride2Work



Cristina Macovei
Vice-Presedinte Proiecte @ JCI Cluj



DIVERSE


Ideea Ride2Work Cluj a luat naştere din convingerea că bicicleta poate rezolva problema blocajelor în traficul rutier, la fel cum s-a întâmplat în multe alte oraşe Europene. Totul a început în toamna anului 2014 când Registrul de Biciclete şi JCI Cluj şi-au unit forţele în încercarea de a promova mersul pe bicicletă la locul de muncă.

Prin proiectul Ride2Work Cluj sperăm să încurajăm angajaţii să considere bicicleta o modalitate viabilă de transport la serviciu. Indiferent de impedimentele pe care le avem, fie ele legate de costurile de achiziţie a unei biciclete, de siguranţa biciclistului în trafic sau de siguranţa bicicletei parcate, ne dorim ca până la finalul anului să creştem împreună comunitatea Ride2Work.

Despre Ride2Work Cluj

Proiectul a demarat cu un marş de conştientizare şi a continuat cu diverse premii şi întâlniri informative. În 2015, din cauza infrastructurii în construcţie a pistelor de biciclete, ne-am amânat acţiunile pe anul următor. În 2016, în schimb, am pornit în forţă, ne-am propus să stimulăm mersul cu bicicletă la serviciu, cel puţin în fiecare zi de joi a săptămânii. Astfel, pe data de 2 iunie, am organizat 3 pitstopuri pe marginea pistelor din oraş, oferindu-le bicicliştilor mic dejun, sucuri proaspăt stoarse şi cafea, service gratuit la biciclete. Fiecare biciclist care s-a oprit la noi, a acceptat să îi facem o poză cu numele firmei la care lucrează şi astfel au reuşit să devină promotorii Ride2Work în rândul colegilor lor şi în Cluj în general. Aşa cum ne-am propus, proiectul a avut o ediţie în fiecare zi de joi desfăşurată fie prin participarea bicicliştilor la concursuri online, fie sub formă de pitstops. Până la sfârşitul sezonului, pe 10 noiembrie, am numărat în total 24 ediţii Ride2Work Cluj.

Tot în 2014 am lansat un chestionar pilot în rândul angajaţilor clujeni pentru a afla părerea lor legată de mersul cu bicicleta la serviciu. Întrebările s-au adresat atât posesorilor de biciclete cât şi celor care nu au încă o bicicletă. În 2016 am relansat chestionarul iar rezultatele sunt prezentate mai jos:

În 2016, comparativ cu 2014, procentul celor care merg cu bicicleta la serviciu, tot mai des, este în creștere, respectiv al celor care nu merg niciodată este în scădere.

Implicând mersul pe bicicletă la/de la serviciu, clujenii efectuează și alte activități pe bicicletă.

90% din totalul respondenților, în 2016, atât cei care dețin, cât și cei care nu sunt posesori de bicicletă, ar aprecia susținerea din partea companiei.

Beneficii pentru mediu

La studiu au participat 987 respondenţi în 2016, 956 în 2014. 76% dintre ei deţin cel puţin o bicicletă conform răspunsurilor din 2016 (69% în 2014).

Realizări în 2016 sunt:

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects