ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 8
Abonament PDF

SEO local prin intermediul Google+

Radu Popescu
QA și Web designer
@Small Footprint



MANAGEMENT

Aproximativ 40% din căutările realizate pe dispozitive mobile folosind Google sunt locale. Având în vedere această cifră, există un potenţial foarte mare de creştere a numărului de clienţi locali ai unei afaceri prin optimizarea online locală. Datorită paginilor Google+ for Business afacerile locale îşi pot creşte vizibilitatea online în zona geografică în care activează.

Google+ for Business este un instrument gratuit oferit de către Google, ce se adresează afacerilor mici şi mijlocii. Prin intermediul său, companiile pot atrage clienţi noi din proximitatea lor. Integrarea cu Google+ şi Google Maps îl fac un instrument foarte bun în promovarea online locală. O funcţionalitate cheie este sistemul Zagat. Acesta foloseşte o scară de 30 de puncte prin care oricine poate oferi un rating acelei companii sau serviciilor sale.

Cum ne poate ajuta o pagină Google+ for Business

Pentru a înţelege modul în care Google+ for Business ne poate ajuta, haideţi să luăm un exemplu. Presupunem că tocmai am ajuns în Cluj-Napoca şi dorim să căutăm o anumită cafenea. Accesăm Google şi apoi tastăm "starbucks". Datorită setărilor de căutare, Google va şti că noi realizăm o căutare locală şi va include în rezultate sale şi câteva detalii de pe pagina Google+ for Business a cafenelei (în caz că aceasta există). În urma căutării, putem vedea că în Cluj-Napoca există această cafenea (Figura 1). Fără pagina Google+ for Business nu am fi ştiut acest lucru pentru că locaţia din oraşul Cluj-Napoca nu deţine un website propriu. În plus vedem şi zona în care se găseşte şi ratingul foarte bun pe care îl are.

O a doua modalitate prin care proprietarii de afaceri locale pot atrage clienţi noi, folosind Google+ for Business, este prin intermediul reţelei sociale Google+. În doar 2 minute putem căuta cazare într-un oraş în care suntem pentru prima dată, folosind butonul "Local" din meniul principal al contului Google+. Cautăm "hotel 5 stele" (locaţia curentă va fi Cluj-Napoca datorită IP Geolocation), iar rezultatele ne vor prezenta hotelurile de 5 stele din oraş (Figura 2), iar pe baza scorului şi a locaţiei putem alege unde ne cazăm.

Rezultatele locale ale unei căutări se pot modifica în funcţie de review-urile şi rating-ul oferit de către prietenii din profilul Google+. Dacă persoanele din cercurile tale au apreciat un anumit restaurant, acela îţi va fi afişat şi ţie printre primele rezultate. Practic această integrare între reţeaua socială a Google şi paginile locale oferă nişte recomandări, iar acest lucru poate duce la creşterea constantă a numărului de clienţi.

Pe baza acestor exemple, putem vedea că lipsa unei pagini Google+ for Business va face ca afacerea sau magazinul dumneavoastră să nu apară în aceste căutări locale, pierzând foarte mulţi potenţiali clienţi.

Pentru a putea crea o pagină Google+ for Business vom avea nevoie de un cont Google+. Din meniul acestui cont, vom selecta More şi apoi Pages. În pagina care se va deschide selectăm Create New Page, iar apoi tipul paginii şi anume Local Business or Place. Paşii următori presupun completarea profilului cu datele necesare, iar mai apoi verificarea sa. Acesta se va face prin intermediul unui cod pe care îl veţi primi prin poştă, la adresa specificată în profil.

Recomandări pentru optimizarea paginii Google+ for Business

Periodic trebuie să ne asigurăm că informaţiile prezente pe această pagină sunt actualizate. În acest mod evităm situaţiile în care pierdem clienţi din cauza faptului că datele de contact sau adresa nu mai sunt valabile. Pe lângă actualizarea profilului trebuie să avem în vedere şi următoarele elemente pentru a profita la maxim de potenţialul paginii noastre:

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects