ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 147
Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 52
Abonament PDF

Inteligența emoțională în era digitală

Anastasia Noela
Research Specialist @ Azimut Happy Employees



MANAGEMENT

Încă de mici copii, am fost învățați că perseverența și efortul constant sunt ingredientele cheie ale rețetei succesului, mai ales în ceea ce privește mediul profesional. Pentru că odată ajuns pe băncile facultății ai început să visezi la o un job care să îți satisfacă nevoile materiale, să îți pună în evidență talentele și să îți alimenteze curiozitatea, ai decis să aplici acestă rețetă, fiind convins că va funcționa. Ai făcut totul ca la carte și ai dobândit abilitățile tehnice necesare obținerii jobului mult visat. Însă, odată ajuns în mediul organizațional, ai observat probabil că majoritatea colegilor tăi sunt la fel de bine pregătiți și dedicați ca și tine. Se pare că rețetei tale inițiale îi lipsește un ingredient.

Ce este inteligența emoțională?

Un concept care a captat interesul psihologilor și și-a făcut rapid drum spre mediul organizațional este inteligența emoțională. Daniel Goleman, cel care a introdus acest concept, definește inteligența emoțională ca fiind abilitatea de a identifica, înțelege și gestiona propriile emoții și ale celor din jur și de a folosi aceste informați pentru a crea un mediu productiv. Spre exemplu, abilitatea de a-ți recunoaște propriile emoții te poate ajuta să înțelegi cauzele unui obicei pe care vrei să îl schimbi, pe când recunoașterea și înțelegerea emoțiilor celorlalți poate facilita gestionarea situațiile conflictuale.

În mediul organizațional, inteligența emoțională se manifestă preponderent în relații:

De ce avem nevoie de inteligența emoțională în mediul organizațional?

Extrem de dinamic și ultra-tehnologizat, mediul organizațional din ziua de astăzi este și unul foarte divers când vine vorba de angajați și generațiile din care aceștia fac parte. Deși în prezent, piața muncii este ocupată preponderent de membrii generației X (născuți între 1965 - 1970), se preconizează ca, în anul 2020, generația milenară (The Millenials) va constitui mai mult de jumătate din forța de muncă. Asfel, la diferențele de vârstă și experiență profesională, se adaugă valori, așteptări și nevoi specifice fiecărei generații.

Tabel diferențe

Aceste diferențe constituie o mare provocare pentru manageri, care, pentru a obține rezultatele dorite, sunt nevoiți să consolideze relațiile cu angajații, să dezvolte un climat proprice pentru colaborarea în echipe, să motiveze oameni și să îi mențină implicați. Simplu, nu?

Cum intervine inteligența emoțională în ecuație?

Pentru a reuși să rețină și să motiveze angajați cu nevoi, dorințe și așteptări diverse, managerul din ziua de azi este nevoit să fie mult mai atent la ce contează cu adevărat pentru aceștia. Astfel, pe lângă rolul său tradițional, managerul devine un fel de mentor care oferă nu doar o direcție, ci și îndrumare profesională fiecărui membru al echipei.

Exemple de sarcini ale managerului care au la bază inteligența emoțională:

Doar managerul are nevoie de inteligență emoțională?

În mod cert, răspunsul la această întrebare este nu. Reluând ideea inițială, inteligența emoțională pare să fie ,,ingredientul'' cheie în atingerea performanței profesionale. Fiind la fel de importantă ca și cunoștințele și abilitățile tehnice, aceasta ne ajută să ne adaptăm la un mediu de lucru foarte divers, să dezvoltăm relații autentice și solide cu colegii și să înțelegem cum emoțiile ne afectează performanța.

Situații care au la bază inteligența emoțională:

În era digitală, marcată de schimbare comtinuă , inteligența emoțională poate reprezenta un avantaj atât la nivel individual cât și la nivelul întregii organizații. Investirea așadar în dezvoltarea acestor competențe socio-emoționale poate crea o companie mai motivată, mai implicată, deci mai performantă. Dar exersarea acestei abilități la fiecare ocazie posibilă rămâne resposabilitatea fiecăruia dintre noi.

Bibliografie

  1. Brackett, M. A., Rivers, S. E., & Salovey, P. (2011). Emotional intelligence: Implications for personal, social, academic, and workplace success. Social and Personality Psychology Compass5(1), 88-103.

  2. Goleman, D. (1998). Working with emotional intelligence. Bantam.

  3. Keeling, S. (2003). Advising the millennial generation. NACADA Journal23(1-2), 30-36.

  4. Malik, S., & Khera, S. N. (2014). New generation-great expectations Exploring the work attributes of gen y. Global Journal of Finance and Management6(5), 433-438.

  5. Zalewski, J. M., & Shaffer, L. S. (2011). Advising Students to Value and Develop Emotional Labor Skills for the Workplace. NACADA Journal31(2), 44-54.

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects