ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 51
Abonament PDF

Model de comunicare pentru programatori

Alexandru Bolboacă
Agile Coach and Trainer, with a focus on technical practices
@Mozaic Works



PROGRAMARE

Sunt programator. Pentru mulți programatori, abilitățile de comunicare nu reprezintă un punct forte - cel puțin, eu știu că am avut problemele mele. Cele mai multe dintre ele au provenit din faptul că tendința mea naturală este de a ignora semnalele emoționale și de a lua în considerare doar faptele. În multe cazuri, acest lucru funcționează bine, doar că se creează uneori o tensiune inutilă și acest lucru poate deranja oamenii.

În calitate de consultant, mentor și formator, am fost nevoit să îmi îmbunătățesc abilitățile de comunicare. Practica te învață. Te sfătuiesc cu căldură să faci acest lucru. Dar, dacă îți place felul tău de a fi și dorești doar să îți îmbunătățești puțin interacțiunile tale cu entitățile non-geek, îți prezint următorul model. Acest model funcționează la fel de bine atât în comunicarea scrisă, cât și în cea vorbită:

#1 Confirmarea

Suntem cu toții oameni și toți trebuie să știm că am fost cel puțin auziți, dacă nu înțeleși. Această confirmare servește această necesitate specifică, permițând ca afirmația să fie mai ușor de recepționat.

Iată câteva modalități de confirmare:

#2 Discuția

Cu excepția cazului în care conversația s-a încheiat, încă mai ai ceva de adăugat. În acest moment, începi să discuți despre acest lucru. Iată câteva recomandări:

Asigură-te că intenția ta este clară de la început.

Păstrează-ți afirmațiile scurte.

Atunci când se discută în persoană, dacă vorbești mai mult de 2-3 minute, partenerul tău nu își va mai aminti ce s-a discutat și acest lucru reduce conversația. În schimb, ridică probleme, pune întrebări, expune-ți argumentele, etc., unul câte unul. Este mai greu de făcut acest lucru la început, dar devine mai ușor și creează o senzație plăcută de conversație fluentă.

Atunci când trimiți e-mail-uri, trebuie să reții că aproape nimeni nu citește e-mail-uri de mari dimensiuni. Ei vor arunca, probabil, o privire peste textul tău și s-ar putea să nu-l înțeleagă complet. În schimb, trimite texte scurte și încearcă să organizezi o conversație audio/video sau o întâlnire față în față pentru detalii.

Nu emite nicio afirmație personală. Discuți idei, nu oameni. Unii oameni cred că e cool să comunice prin afirmații de tipul "Sigur că tu crezi că", "Aceasta este o prostie" sau "Te înșeli". În general vorbind, acestea conduc la discuții neplăcute, pierzându-se ideea principală.

#3 Clarificarea așteptărilor

Ți-ai prezentat argumentele, opiniile, faptele, întrebările, etc. . Care este pasul următor? Poate că e clar pentru tine, dar este clar și pentru partenerul tău?

Iată câteva metode de clarificare a așteptărilor tale privind ceea ce ar trebui să se întâmple în continuare:

Atunci când comunicarea se desfășoară prin e-mail, următorul pas este de a încheia textul. Eu folosesc una dintre formulele de încheiere, în funcție de relația mea cu cealaltă persoană: "Mulțumesc", "Salut", "Cu respect", etc.

În comunicarea care se desfășoară față în față, ar trebui să aștepți până când partenerul înțelege răspunsul tău și trebuie să îl asculți. Unii oameni, inclusiv eu, devin nerăbdători și încep să vorbească din nou, lucru care nu ajută conversația din moment ce adaugi mai multe cuvinte pe lângă cele discutate anterior, iar partenerul tău se poate enerva.

Acestea fiind spuse, este util, uneori, să pui o întrebare ajutătoare scurtă, dacă vezi că înțelegerea celor discutate durează mai mult. De exemplu: "Văd că te gândești. Ai întrebări pe care să le putem discuta?".

#4. Încheierea

După un timp, conversația ta va ajunge la final. Amândoi nu mai aveți alte idei sau lucruri de adăugat. Dacă te afli într-o ședință, este timpul să precizezi în mod clar acțiunile următoare, cine le va face și până când vor fi efectuate. Dacă discuți prin e-mail, poți scrie pur și simplu "Nu mai am nimic de adăugat la acest subiect, în acest moment" și încheie. Oricum ar fi, clarifică faptul că nu mai ai nimic altceva de adăugat.

Este posibil ca partenerul tău să răspundă cu mai multe întrebări sau idei și să mențină conversația deschisă. Sau poate fi de acord și poate opri conversația cu totul.

Dacă ești destinatarul mesajului de încheiere, încheie într-adevăr conversația. Acest lucru este important, iar mulți programatori sar peste acest lucru. Un simplu "OK, vă mulțumesc" este de ajuns. Două motive pentru a face acest lucru: oamenii doresc o încheiere, iar e-mail-urile se pierd uneori.

Înainte de final, un ultim sfat: răspunde la toate e-mail-urile companiei în 48 de ore. Chiar dacă nu ai timp încă să te uiți peste detalii, un scurt "mulțumesc, mă voi gândi la acest lucru și revin" va fi foarte util (amintește-ți etapa de confirmare).

Ți-am prezentat un model în patru pași pentru a scrie e-mail-uri și a purta conversații mai bune în calitate de programator. Încearcă-le și spune-ne cum a fost!

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects