ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 49
Abonament PDF

Poate o nouă abordare a externalizării să faciliteze inovaţia?

Paul Hrimiuc
Business Development Manager @ Accesa



MANAGEMENT

Este o provocare să faci rezumat la sutele de prezentări și slide-uri de la un Gartner summit, dar acest lucru merită realizat pentru a ȋncuraja discuţii ȋn jurul său.

Tema abordată la unul din ultimele summituri a fost componenta de resurse a abordării bimodale susţinute de Gartner – modelul adaptiv al surselor ȋn noua eră Digital Business, ȋn care companiile ȋncearcă să inoveze.

Ȋnainte de toate, vom prezenta contextul, vom vedea unde ne situăm, potrivit Gartner, și de ce aceasta este era Digital Business.

Ce ȋnseamnă acest nou termen care face senzaţie? Acesta presupune crearea de noi modele de design de business, prin ștergerea limitelor dintre lumile digitale și fizice care conectează oameni, afaceri și lucrurile care aduc venituri și eficienţă. Aceasta este o fază premergătoare a ceea ce va veni, Autonomous Business, unde previziunile spun că unele afaceri vor dispărea, iar unii anagajaţi ȋși vor pierde locurile de muncă din cauza automatizării.

Aceste previziuni ȋi determină pe CEOs să se orienteze spre creșterea afacerilor și către investirea unui procent semnificativ din venituri în dublarea profitului digital și în accelerarea inovării sub diferite forme. Cel mai popular exemplu îl oferă investiţiile de 2 milioane de dolari ale Walmart, din 2015, ȋn domeniul e-commerce.

De data aceasta, inovaţia s-ar putea să difere pentru organizaţii medii și mari, deoarece tactica de achiziţie este limitată și va avea nevoie de un nou mod de gândire. Inovaţia va trebui să ȋmpartă același drum cu ecosistemul furnizorului și să creeze o cultură a parteneriatului, așa cum au făcut Amazon, DHL și Audi prin poveștile lor de succes ( story).

Orientarea către Digital Business va schimba modelul curent de business de la nivel de insule de automatizare la nivel de Integrated Business Operations. Procese precum: vânzările, procesarea comenzilor, lanţul de aprovizionare etc. sunt deja digitalizate, dar acestea se desfăşoară încă în ritm propriu, în loc să fie orchestrate.

Orchestrarea se referă la modul în care va funcţiona un business, dar e nevoie de o schimbare mai profundă. E nevoie de noul Business Design.

Trecerea la un nou model de business presupune că dispozitivele şi tehnologiile vor fi integrate după modelul embedded. Fiecare unitate business ar putea fi considerată o companie ce produce tehnologie de sine stătătoare în propriul context. Aceasta presupune că o companie ce produce tehnologie ar putea să devină competitorul tău (Amazon şi Uber sunt exemple ce vorbesc de la sine)

Gartner a mai propus un framework în patru paşi, cu competenţe asociate definirii de noi servicii digitale de business.

Ce este Bimodal?

Gartner se află încă în etapa de evanghelizare sau promovare a acestui concept şi încearcă atât să îl clarifice, cât şi să îndepărteze orice fel de confuzie din jurul său.

Pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu conceptul, Bimodal este o practică recomandată pentru managementul a două modele diferite de livrare IT: una bazată pe stabilitate şi alta bazată pe agilitate. Domeniul IT poate funcţiona similar creierului: partea stângă - logică, partea dreaptă – creativitate.

Modalitatea 1 se bazează pe încredere, predictibilitate, eficienţă operaţională, optimizarea costurilor, fapt ce face ca majoritatea muncii să poată fi externalizată.

Modalitatea 2 este exploratorie şi se referă la utilizarea uscătorului automat de rufe în timp ce călcaţi rufe. Această modalitate include inovaţia business, eficienţa proceselor business, noi modele de business şi noi surse de venit.

În timp ce Modalitatea 1 este potrivită domeniului IT, Modalitatea 2 cade în sarcina business management-ului, motiv pentru care mulţi consideră că această abordare poate declanşa conflicte în aceeaşi organizaţie, între echipe diferite. În ciuda dezbaterilor legate de viabilitatea acestui model, nu există o alternativă reală şi, în ciuda dificultăţilor de a implementa această abordare, previziunile sunt că 67% dintre companii vor adopta Bimodal, ceea ce reprezintă o provocare pentru CEOs şi manageri de resurse.

În articolul următor, vom discuta despre schimbarea care este necesară la nivel de mentalitate şi de rolul resurselor în facilitarea inovaţiei prin diverse abordări.

Oportunităţi pentru companiile româneşti de IT

Există multe articole care analizează mediul IT din România/Cluj. Articolele susţin că e nevoie de o schimbare dinspre outsourcing (headcounts) spre produse inovative şi valoare adăugată, prin evenimente şi hackathons care au încurajat această tendinţă în ultima vreme.

Mă bucură faptul că ne-am dat seama de această nevoie acum câţiva ani, dar am sentimentul că IT-ul românesc s-a oprit undeva în cursa sa către inovare.

Schimbările se desfăşoară la cote alarmante, dar să credem că ne putem schimba natura atât ca indivizi, cât şi ca organizaţie peste noapte, astfel încât să inovăm peste noapte (într-un mediu cu totul nou) este o iluzie.

Soluții reale? Putem explora alte căi pentru a duce mai departe potenţialul inovativ: de exemplu, putem să ne schimbăm oferta. În loc să furnizăm headcounts, putem să ne ajutăm clienţii să-şi modifice businessul prin transformare şi/sau programe inovative, din moment ce tehnologia se va regăsi în aproape orice produs/serviciu de pe piaţă. Abilitatea noastră de a fi partenerii unui astfel de program se va remarca în rândul furnizorilor de servicii de mâine.

Din perspectiva dimensiunii, furnizorii mici & medii (predominanţi în România) împreună cu jucătorii de nişă sunt cei preferaţi şi potriviţi pentru un tip de muncă ce necesită un comportament diferit.

Schimbarea presupune crearea de noi modele de business şi de livrare care depăşesc echipele clasice, T&M sau “Agile”, o aversiune mai mare faţă de risc, un nivel crescut de cunoştinţe business şi o schimbare de mentalitate prin care putem fi parteneri ce oferă ghidare şi consultanţă, în loc de execuţie pur şi simplu. Schimbarea de mentalitate se produce deja în România (deşi încă vizează nivelul tehnologic), în timp ce noul model de business rămâne în urmă.

Creativitatea şi inovarea sunt necesare şi se pot realiza şi în domeniul livrării de servicii, deoarece acestea nu sunt privilegiate doar pentru produse.

p.s.: Admir şi susţin orice iniţiativă de dezvoltare de produs.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects

Paul Hrimiuc a mai scris