ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 49
Abonament PDF

Cum să conturezi soluții IT câștigătoare

Iavi Rotberg
Head of Analysis Iasi @ Endava



PROGRAMARE

Atunci când vorbim de o soluție IT comercială, mai ales în cazul dezvoltării de software personalizat, nu este întotdeauna evident unde este centrat interesul clientului și care sunt capacitățile critice necesare echipei de dezvoltare pentru a construi soluția. Acești doi factori sunt elementele cheie pentru încheierea contractului și ar trebui să fie foarte bine înțeleși. Din acest punct, se inițiază construcția soluției IT având ca scop final satisfacerea nevoilor clientului, respectând în același timp cultura și tradițiile sale. Pornind în sens invers, de la viabilitatea comercială a soluției, șansele sunt că opțiunile propuse vor fi sub-optime, ori, chiar dacă o parte vor fi satisfăcătoare, per ansamblu vor fi sub așteptările clienților. Acest articol explorează o modalitate de a modela soluții IT de succes.

Înțelegerea mecanismul decizional al clientului

Deciziile comerciale ale clienților nu se bazează numai pe cifre, deoarece numerele, chiar și atunci când sunt puse în contextul unor prezentări care inspiră, nu vorbesc de la sine. Pentru a influența decizia clienților și a mai face un pas înainte spre încheierea afacerii e nevoie de o înțelegere profundă asupra mecanismului decizional al organizației clientului.

O capacitate de influențare efectivă, care poate convinge clientul, începe cu o poveste. Povești care abordează emoții și prejudecăți. Nu este ieșit din comun faptul că forul decizional al clientului este adeseori influențat de analogii de succes din trecut. Atunci când aceste persoane percep opțiunile furnizorilor într-un mod părtinitor, mod care confirmă o convingere pre-existentă sau o ipoteză falsă legată de trecut, vor oferi mai puține șanse unui furnizor nou în favoarea altuia cu care au făcut afaceri anterior. Pericolul este de ambele parți: atât vânzătorul cât și clientul sunt ancorați în situația de succes din trecut, care poate avea un context diferit față de prezent, făcând-o irelevantă.

În plus, o altă prejudecată cognitivă care poate fi reperată în acest stagiu este efectul halo. Efectul halo atribuie succes și perfecțiune bazate pe reputația din trecut a furnizorului precum și pe identitatea de marketing a acestuia. Acest lucru se întâmplă atunci când recomandările sunt făcute de către furnizor, și evaluate ulterior de către echipa clientului, fără ca furnizorul să aibă o bună cunoaștere a modelului și contextului de afaceri ale clientului. În loc de un scenariu câștigător pentru ambele părți, apare riscul ca soluția să se transforme într-un scenariu de pierdere.

De la un cerc vicios la unul virtuos

Pentru a rupe acest cerc vicios, clientul poate fi provocat pentru a explora unghiuri noi și a evalua soluția din alte perspective. Potrivit McKinsey: "45 la sută din companiile cu o creștere rapidă, investesc mai mult de 6 la sută din bugetul lor de vânzări în activitățile de sprijinire a obiectivelor, care sunt la cel puțin un an distanță". Începeți cu lucruri concrete, precum o vizită la sediul clientului unde ar putea fi observate luptele pe care le întâmpină atunci se ocupă de sarcinile de zi cu zi. Testați valoarea propunerii dumneavoastră în raport cu „durerile” clientului, cu scopul de a verifica cât de mult se potrivește și în ce măsură problema este rezolvată. Aduceți în discuție orice îngrijorare cu privire la valoarea adusă de soluție împreună cu clientul dumneavoastră, pentru a înțelege ceea ce contează pentru el cu adevărat. Făcând acești pași, se poate merge direct la sursă și, astfel, procesul decizional poate fi simplificat atât pentru client cât și pentru furnizor. Această eliminare a pașilor inutili, precum și a barierelor autoimpuse, poate constitui un avantaj pentru soluția dumneavoastră și poate face diferența între o propunere câștigătoare și una pierzătoare. Fără această explorare amănunțită a ecosistemului în care clientul își îndeplinește sarcinile de serviciu, este probabil ca soluția să fie împinsă afară din joc devreme în favoarea competiției care a făcut această explorare.

3 perspective diferite

Având în vedere această abordare, putem identifica trei ingrediente majore care, combinate, pot constitui o rețetă de succes:

Prin combinarea echilibrată a acestor ingrediente, soluția are sorți de izbândă. Desigur, este de așteptat ca mici reglaje să se facă pe parcurs:

  1. Aptitudinile echipei. Pentru a câștiga licitația, este extrem de important să se stabilească și să se aleagă în echipă oamenii potriviți, cu aptitudinile potrivite, care pot livra. Este la fel de important ca această echipă să fie capabilă să completeze organizația clientului. De obicei, clienții evaluează furnizorii pentru combinația potrivită de: excelență tehnică, relații de serviciu și cunoștințe de specialitate. Diverse permutări ale acestor factori sunt posibile, dar strategia ar trebui să specifice pe ce se pune accentul, dând astfel un avantaj competitiv care va fi greu de copiat de către concurență.

  2. Perspectiva viitorului. Soluția comercială este legată în primul rând de o înțelegere a ceea ce are nevoie cu adevărat clientul; care sunt problemele și modul în care soluția le atenuează pe termen scurt și construiește o fundație solidă pe termen lung. Înțelegerea modelul de afaceri al clientului și perspectivei de viitor ar trebui să stea la baza conturării soluției, care este una dintre punctele-cheie pentru a stabili o etichetă de preț - și nu invers. La fel de important este plasarea soluției în contextul culturii și tradiției clientului. O poziționare greșită vine cu un mare risc de a fi dat la o parte de un concurența care identifică în mod clar acest aspect și pune piesele potrivite în puzzle.

  3. Fezabilitatea comercială. Este necesar ca soluția în sine să fie gândită independent de constrângerile comerciale. Forul decizional al clientului pune mare preț pe modul în care se abordează costul total de utilizare și opțiunile de finanțare ale soluției, pentru a înțelege valoarea economică a investiției făcute pe termen lung. Aceste aspecte financiare trebuie decuplate de partea de servicii IT, altfel ajungem la opțiuni non-transparente care micșorează fezabilitatea soluției sau care maschează costuri.

În concluzie, finalitatea acestui proces și livrabilele sale trebuie să coincidă cu cerințele și așteptările clientului. În cazul neînțelegerii oricăror aspecte din cele prezentate, echipa ar putea reevalua soluția pentru a întâmpina așteptările clientului. În primul rând, soluția trebuie să fie completă și în formatul cerut de către client. Ulterior, în timp ce fiecare idee este așezată la locul ei în ansamblul mare al soluției, este nevoie să fie asigurată consistența. Nivelul de maturitate al soluției va fi judecat de către client având în vedere aceste două aspecte, completitudine și consistență, dar și modul cum au fost luate deciziile și cum a fost abordată complexitatea problemei. În acest sens, nivelul de modularitate al soluției și deschiderea la schimbare este foarte apreciată de către echipele clientului care pot evalua astfel în paralel diferite aspecte cum ar fi: perioada de garanție, modelul de finanțare și infrastructura IT necesară, în mod decuplat de oferta de servicii.

Inițierea acestor discuții în mod proactiv și deschis cu clientul, duc la descoperirea timpurie a punctelor slabe care vor fi tratate având în vedere o înțelegere reciprocă client-furnizor, ceea ce creează încredere și duce la un parteneriat reciproc avantajos.

Surse

  1. http://www.modernanalyst.com/Resources/Articles/tabid/115/ID/3523/Use-Uncertainty-to-Win-Business.aspx
  2. https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias
  3. https://en.wikipedia.org/wiki/Halo_effect
  4. https://en.wikipedia.org/wiki/Total_cost_of_ownership
  5. http://www.agileengineeringdesign.com/2009/08/designing-an-estimation-process/
  6. http://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/the-sales-secrets-of-high-growth-companies

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects