ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 140
Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 48
Abonament PDF

Coordonarea echipelor din generația milenară - scurt ghid practic pentru liderii de echipe

Szilárd Kacsó
CEO & Trainer @ Azimut Happy Employees @ updateED



PROGRAMARE


Să fii team leader indiferent de nivel, funcție, departament sau industrie poate fi o provocare. Trebuie să îmbini constant performanța și cerințele celor din management, cu nevoile angajaților. Să planifici, să conduci, să motivezi, să monitorizezi performanța, să dezvolți, să înveți, să recrutezi sau chiar să relaționezi cu clienții. Cu siguranță, este un rol complex și uneori poate deveni dificil. Dar nu ar trebui să fie așa! Pentru că sunt soluții pentru a-l ușura, a-l face mai eficient și mai ales, mai axat pe coordonarea milenarilor (generația născută între 1980-2000).

Provocări:

Provocarea 1- Middle management nefericit

De ce considerăm aceasta a fi o problemă? Pentru că persoanele din middle management sunt NEFERICITE! Acesta este rezultatul unui studiu desfășurat pe 320.000 de angajați, de Zenger/Folkman, o firmă de consultanță axată pe dezvoltarea leadership-ului. Ei au observat că, dintre toți angajații, cei din middle management aveau cel mai scăzut nivel al implicării și angajamentului. Iată câteva dintre cauzele identificate:

Provocarea 2- Milenarii au nevoi diferite

Tipologia de manager/lider pe care milenarii o preferă, diferă de la un continent la altul. Mai mult decât atât, indivizii au nevoi și așteptări diferite. Unii preferă tehnicienii în vreme ce alții doresc autonomie.

Acestea au devenit evidente într-o cercetare care a studiat 16,637 de persoane între 18-30 de ani, din 43 de tări din Asia, Africa, Europa, America Latină, Orientul Mijlociu și America de Nord. De exemplu, în America de Nord, vestul Europei și Africa, cel puțin 40% din respondenți au afirmat că își doresc manageri care să le ofere autonomie. Totuși, doar 12% din milenarii din Europa Centrală și de Est, precum și din Orientul Mijlociu, au ales această opțiune. În schimb, 58% dintre respondenții din Europa Centrală și de Est consideră că expertiza tehnică și funcțională a unui manager este importantă (în alte regiuni, doar o treime sau mai puțin dintre respondenți au fost de acord cu această afirmație).

Soluții:

Soluția 1- Fii liderul care se așteaptă ei să fii

De exemplu, în Europa Centrală și de Est, fii pregătit în domeniul tău de activitate. Deține competențe tehnice și funcționale. De asemenea, asigură-te că setezi indicatori ai performanței cât mai transparenți (KPI) și că faci o evaluare cât mai obiectivă. Mai mult decât atât, ajută-ți membrii din departament. Oferă oportunități de învățare și asigură-te că dezvolți și implementezi un plan de dezvoltare cu fiecare membru ( într-un raport al PWC, se arătă că milenarii consideră ,,dezvoltarea și trainingul" ca fiind cel mai important beneficiu de la locul de muncă).

Soluția 2- O cultură adecvată de echipă (relații)

Cercetările sugerează că cea mai angajantă și performantă relație în context de business ar trebui să fie…amicală. Aceasta este echilibrul dintre relațiile prea reci sau prea familiale. Într-un mediu de lucru sănătos, amicii-angajați muncesc din greu, încrezători că organizația are grijă de ei. Organizația reușește datorită angajaților care investesc un timp suplimentar rezonabil și efort pentru ceilalți.

Soluția 3 - ,,Stay interviews" în loc de exit interviews

În loc să se organizeze exit interviews pentru a afla de ce un angajat părăsește compania, încearcă să aplici ,,stay interviews" (sau discuții unu-la-unu) și află motivele care îi determină pe membrii echipei tale să rămână în organizație. Află ce anume le place, displace, ce îi motivează, ce aspecte ale muncii lor le place sau nu și cum poți tu să îi ajuți să își facă munca mai bine. Această idee te ajută și pentru soluția 1- fii liderul care se așteaptă ei să fii. Poți astfel să aduni informații relevante despre nevoile lor, expectanțele și provocările lor. Nu uita: rolul tău este de a dezvolta echipa, astfel încât ei să devină cea mai bună variantă a lor la muncă (best selves). În acest fel, ajungeți la performanță prin intermediul echipei tale.

Do's and Don't's (de reținut, sau de citit măcar în locul întregului articol)

Ce e de făcut?

Nu face!

NUMĂRUL 138 - Maps & AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO