ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 47
Abonament PDF

NASA Space Apps Challenge Cluj-Napoca 2016 Mission Report

Maria Revnic
Communication Specialist @ClujHub



DIVERSE


După hackathon am avut o conversație cu un amic programator, care a zguduit profund temelia relației noastre fondată, de altfel, pe o bază solidă de interese comune (adică schimbul zilnic de link-uri de pe 9gag și Imgur).

[25-Apr-16 2:13:32 PM] Innocent Bystander1: Mary, cum fu?

[25-Apr-16 2:13:57 PM] Maria Revnic: O fost fain.2

[25-Apr-16 2:14:07 PM] Maria Revnic: Overall, bucket list experience.

[25-Apr-16 2:14:16 PM] Le Dev : o-oo...

[25-Apr-16 2:14:34 PM] Le Dev: Sper că nu e vorba de NASA Space Apps Challenge...

[25-Apr-16 2:15:13 PM] Le Dev: 'Cause I will be entitled to laugh.

[25-Apr-16 2:15:18 PM] Maria Revnic: De ce?

[25-Apr-16 2:15:32 PM] Le Dev: Pentru că ai zis că e bucket list material.

[25-Apr-16 2:15:38 PM] Maria Revnic: Ce te face pe tine să râzi de ce consider eu a fi o experiență pozitivă și valoroasă pentru mine?

[25-Apr-16 2:15:47 PM] Le Dev: Am zis că nu e?

[25-Apr-16 2:15:56 PM] Le Dev: Am zis doar că e amuzant să zici "bucket list".

[25-Apr-16 2:16:18 PM] Le Dev: It's like me saying I fixed a very tough bug in my code.

[25-Apr-16 2:16:23 PM] Le Dev: Something off my bucket list.

[25-Apr-16 2:17:04 PM] Le Dev: Bucket list stuff are the things that you manage to achieve very hard.

[25-Apr-16 2:17:14 PM] Le Dev: Și sunt foarte greu de repetat

[25-Apr-16 2:17:20 PM] Le Dev: gen "once in a lifetime things":

[25-Apr-16 2:17:23 PM] Le Dev: skydiving

[25-Apr-16 2:17:27 PM] Le Dev: or something...

Am proprietatea termenilor și, după ce mi-am argumentat furios și pasional poziția, m-am retras câteva zile în silenzio stampa (adică nu am mai participat activ în schimbul de link-uri și i-am refuzat cu stoicism orice "lol"). În tot acest timp am analizat indignată vorbele lui și pe nimeni nu a surprins mai mult decât pe mine concluzia la care am ajuns: Le Dev are dreptate, exact așa trebuie să fie o experiență demnă de "bucket list": unică, deosebită și greu de atins. Și exact așa a fost NASA Space Apps Challenge pentru mine.

Totul a început cu organizarea. Mica noastră echipă (5 organizatori și 10 voluntari prezenți în cele două zile de concurs) a investit sute de ore în pregătirea hackathon-ului. Sarcina nu a fost deloc ușoară; pe lângă standardele înalte ale unui concurs de asemenea calibru, ediția de anul acesta s-a dorit a fi cea mai mare de până acum, obiectiv atins cu succes: 15.310 de participanți înregistrați din 161 de orașe și 61 de țări au creat 1.287 de proiecte.

Formatul deschis a permis participanților cu cele mai diverse aptitudini să contribuie la rezolvarea creativă a problemelor. La Cluj s-au înscris, pe lângă programatori, oameni de marketing, astronomi amatori, studenți, designeri, specialiști în biologie moleculară și antreprenori. Pentru unii dintre ei acesta a fost primul hackathon.

În viața de zi cu zi FlyBoys pilotează drone și avioane Airbus sau Boeing, compun muzică și scriu cod. Soluția lor, Flight Delay, notifică utilizatorii despre posibilitatea ca zborurile să fie amânate din cauza condițiilor meteo sau a congestionării aeroporturilor.

Echipa Torrenis, formată din elevi de liceu, ne-a amintit că este mai bine să ne pregătim pentru aventură decât să trăim într-o fantezie. Îndemnul lor este să [ne] urmăm curiozitatea3 și să colonizăm, chiar și în joacă, planeta Marte.

Iar dacă vrem să fim "air aware", informați despre calitatea aerului pe care îl respirăm sau despre riscul izbucnirii unor epidemii în zonele în care ne plănuim vacanța, aplicația există și poate fi descărcată deja de pe Google Play. Airfighters din Cluj, Pitești și București și-au unit forțele pentru a rezolva acest challenge.

Pe lângă aceste trei proiecte nominalizate pentru jurizarea globală, au mai existat încă șapte echipe finaliste care au creat aplicații ce fac diferența dintre nori și dârele de condens, au programat drone să zboare evitând zonele restricționate, au propus soluții pentru telescoape robotizate care scanează cerurile în căutarea meteoriților ce ar putea amenința integritatea planetei, au creat dispozitive care ușurează munca agricultorilor controlând condițiile în care cresc plantele sau au inovat modul în care exersează cosmonauții în microgravitație.

La nivel global, cea mai populară categorie de provocări a fost Planeta Pământ (281 de proiecte) și cele mai populare provocări au fost Book It to the Moon (92 de proiecte), Aircheck (90 de proiecte) și Earth Live (78 de proiecte).

Mă consider deosebit de norocoasă să fi întâlnit atâția oameni speciali: participanți, mentori (care și-au pus la dispoziția concurenților cu generozitate timpul liber și cunoștințele din domeniile lor de competență), membri ai juriului (oameni interesanți și pasionați de tehnologie, cu hobby-uri neobișnuite precum colecționarea meteoriților, astrofizicieni, editori ai unor cunoscute reviste de specialitate, cercetători și profesioniști în domeniul IT-ului). Din acest punct de vedere NASA Space Apps Challenge și-a îndeplinit cu succes misiunea de a-i mobiliza pe problem solver-ii din domenii diverse să regândească și să recombine informația pentru a crea un context propice introducerii și implementării ideilor inovatoare.

M-am gândit mult cu ocazia asta la Pale Blue Dot și la cuvintele lui Carl Sagan: "Trăim pe un fir de praf suspendat într-o rază de soare. [...] În obscuritate noastră, în toată această imensitate, nu există niciun indiciu că ajutorul va veni din altă parte pentru a ne salva de noi înșine." Însă în aceste câteva zile am simțit că fac parte (atât cât modesta mea contribuție mi-a permis), din ceva mai mare decât realitatea mundană a existenței zilnice, ceva aflat în prim-planul tehnologiei, ceva care a unit minți creative și curioase peste tot pe acest "punct albastru, difuz", ceva extraordinar și inefabil. Zic că nu-i puțin lucru să ai asta pe "bucket list".

Acest eveniment nu ar fi fost posibil fără implicarea sponsorilor BRD Group Societé Generale și Evozon, cărora le suntem recunoscători.

Le mulțumim, pe această cale, și partenerilor: IBM (care, la nivel global, a oferit acces la platforma Bluemix), RoboFun (a pus la dispoziția concurenților kit-uri Arduino și a oferit fiecăruia dintre participanți cartea 10 (zece) proiecte cu Arduino), Agenția Spațială Română (ROSA), revista Știință și Tehnică, Facultatea de Automatică și Calculatoare (care, pe lângă sponsorul principal BRD, au avut câte un membru în juriu).

Mulțumirile noastre se îndreaptă și către ceilalți parteneri: Aqua Carpatica, ARIES, Centrul Cultural German, Cluj IT, Heineken, Pizza Pratta, The Office, Today Software Magazine, Science HUB, UPC.

Alături ne-au stat și comunitățile tehnice locale precum Big Data / Data Science Cluj-Napoca, Cluj-Napoca Data Science Community, Cluj Java Scripters, PHP Cluj și RoPython Cluj.

Interesul și implicarea activă a tuturor partenerilor noștri ne-au confirmat faptul că împreună putem realiza următoarea ediție a NASA Space Apps Challenge la nivel național.


  1. Unele nume și detalii de identificare au fost modificate pentru a proteja viața privată a persoanelor angajate în acastă conversație. 

  2. *facepalm* 

  3. See what they did there? 

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects