ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 45
Abonament PDF

Societatea de consum 3.0. Viitorul erei digitale.

George Mihaiu
Online Marketing Specialist @Azimut Happy Employees



PROGRAMARE


La o simplă privire în jurul nostru, putem observa două lucruri care fac obiectul schimbării în societatea noastră: primul este informația, iar al doilea este viteza. Era digitală și secolul vitezei sunt sintagme care încep să devină din ce în ce mai familiare, marcându-ne în mod decisiv existența. Această schimbare se reflectă la nivel global în creșterea demografică, fragmentarea piețelor de consum, emergența noilor economii etc., fiind frecvent explicată ca un efect al implicației din ce în ce mai mare al inovației și tehnologiei.

Principalul produs al acestei schimbări este reprezentat de creșterea nivelului de așteptări și cerințe cuplate cu pericolul constat al epuizării atenției oamenilor. Următoarea generație de consumatori a fost crescută și ,,marinată" în media digitală, creându-li-se senzația că interactivitatea, conectivitatea și participarea sunt concepte firești și li se cuvin. Generația tânără de peste tot îi reprezintă pe cei care definesc acum cultura globală, determinând sectorul corporate (și nu numai) să țină pasul. Criza talentelor, Generația Y, rata de retenție a angajaților sunt aspecte care par să creeze probleme din cauza faptului că undeva la mijloc există o neadaptare. O neadaptare la noile megatrenduri și la modul cum arată societatea în spațiul de consum 3.0.

Eforturile marketingului de a încerca să definească această societate de consum se subordonează unor trei mari obiective: întărirea Brand Awareness-ului, crearea unei semnificații mai profunde în ceea ce privește Customer Engagement și potențarea caracterului de Personalizare și Măsurare. Într-un studiu dezvoltat de cei de la Microsoft1 s-a încercat o previziune a celor mai presante provocări de marketing și a tehnologiilor care vor apărea în următorii șapte ani. Obiectivul fiind acela de a ajuta organizațiile să își planifice investițiile în materie de tehnologie, talente și structuri de business ținând cont de schimbările din noul spațiu de consum. Aceste previziuni reprezintă de fapt inițiative sau evoluții specifice din domeniul marketingului, care vor reprezenta arii majore de investiție în anii ce vor urma.

Domenii prioritare de interes

Clusterele de inovație

Cele șase mari cluster-e de inovație care vor contura trendurile în marketing și business sunt reprezentate de trei concepte care sunt bine cunoscute și înțelese în prezent: conținut (content), plaftformele de social media și Big Data. Trecând din prezent către un viitor nu foarte îndepărtat, vom vedea emergența a trei cluster-e de inovație adiționale: mixajul între digital și fizic, contextul și nu în ultimul rând consumatorul conectat (connected consumer).

Mixajul între digital și fizic vizează proliferarea tehnologiilor curente și viitoare care ne permit să interacționăm fizic cu lumea digitală (Xbox Kinect), extrapolarea conținutului digital în lumea fizică (Google Glass, Augmented Reality) și măsurarea și digitalizarea spațiului fizic. Împreună, aceste tehnologii vor crea o punte între lumea reală și cea virtuală și vor da brandurilor noi posibilități de a crea experiențe unice pentru consumator. Blend-ul de digital și fizic reprezintă succesorul logic și evident al mobile marketing și a web marketing.

Contextul reprezintă schimbarea acțiunilor întreprinse de marketer-i și consumatori ("click aici pentru a aplica", "scanează codul pentru a primi oferta"). În prezent, există munți de informații și date despre consumator, demografie, comportament, preferințe chiar și locație. În viitor, aplicațiile vor croșeta împreună aceste informații, oferind oamenilor de marketing oportunitatea de a oferi experiențe din ce în ce mai segmentate și personalizate la timpul, locul și formatul potrivit pentru obiectivul lor.

Consumatorul conectat (connected consumer). Acest cluster reunește toate celelalte trenduri din prezent . Este locul unde mixajulul de marketing implicit, personalizat și contextual întâlnește alte schimbări disruptive precum valuta digitală, agenți de cumpărare automatizați sau prețuri personalizate pentru a orienta marketingul către o perspectiva de 360 de grade în jurul experienței fiecărui consumator.

Locul marketingului în arhitectura tehnologică și informațională de azi, continuă să aibă relevanță. Având în vedere evoluția societății către un viitor tot mai digitalizat, vom vedea cum granița dintre IT și Marketing se va întrepătrunde. În opinia mea, un mod de a găsi o ajustare la noile cerințe ale pieței și la așteptările consumatorului este chiar aceasta. Nu există scurtături sau rețete magice. Trebuie să găsim metode de "a dansa pe ritmul lumii", să facem marketing pentru anul în care trăim, să fim la curent cu noile tehnologii și să găsim metode de a găsi răspuns la doleanțele generațiilor care vin din urmă (sau care au ajuns deja).

Surse:


  1. Rob Salkowitz, Dollars, Bits and Atoms: A roadmap to the future of Marketing, MediaPlant 

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects