ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 44
Abonament PDF

De la Business la implementare. Cum alegem CRMul

Georgiana Gligor
Owner @Tekkie Consulting



PROGRAMARE


Urmărirea interacțiunilor cu clienții companiei este la baza păstrării businessului în stare de funcționare. Interacțiunea cu clientul final este prima linie de comunicare cu lumea exterioară și e nevoie să fie cât de bună cu putință. Există câteva moduri de a o organiza, în funcție de dimensiunea afacerii. Dar la un anumit moment va trebui implicat și un instrument software din familia Customer Relationship Management (CRM).

Considerăm că CRM-ul este un instrument critic al afacerii, care trebuie ales cu multă grijă și ajustat nevoilor afacerii prin implicarea propriului departament IT (atunci când acesta există) ori a consultanților externi. Pe de altă parte, dezvoltatorii trebuie să fie la curent cu piața CRM-urilor, deoarece ei vor fi cei care vor implementa modificările dictate de nevoile de business.

Astăzi ne vom uita la elementele de care trebuie să ținem cont în alegerea dintre diversele soluții de tip CRM, și vom analiza mai atent cele mai populare soluții open-source.

Criterii de evaluare

  1. Se începe de la zero sau se tranziționează de la un sistem deja existent? Dacă sunteți un business la început de drum sau doriți să începeți de la zero, nu vor exista costuri de tranziție a datelor. Dacă în schimb, sunteți o afacere deja în derulare, va trebui să aveți în vedere costurile asociate migrării datelor din CRM-ul curent sau din fișiere tip spreadsheet sau orice alt sistem aveți în funcțiune în acest moment. Asigurați-vă că echipa care implementează CRM-ul este la curent cu sistemul actual, în așa fel încât să poată planifica această migrare din timp.

2. Aveți un buget fix pe care îl veți cheltui de la început? Sau doriți să distribuiți costul în timp, folosind metoda leasingului de software? Sunt două strategii importante în abordarea bugetării. Prima dintre ele este alocarea unei sume de bani de la început pentru implementare și adăugarea unui cost lunar scăzut pentru mentenanța sistemului, găzduire. În timp ce această metodă este foarte bună în a prezice costul total și asigură proprietatea softului și a datelor, unele afaceri nu au această sumă pe care să o investească de la început. Așa că acestea preferă să înceapă cu o soluție SaaS, achitând sume lunare pentru fiecare utilizator al sistemului.

3. Care sunt considerentele de securitate asupra informațiilor stocate în CRM? Cele mai multe din soluțiile actuale CRM sunt bazate pe cloud, iar ofertele lor sunt exprimate în preț/lună/utilizator. Dacă datele afacerii dumneavoastră sunt sensibile, este posibil să nu vă simțiți confortabil cu faptul că acestea sunt în afara controlului propriu, astfel că este posibil să luați în calcul doar acele soluții care permit instalarea în interiorul firmei.

  1. Întreaga companie va avea nevoie să acceseze datele din CRM? Sau doar o parte din angajați interacționează cu clientul? În timp, nevoia de a adăuga mai mulți utilizatori va proveni din faptul că întreaga afacere este rezervată servirii clienților, într-un fel sau altul. Pentru soluțiile manageriate intern nu există costuri adiționale la adăugarea de noi utilizatori. În schimb, în cazul soluțiilor SaaS, cu cât sunt mai multi utilizatori, cu atât factura lunară este mai ridicată.

  2. Veți urma procedurile de lucru din CRM așa cum este el astăzi, sau aveți nevoie de modificări specifice pentru a-l adapta la modul de muncă pe care îl aveți deja? Un argument important pentru soluțiile manageriate intern este acela că pot fi modificate pentru îndeplinirea nevoilor clientului prin adăugarea de module noi care nu sunt disponibile pe piață. În cazul soluțiilor SaaS acesta e un mare dezavantaj, deoarece ele obligă businessul să folosească doar un anumit set de funcționalități, ceea ce poate conduce la scurtcircuitarea sistemului de către angajați pentru a-și îndeplini sarcinile.

  3. [Doar instalările on-site] Aveți resurse IT interne pe care să le folosiți la mentenanța CRMului după instalare sau externalizați complet această activitate? Este important de abordat această temă într-un stadiu cât mai incipient, deoarece ați putea dori să aveți o persoană care se va ocupa de CRM intern. Alternativa este cea de a avea un contract de mentenanță, deseori cu aceeași companie care v-a făcut instalarea inițială.

  4. Aveți nevoie ca CRM-ul să poată fi accesat de pe dispozitivele mobile ale angajaților? Este posibil să permiteți accesul doar de pe terminale din interiorul sediului dumneavoastră, caz în care această cerință nu trebuie luată în calcul. Dacă, în schimb, doriți ca interacțiunea cu sistemul CRM să se petreacă inclusiv de la locația clienților, angajații folosind terminale mobile, atunci ați putea fi mulțumiți cu o interfață responsive (OroCRM oferă această facilitate, de exemplu), sau ați putea dori o aplicație mobile specializată (precum oferă cei de la Insightly, Zoho, MS Dynamics).

Comparație între CRMurile SaaS

Efectuarea unei comparații complete de facilități și prețuri este o întreprindere serioasă, așa că pentru acest articol am redus analiza doar la comparația de prețuri. Vă rugăm să intrați pe site-urile fiecărui CRM în parte pentru o detaliere a facilităților oferite de acesta.

Software Plan Cost lunar Cost lunar per utilizator
Salesforce SalesforceIQ Starter $25
Professional $65
Enterprise $125
Unlimited $250
Highrise Free $0.00
Basic $24.00
Plus $49.00
Premium $99.00
Max $149.00
Bitrix24 Free $0.00
Plus $39.00
Standard $99.00
Professional $199.00
Insightly Free $0.00
Basic $12.00
Plus $29.00
Professional $49.00
Enterprise $99.00
PipelineDeals Standard $24.00
Accelerator $48.00
Zoho CRM Free $0.00
Standard $12.00
Professional $20.00
Enterprise $35.00

O comparație mai detaliată care include și limitările de resurse poate fi consultată într-un ăspreadsheet online]saas-comparison, deoarece este dificil de integrat într-un articol de revistă.

Comparație între CRMurile Open-Source

Ce se întâmplă dacă decizia de business este să nu se folosească niciuna din multele soluții SaaS, ci să se aleagă o variantă mai simplă open-source care să fie modificată pentru îndeplinirea cerințelor de business? Pentru o perioadă lungă de timp se folosea ediția Community (CE) a SugarCRM ca punct de pornire, dar a fost întreruptă în 2014. Mai jos ne propunem să analizăm cei mai importanți jucători din această piață din perspectiva extensibilității.

Software Descriere scurtă Calitatea codului de pornire Bazat pe un framework?
SuiteCRM Pornit în 2014 de la SugarCRM CE. 4 din 10 nu
EspoCRM Lightweight, oferă extensii plătite. 6 din 10 Slim
Zurmo Folosește concepte din jocuri pentru a încuraja utilizarea și respectarea procedurilor. 6 din 10 Yii
Fat Free CRM Cod stabilizat (din 2009), un proiect cu adevărat open-source. 7 din 10 Ruby on Rails
OroCRM Cod modern, documentație excelentă, marketplace pentru extensii, ușor de extins. 9 din 10 Symfony2

Concluzii

Piața pentru aplicațiile CRM este foarte largă. Pe de o parte, sunt clienții noi care au nevoie de un instrument cu care să pornească la drum. Pe de altă parte, sunt companiile care deja folosesc un CRM, dar care vor să își actualizeze procesele curente și caută o soluție mai bună decât cea pe care o au deja. Fiecare dintre aceștia are un set unic de nevoi. În acest articol am descris câteva dintre cele mai importante criterii care trebuie avute în vedere atunci când se face o alegere. Am oferit o comparație între prețurile soluțiilor Saas, precum și o comparație mai aplicată între variantele open-source care pot fi manageriate intern.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects