ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 41
Abonament PDF

Întâlnirile OSMTime pentru îmbunătățirea OSM Data

Dragoș Andronic
Product Manager @ Telenav



PROGRAMARE

Drept voluntar, ești mereu în căutare de noi resurse care să îți satisfacă interesul pentru servicii sociale, proiecte civice, caritabile sau umanitare. OpenStreetMap este unul dintre acele proiecte OpenSource care a captat interesul a peste 2.300.000 de oameni pentru a se înregistra pe platformă și a contribui la dezvoltarea celei mai mari hărți gratuite a lumii - Free Wiki World Map.Cum proiectul există din 2004, acum oamenii caută doar modalități, unelte de a ajunge la o nouă piatră de hotar, iar în această privință, unealta drumurilor lipsă - Missing Roads Tool - are un cuvânt de spus.   

Întâlnirile OSMTime pentru îmbunătățirea OSM Data

La sfârșitul fiecărei luni, în birourile noastre din UE, organizăm câte o întâlnire OSMTime. Similar formatului Maptime, în cadrul întâlnirii OSMTime, entuziaști cartografi locali se adună pentru a împărtăși informații referitoare la inițiativele și instrumentele OpenStreetMap și pentru a lua parte la activitățile de editare a hărții. În timp ce informațiile și uneltele legate de GIS se află în sfera posibilităților, scopul principal al acestor întâlniri este editarea OpenStreetMap sau mai exact, îmbunătățirea OSM în imediata vecinătate geografică. 

Ce am făcut până în prezent?

Am abordat subiecte diferite precum: îmbunătățirea calității și cantității datelor de adresă din OpenStreetMap ( pe parcursul a 6 luni, în timpul întâlnirilor, am adăugat și editat adrese din Cluj-Napoca), am contribuit la eforturile HOT OSM, am organizat partide de cartografiere locală, am învățat și am utilizat unelte variate pentru a îmbunătăți harta (ScoutSigns, MapRoulette, etc.) și ne-am antrenat în tehnici specifice (ex. cum să completăm imaginile cu geo-referințe și cum să le utilizăm drept suport pentru editarea hărților). 

Ultima întâlnire OSMTime: testarea instrumentului Missing Roads (Drumuri Lipsă)

La ultima noastră întâlnire, am încercat instrumentul Missing Roads, dezvoltat de colegii noștri de la Telenav. 

După o scurtă introducere a instrumentului, în care colegii noștri ne-au arătat cum funcționează acesta și cum să îl utilizăm, toți cartografii au început să editeze în zona cu care rezonau cel mai mult. 

Distracția a fost posibilă datorită manualului util scris de Martijn van Exel pe blogul său. Puteți vedea întreaga postare pe blog aici, dar pentru comoditate, vom adăuga pașii de bază care vă vor permite să testați acest instrument.

1. Începeți cu instrumentul web. 

Este o modalitate convenabilă de a localiza drumurile care lipsesc dintr-o zonă pentru că îți poți face rapid o idee asupra distribuției datelor drumurilor lipsă. 

Dacă mărești suficient de mult, poți să vezi chiar și tronsoanele individuale. Să luăm asta drept exemplu: 

Veți observa că există culori diferite pentru trasee și pentru tronsoane. Există trei tronsoane de bază care pot fi de asemenea filtrate după tipul lor sau după starea lor, după cum urmează: deschise (albastru), rezolvate (verde), nevalide (roșu). 

2. Editați harta 

Cum instrumentul web este în principal destinat activității de browsing, nu veți putea modifica statutul tronsoanelor din acest instrument, în acest moment. Acest lucru poate fi făcut deocamdată numai în plugin-ul JOSM. Totuși, noi furnizăm linkuri convenabile pentru a edita extinderea hărții curente în JOSM și iD. 

Observația 1: Pentru a verifica rapid dacă există de fapt drumuri în zonă, puteți trece rapid de la nivelul OSM default la un nivel de imagini din aer, prin amabilitatea ESRI. 

Observația 2: Interfața principală pentru datele Missing Roads este plugin-ul nostru JOSM. El oferă o funcționalitate de browsing similară cu ceea ce face instrumentul web, dar cu o vizualizare ușor diferită.

Punctele roșii reprezintă grupuri de drumuri lipsă la zoom mai mic. Când vă apropiați cu zoom-ul, puteți vedea tronsoanele reale și datele coordonatelor. 

3. Instalați și activați plugin-ul

Instalați plugin-ul Missing Roads prin modalitatea obișnuită, prin panoul de preferințe al plugin-ului JOSM. Atunci când este instalat, și după un restart JOSM rapid, ar trebui să vedeți stratul Missing Roads și panoul. 

Nivelul Missing Roads

Nivelul apare ca și oricare alt nivel JOSM din listă, și bineînțeles pe harta principală, indicându-ți grupurile de drumuri care lipsesc de fapt. 

Ca și orice alt nivel JOSM, acesta trebuie să fie activ dacă dorești să interacționezi cu el. Deci, dacă doriți să selectați tronsoane, va fi nevoie să activați mai întâi nivelul Missing Roads.

Missing Roads Panel 

În panou, puteți interacționa cu tronsonul/tronsoanele selectate în acel moment. Dacă nu vedeți panoul, ar trebui să îl puteți face vizibil utilizând ctrl-F3 / cmd-F3. 

Panoul are trei tab-uri cu cantități diferite de informație despre tronsonul selectat. Dacă aveți mai mult de un tronson selectat, veți vedea informații despre ultimul tronson pe care l-ați selectat.

Tab-ul Tile arată informația de bază despre tronsonul selectat.
Tab-ul History arată o istorie a modificărilor de statut și a comentariilor. 

Tab-ul Have a new idea? Are un link la forumul de idei al Missing Roads. Vă rugăm să trimiteți ideile voastre și bug-urile aici! 

Panoul mai are și un număr de butoane de acțiune în partea de jos. Acestea sunt pentru filtrare, adăugare de comentarii și rezolvare de tronsoane. Vom discuta aceste funcții în următoarele secțiuni. 

Filtrarea

Similar cu instrumentul web, puteți decide ce tronsoane doriți să vedeți în funcție de starea lor și tipul (probabil). 

Dacă doriți să eliminați toate filtrele, puteți face click pe Reset

Puteți filtra numai după un status sau tip la un moment dat. 

Ca și bonus, puteți stabili un prag pentru evidența circulației. Aceasta vă permite să filtrați tronsoanele care au un număr mai redus de călătorii peste ele. Puteți vedea numărul călătoriilor pentru tronsonul selectat în tab-ul Tile.   

Comentariile

Dacă faceți click pe un buton de comentariu, se va deschide o fereastră de dialog Add Comment, care vă va permite să adăugați un comentariu la tronsoanele curent selectate pentru ca tovarășii voștri cartografi să le vadă. 

Dacă aveți mai multe tronsoane selectate (prin utilizarea butonului Shift în timpul selectării), comentariul va fi aplicat fiecărui tronson. 

Rezolvarea

În final, există trei butoane pentru a rezolva tronsonul/ tronsoanele selectate: butonul lock (închidere) rezolvă un tronson și îl marchează drept gata, butonul unlock (deschidere) marchează tronsonul drept nerezolvat sau deschis din nou, butonul ! marchează tronsonul drept nevalid (se utilizează dacă acolo nu există de fapt un drum). 

Simplu, nu? 

Deci, pe scurt, ceea ce am descoperit în timpul întâlnirii noastre OSMTime este că în anumite zone există multe "drumuri lipsă" deja prezente (în concluzie, comunitatea OSM este activă), dar, indiferent de aceasta, fiecare dintre participanți a găsit o zonă care avea nevoie de puțină "dragoste de cartografiere". 

Sfaturi pentru cartografiere 

Un demers eficient în utilizarea instrumentului drumurilor lipsă este cel împărtășit de Martijn: "nu ar trebui să adăugați drumuri numai pe baza urmelor. Aveți nevoie de o a doua sursă de validare. De cele mai multe ori, aceasta va fi o imagine din aer. Nivelul aerian default în JOSM este Bing. Imaginile Bing pot fi vechi de câțiva ani. Pentru anumite regiuni, este posibil să fie disponibile imagini mai recente. Căutați straturi aeriene în meniul de imagini JOSM. Deci, asigurați-vă că verificați meniul de imagini din nou, dacă editați într-o zonă necunoscută." 

Și pentru că o imagine valorează cât o mie de cuvinte, iată OSMTime: 

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects