ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 144
Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 41
Abonament PDF

Auditul de User Experience

Mircea Gui
UI/UX Designer @ Yardi Romania



PROGRAMARE

O dovadă a maturității domeniului IT din Cluj-Napoca o reprezintă nevoia acută din ultimii ani de designeri UI/UX și implicit conștientizarea că eficiența unui designer se reflectă nu doar în procesele de creație, ci și în analiza și sintetizarea datelor despre produs. Acest articol își propune să vină atât în ajutorul companiilor și produselor care au nevoie de designeri UX, cât și al acestora din urmă prin expunerea aspectelor esențiale care caracterizează etapa premergătoare proiectelor IT, cea de analiză și cercetare, adică auditul de User Experience. Această etapă are scopul foarte clar de a identifica dacă și în ce măsură un produs are nevoie de îmbunătățiri în ceea ce privește relația directă cu utilizatorul/clientul.

Produsele software trebuie să trăiască și să crească împreună cu businessul și cu clienții acestuia. Cum știm ce componente trebuie revigorate, refăcute sau regândite? 

Totul debutează cu un audit de User Experience. Acesta nu este un aspect inedit al procesului de creare de software, ci mai degrabă o componentă de bază a designului industrial încă din stadiile timpurii ale acestuia. Scopul este crearea unei analize detaliate ce conturează un cadru de intersecție al cerințelor de business cu cele ale clientului precum și modalitatea de a obține obiective concrete referitoare la utilizatori. Acesta poate fi un proces istovitor, dar el poate identifica acțiuni clare de urmat, precum și un plan de a îmbunătăți produsul. Aspectele vizate de o astfel de analiză cuprind: reguli corecte de design, conformitate funcțională, arhitectura informației și tipare de utilizare.

Întrebările la care trebuie să răspundă auditul de UX sunt:

Auditul începe cu partea de cercetare și documentare. Acest proces va genera informații utile pentru realizarea unor modele de cercetare ale utilizatorului, cum ar fi user persona (profilul utilizatorului) sau realizarea de sondaje. Majoritatea companiilor dispun de metode de analiză a datelor de marketing, trafic și utilizarea produsului. De obicei acest tip de date nu este analizat dintr-o perspectivă centrată pe utilizator care să ia în considerare mentalitatea utilizatorului în procesul de interacțiune cu produsul.

În continuare vom parcurge o listă de metode și surse de colectat informații și date relevante.

După finalizarea documentării, o regulă de bază pentru realizarea auditului constă în parcurgerea conștientă a produsului prin asumarea rolului utilizatorului și prin încercarea de a îndeplini acțiunile pentru care a fost proiectat acest produs. Se abordează funcționalitățile de bază, pe rând, folosind parcursuri realiste ale utilizatorului. 

Trebuie să fim atenți la deciziile și reacțiile pe care le avem și să luăm notițe. Ce obstacole întâlnim? Ce interacțiuni ne creează frustrare? Dacă este posibil, se repetă acest proces cu persoane care nu sunt familiare cu produsul. Pe durata acestor interacțiuni cu produsul vom ține cont de următoarele aspecte:

Text expresiv și digerabil - nu prea scurt, nu prea lung, minimul necesar pentru o bună înțelegere a informației. Trebuie să ne punem întrebarea: Îl ajută acest text pe utilizator să înțeleagă contextul (ex: titlul paginii) în care se află sau acțiunea pe care trebuie să o întreprindă?

Indiferent dacă decideți să creați o listă detaliată cu elementele înșirate mai sus sau doar să faceți o trecere în revistă succintă a acestora, un audit de UX este primul pas în a înțelege procesul de design al unui produs cu conținut complex. Deși acest proces pare dificil și laborios, finalizarea lui va oferi percepția corectă și contextul potrivit pentru a lua decizii de design în cunoştinţă de cauză. 

Parcurgerea acestui proces de analiză nu necesită ani de experiență însă va trebui să dați dovadă de răbdare, stăruință, curiozitate și atenție la detalii, calităţi necesare unui designer de UX.

NUMĂRUL 143 - Software Craftsmanship

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects