ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 140
Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 41
Abonament PDF

Salariile din IT vor creşte

Adrian Lupau
Business Development Manager - @Fortech



DIVERSE

Pentru că în ultima perioadă am auzit frecvent că zilele outsourcing-ului sunt numărate şi că nu mai este loc de creşterea salariilor, vreau ca prin acest articol să vă conving că salariile în IT vor creşte. Nu e nici o glumă! Ecuaţia e simplă: ori inovezi ori dispari de pe piaţă. 

Să nu va imaginați însă că  dispariţia unei companii se produce peste noapte, să nu uităm că Yahoo este încă o companie mare.

Aduceţi-vă aminte exemplul Nokia care a mizat pe scăderea costului de producţie în  defavoarea inovaţiei. Managerii Nokia urmau mantra japoneză din anii "80: dacă scădem costul de producţie suficient de mult, atunci vom putea accesa o piaţă mai largă de clienţi şi astfel vom face profituri mai mari. Însă piața le-a demonstrat că oamenii îşi doresc mai degrabă produse inovative decât produse ieftine. Cumpărarea pe baza de nevoi primare mai e valabilă pentru maxim cinci procente din ceea ce se cumpără, restul sunt nevoi superioare bazate pe consum, statut, dorinţe şi aspiraţii. Sugestiv în acest sens exemplul iPhone.

Ani de zile, în outsourcing s-a mers pe business de volum. Deja există companii ce şi-au deschis birouri în Cluj Napoca, eliminând asfel intermediarii din piaţa forţei de muncă şi anume firmele de outsourcing. Ca firmele de outsourcing să rămână competitive la Cluj e nevoie să se reinventeze şi să vină cu o abordare nouă a pieţei. Practic e nevoie să folosească expertiza acumulată şi să vândă produse în loc de oameni. 

Acest lucru e puţin mai greu decât pare, pentru că, deşi pare evident, el presupune o schimbare la nivel de mentalitate nu doar în rândul companiilor ci şi în rândul oamenilor ce lucrează în IT. Practic se va trece de la vânzarea timpului unei persoane la vânzarea rezultatului muncii unei persoane. Capacitățile și abilitățile programatorului sunt ieftine sau din ce în ce mai ieftine. În urmă cu câţiva ani se găseau puţini programatori cu experienţă pe mobile. Implicit se plăteau salarii bune. Deja piaţa a reacţionat şi tot mai mulţi intră în acest segment ceea ce înseamnă un singur lucru: abilitatea unui programator de a cere un salariu premium pe segmentul mobile se diminuează pe zi ce trece.

"Poţi cumpăra timpul unei persoane, chiar prezenţa ei fizică într-un anume loc pentru o perioada de timp şi un număr limitat de mişcări motrice. Dar niciodată nu vei putea cumpăra entuziasmul, loialitatea sau devotamentul. Acestea trebuie câştigate", spunea Clarence Francis, manager al General Foods. Oamenii aleg să urmeze anumite companii în principal datorită modului în care respectivele companii reuşesc să îi facă să se simtă importanţi. În cele din urmă ne petrecem timpul acolo unde simţim că putem aduce valoare şi putem schimba lumea în mai bine însă în felul nostru. Acesta va fi modul în care companiile vor recruta pe viitor candidaţi de valoare.

Explozia IT-ului din ultimii ani a făcut ca oricine care are minime abilități tehnice să beneficieze de un loc de muncă în IT. Totuşi, cei care îşi vând timpul în schimbul unui salariu, vor ajunge destul de repede să înţeleagă faptul că timpul devine din ce în ce mai ieftin, însă competenţa e un bun din ce în ce mai scump. Până la urmă un client şi indirect un angajator, nu îşi doreşte un angajat doar de dragul de a-l pune la un birou unde să muncească ci îşi doreşte în primul rând rezultatul muncii acelui om şi expertiza lui.

Gândiţi-vă când mergem la un specialist, fie el doctor, avocat sau arhitect şi plătim pentru serviciile acestuia. Nu cred că îşi pune cineva problema că un medic ce ne furnizează un diagnostic în 15 minute să ne taxeze doar 15 minute din timpul său. La fel vor evolua şi lucrurile în software. Când expertiza este elementul de bază pentru care cineva este plătit, timpul investit deja devine un subiect de mărime secundară, aceasta dacă mai este cumva luat în calcul. În acest fel vor creşte în cele din urmă salariile din Cluj pentru cei care vor înţelege aceste aspecte cât mai devreme.

NUMĂRUL 138 - Maps & AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO