Mai sunt câteva zile până la Cluj IT Days, un eveniment care este la a treia ediție și a crescut an de an. Ne apropiem de 320 de participanți, iar dacă vă grăbiți mai sunt posibile înscrierile. Pentru o bună perspectivă, am rugat o parte dintre speakeri să descrie prezentarea, publicul țintă și ce o să poată învăța participanții la eveniment.
În această prezentare vom dezbate ideile cuprinse în 'reactive manifesto', axându-ne pe analiza celor mai importante caracteristici nonfuncționale care trebuie asociate unei aplicații moderne.
Participanții vor înțelege principii de design care se impun a fi luate în considerare în dezvoltarea unei aplicații performante.
Prezentarea se adresează dezvoltatorilor de aplicații și arhitecților.
Nivelul de dificultate: mediu.
Prezentăm evoluția unui proiect software și trecerea de la tehnologiile standard ETL la folosirea unui set de instrumente BigData pentru importul și prelucrarea datelor într-un mediu distribuit. Ne vom concentra asupra conceptelor și modelelor de design utilizate într-un caz concret, luând în calcul performanța și gradul de mentenanță.
Participanții vor putea reține concepte precum BigData, design patterns, câteva reguli de luat în calcul când se dezvoltă o aplicație.
Prezentarea se adresează programatorilor, analiștilor de date și persoanelor cu experiență în achiziția și prelucrarea datelor.
Nivelul de dificultate: mediu.
Tema prezentării o constiuie jocurile în Realitatea Virtuală, mai precis crearea și livrarea unor jocuri care oferă mai mult decât informații vizuale, adică sentimente și amintiri fantastice similare cu realitatea. Audiența este generală. Prezentarea va fi făcută într-o formă ușor de înțeles de către toată lumea.
Nivelul de dificultate: ușor.
Cum să-ți construiești singur propria casa inteligentă folosind componente electronice relativ simple și ieftine. În plus vor fi prezentate unele idei de automatizări interesante și motivante.
Paticipanții vor învăța că pentru a implementa diverse automatizări nu este nevoie de cunoștințe avansate de electronică, că astfel de automatizări sunt la îndemâna oricui. Prezentarea îi vizează pe cei care dețin cunoștințe medii de programare și cunoștințe minime de electronică și care visează să-și implementeze diverse automatizări în propria locuință.
Nivelul de dificultate: mediu.
Una dintre problemele majore apărute în crearea unui framework "in-house" de testare a aplicațiilor web este mentenanța. Pașii inițiali sunt în general simpli, numai că în timp cantitatea de cod crește făcând tot mai complicată adaptarea la schimbările aplicațiilor testate. Abordări de design ca PageObjects, LoadableComponent, folosirea de SmartWaits în cod, simplifică păstrarea testelor sincronizate cu aplicația, reprezentând pași care ar trebui luați în considerare în fazele incipiente ale proiectelor.
Participanții vor putea să folosească ideile din prezentare în proiecte noi sau să rescrie părți din proiecte existente. Trecerea la variante mai eficiente de design se poate realiza gradual. Prezentarea se adresează membrilor echipelor de QA sau programatorilor interesați de scrierea de teste automate pentru aplicații web.
Nivelul de dificultate: mediu.
Administratorii de rețea duc un adevărat "război" cu persoane rău intenționate care vor să capete acces la datele confidențiale ale companiei. Dar de cele mai multe ori totul se întâmplă fără ca noi să avem vizibilitate asupra acestor lucruri. Prezentarea se axează pe importanța implementării câtorva reguli de bază pentru securizarea rețelelor și sistemelor IT. Veți afla cum să va apărați împotriva celor mai uzuale tipuri de atacuri și veți asista la o demonstrație live. Prezentarea se adresează persoanelor interesate de securitatea în IT.
Nivelul de dificultate: mediu.
Prezentarea este centrată pe ideea îmbrăţişată de foarte multă lume cum că abordarea agilă a proiectelor software reprezintă opusul metodologiilor clasice de management. Un exponent marcant în acest sens este Waterfall. Putem considera cele două abordări ca fiind extreme? Şi dacă da, există o cale de mijloc în abordarea proiectelor sofT? Acestea sunt doar câteva întrebări la care voi răspunde în cadrul prezentării, adresându-mă tuturor celor care au lucrat în cel puţin o echipă urmând o metodologie agilă.
Nivelul de dificultate: ușor - mediu.
Mă întreb adesea de ce evoluția alertă a tehnologiilor nu aduce neapărat cu ea și creșterea productivității industriei? Poate pentru că, deși avem tehnologii mai avansate, complexitatea și viteza cu care se desfășoară viața noastră sunt din ce în ce mai mari? În această prezentare vom insista asupra problemelor legate de sincronizarea datelor în aplicații distribuite, adică majoritatea aplicațiilor de azi, mai ales cele mobile. De asemenea, vom analiza o potențială soluție multiplatformă oferită de Azure Mobile Services.
Vom vedea împreună de ce problema sincronizării datelor nu este una trivială, motiv pentru care probabil nu are încă o soluție unanim acceptată. Vom lua în considerare o potențială soluție sub forma Azure Mobile Services. Prezentarea se adresează dezvoltatorilor, arhitecților, managerilor de produse și oricui interesat de provocările întâmpinate în dezvoltarea aplicațiilor mobile sau distribuite.
Nivelul de dificultate: mediu - avansat.
Să presupunem că doriți să organizați un eveniment destinat mediului de afaceri. Trăim într-o perioadă în care conferințele, congresele și evenimentele sunt la îndemână, atât virtual, cât și cu participare fizică. Ce poți face pentru a organiza un eveniment inedit? Cum convingi participanții că timpul lor merită investit în evenimentul tău? Această prezentare oferă exemple despre cum pot fi utilizate jocurile pentru a spori implicarea participanților și disponibilitatea lor de a experimenta și a învăța lucruri noi. Desigur, va trebui să fiți deschiși, creativi și disponibili să lucrați din greu. Evenimentele de afaceri cu un concept inovator, distractiv și captivant au un preț. Sunteți gata să-l plătiți?
În cadrul aceastei prezentări participanții vor descoperi cum pot fi folosite jocurile pentru a crește implicarea participanților la evenimentele lor și cum pot crea o experiență memorabilă pentru aceștia. Prezentarea se adresează tuturor celor implicați în organizarea de evenimente, fie conferințe de anvergură orientate spre comunitățile din care fac parte, fie evenimente interne ale companiilor în care lucrează.
Nivelul de dificultate: ușor.
Într-un context marcat de evoluție constantă și dinamicitate a pieței, o comparație între conceptul de organizație deșteaptă, centrat pe construirea unei strategii de marketing, financiare sau de tehnologizare, și conceptul de organizație sănătoasă, îl plasează în avantaj competitiv pe piață pe acesta din urmă prin crearea unui mediu care reduce riscul de a crea confuzie, crește moralul și productivitatea echipelor, precum și rata de retenție.
Prezentarea va avea două direcții de analiză:
Cum se construiește o echipă de leadership coezivă ,
Prezentarea este adresată tuturor persoanelor care fac parte dintr-o echipă, fie ea de management sau doar funcțională.
Nivelul de dificultate: scăzut.
Prezentarea mea este o perspectivă personală asupra asemănărilor și deosebirilor între start-up-uri din diverse culturi din Occident, SUA și România, pe care le-am remarcat în cursul experienței mele profesionale.
Cei care vor participa vor avea o mai bună înțelegere asupra ceea ce înseamnă mecanismele unui start-up. De asemenea vor primi câteva sfaturi legate de cum să își dezvolte propriul start-up.
Prezentarea se adresează persoanelor care sunt familiare cu cultura start-up, cât și celor care vor să inițieze un start-up.
Nivelul de dificultate: ușor.
O privire de ansambu pe domeniul de Machine Learning si Big Data, axat în principal pe motivele pentru care Machine Learning a devenit mai important în epoca BigData, inclusiv un demo de algoritm de tip online machine learning pe care momentan îl dezvoltăm la SDL Research.
Participanții vor putea învăța ce poţi face cu Machine Learning în contextul de Big and Small Data. Publicul căruia i se adresează: Oricine interesat de domeniile BigData/DataSciene/ MachineLearning.
Nivelul de dificultate: avansat.
Se estimează că peste cinci ani, deficitul de programatori va ajunge la nivel global la peste 1 milion de persoane. Sute de miliarde de euro se pierd anual pentru că nu există cine să scrie tot codul de care este nevoie. Criza resurselor umane pentru dezvoltarea software este cea mai mare preocupare a persoanelor din conducerea firmelor de IT. Pe de altă parte, tehnologiile de învățare profundă se dezvoltă cu repeziciune. Poate inteligența artificială să crească eficiența programatorilor disponibili? Cât de mult se poate automatiza crearea de software? Cum poate Clujul să participe la următoarea revoluție din programare și să beneficieze de ea? Participanții vor afla despre una dintre cele mai importante transformări care se prefigurează în industria de software.
Publicul căruia i se adresează: Prezentarea se adresează tuturor programatorilor și persoanelor care lucrează în industria IT sau sunt interesate de ea.
Nivelul de dificultate: mediu.
"Usable Software Design" pornește de la observația că programatorul este utilizatorul designului software. Ca urmare, putem folosi tehnici din UX / Usability pentru a îmbunătăți modul în care facem software design.
Participanții vor învăța o abordare nouă a software design, inspirată din povestea de succes a usability și UX în designul industrial și grafic. De asemenea, vom discuta despre cum putem aplica anumite tehnici din UX la software design.
Această prezentare se adresează în special programatorilor și liderilor tehnici din organizații dar și managerilor care vor să crească productivitatea sau să scadă timpul de integrare al unui nou programator.
Nivelul de dificultate: mediu.
Tuturor ne place să ne jucăm. Studiile au arătat că pe lângă efectul relaxant, jocurile corect utilizate facilitează procesul de învățare și cresc angajamentul participanților, fie că sunt angajați, studenți sau clienți. Este însă Gamification un concept care rezolvă toate problemele noastre legate de implicare și angajament? De ce este el astăzi un subiect controversat? Sunt doar câteva dintre întrebările la care vom căuta un răspuns în această prezentare.
În prezentare vor fi clarificate conceptele de Playful Design, Gamification, Experiential Learning și Serious Games. Vor fi exemplificate modalități de punere a lor în practică, iar participanții vor înțelege beneficiile acestora și modalitatea în care pot fi aplicate în companiile lor, pentru situații concrete cu care se confruntă.
Prezentarea se adresează tuturor celor care sunt dispuși să încerce abordări noi, care caută soluții mai puțin convenționale. Nivelul este unul general, nu implică cunoștințe tehnice.
Nivelul de dificultate: ușor - mediu.
Facem cunoștință cu Baxter un robot de noua generație. Acesta ne va arăta ce poate să facă și cum se programează. Participanții vor putea învăța principii de bază în robotică și ROS. Vor intra în contact cu provocările principale din domeniu.
Prezentarea este pentru programatori, entuziaști de robotică, oameni curioși.
Nivelul de dificultate: mediu.
În această prezentare am adunat câteva din provocările întâlnite cu ocazia implementării testelor automate pe proiectele pe care am lucrat. Prezentarea o să atingă un spectru larg de tehnologii și tool-uri cum ar fi Selenium WebDriver, UFT sau CodedUI.
Această prezentare le va oferi participanțillor ocazia de a-și îmbogăți cunoștințele despre testarea automată. Prezentarea se adresează tuturor persoanelor interesate de testarea automată, dar în special celor care lucrează în acest domeniu.
Nivelul de dificultate: mediu - avansat.
Prezentarea "E uşor să integrezi noii tineri în firme IT?" îşi propune să investigheze câteva realităţi de pe o piaţă a forţei de muncă extrem de competitivă şi dură, în care nevoia de noi angajaţi a devenit cronică.
Mulţi dintre aceşti nou veniţi sunt la primul loc de muncă şi sunt foarte tineri. Există particularităţi în abordarea lor? Este o generaţie diferită sau este sindromul clasic "tinerii de azi…"?
Sunt analizate opinii mai generale sau mai concrete, ale celor care se lovesc de această situaţie.
Experienţele altora, mai bune sau mai rele, sugestii de Aşa DA sau Aşa Nu, toate acestea pot să fie food for thinking pentru participanţi.
Prezentarea se adresează mai ales celor care vin în contact direct cu noii angajaţi: manageri din diverse eşaloane, cei din HR. Orice IT-ist poate să valorifice avantajele modului optim de abordare a unei situații de acest tip.
Nivelul de dificultate: ușor - mediu.
În această prezentare am adunat câteva din provocările întâlnite cu ocazia implementării testelor automate pe proiectele pe care am lucrat. Prezentarea o să atingă un spectru larg de tehnologii și tool-uri cum ar fi Selenium WebDriver, UFT sau CodedUI.
Această prezentare le va oferi participanțillor ocazia de a-și îmbogăți cunoștințele despre testarea automată. Prezentarea se adresează tuturor persoanelor interesate de testarea automată, dar în special celor care lucrează în acest domeniu.
Nivelul de dificultate: mediu - avansat.