ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 40
Abonament PDF

Cum comunicăm eficient cu colegii noștri?

Ana-Maria Vuscan
PR & Customer Care Specialist @ Azimut Happy Employees



MANAGEMENT


Ar fi simplu dacă oamenii, la fel ca și tehnologiile, ar veni la pachet cu un set de instrucțiuni pe care le putem urma pentru a nu da vreodată greș în interacțiunile cu ei și pentru a ști direct cum să îi abordăm. Din păcate sau fericire, știm cu toții că aceasta nu se întâmplă și câteodată colegii sau apropiații noștri pot constitui un adevărat mister. În ceea ce privește comunicarea, există totuși o soluție salvatoare: stilurile comportamentale. Fiecare persoană se încadrează preponderent în unul dintre aceste stiluri și este cu adevărat benefic să le cunoaștem și să ne adaptăm formularea mesajelor în funcție de tipologia predominantă a fiecăruia. 

1. Partenerul: 

Cum îl recunoaștem? 

Partenerul este persoana echilibrată, stabilă, pacificatoare, care se face ușor plăcută și la care apelăm cu încredere deoarece știm că ne ascultă mereu. Tinde să fie preocupat de cei din jurul său, de ceea ce este etic și nu de puține ori termină acțiunile sau sarcinile pe care alții le-au început și abandonat, însă nu îi plac foarte mult schimbările. 

Cum comunicăm cu el?

Într-o conversație cu un partener putem îmbunătăți comunicarea dacă definim așteptările pe care le avem și îi spunem și motivația din spate- de ce facem/ ne dorim un anumit lucru. Mai mult, o atitudine empatică, prin care să le arătăm interesul pentru ceea ce spun și pentru ei ca persoane, alături de o ascultare activă, ne pot fi de mare folos. De asemenea, este de preferat să le adresăm întrebări relevante și să prezentăm situația logic, punctând fiecare etapă a procesului. 

2.  Încurajatorul:

Cum îl recunoaștem?

Încurajatorul este caracterizat prin: entuziasm, pasiune, spontaneitate, comunicare bună, persuasiune, creativitate, simțul dezvoltat al umorului. Este sociabil, bun prezentator, cu abilitatea de a motiva și a inspira pe cei din jurul său. 

Cum comunicăm cu el?

În interacțiunile cu o persoană de acest gen, ne sunt de folos atitudinea pozitivă, zâmbetul și simțul umorului.  Dacă vrem să îi captăm atenția, este recomandat să încercăm să îi creăm o emoție, utilizându-ne chiar de story telling, însă nu trebuie să uităm că îi place să fie în centrul atenției. De aceea, ne putem aștepta ca discuțiile să se îndepărteze puțin de subiect- moment în care ar trebui să acționăm și să readucem discuția în parametrii inițiali. Nu în ultimul rând, ne pot ajuta micile întrebări de socializare și întrebările prin care să îi cerem opinia.

3. Gânditorul: 

Cum îl recunoaștem?

Dacă avem un coleg care este precis, clar, logic, centrat pe fapte, prudent, ordonat, corect, punctual, disciplinat, convențional, care apreciază regulile și își dorește standarde înalte, atunci știm clar că avem de-a face cu un gânditor. 

Cum comunicăm cu el?

Având în vedere că ne referim la o persoană analitică, comunicarea eficientă în acest caz presupune informații exacte, logice, care se pot dovedi, procese sau proceduri specifice și un deadline. Trebuie să conștientizăm că un gânditor va avea nevoie de timp ca să analizeze informațiile noastre și de aceea este de preferat să nu îl grăbim și să îi dăm timpul de care are nevoie. Ne va pune multe întrebări de lămurire pe parcursul interacțiunii noastre și ne va cere mereu detalii! Ne vom înțelege perfect cu el dacă îi oferim toate acestea, plus timpul necesar de gândire. 

4. Conducătorul:

Cum îl recunoaștem?

Indiciile care ne ajută să recunoaștem un conducător sunt: personalitate puternică, orientarea către rezultate și acțiune, dinamismul, determinarea, competitivitatea, mobilitatea și implicarea sunt elementele caracteristice acestei tipologii.  Dacă le regăsim predominante la câțiva dintre colegii sau apropiații noștri, este ușor să ne dăm seama cu ce tipologie lucrăm.

Cum comunicăm cu el?

Înainte de orice, în interacțiunile cu un conducător trebuie să insistăm pe rezultate. Este recomandat să fim scurți și la obiect și să discutăm din perspectiva de win-win. Trebuie să încercăm să facem față ritmului lui alert, să fim profesionali și să nu batem câmpii. 

Cu ce ne ajută aceste stiluri comportamentale: În primul rând sunt utile în a ne face să înțelegem că suntem diferiți, reacționăm diferit și avem nevoi diferite inclusiv când vine vorba de comunicare. Dacă reușim să identificăm tipologia dominantă a interlocutorilor noștri, ne vom putea personaliza modul de comunicare conform nevoilor fiecăruia. Astfel, ne creștem șansele ca interacțiunile noastre să fie  pozitive și comunicarea mai eficientă.  

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects