ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 151
Numărul 150 Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 39
Abonament PDF

Codul pentru un spațiu plin de entuziasm

Alexandra Banu
Marketing & PR Responsible @ COS



DIVERSE

Din primul moment în care a intrat în contact cu un calculator, încă de la treisprezece ani, Richard Sheridan a știut că urmează să își petreacă toată viața făcând programare. Însă experiența lui în industria de software l-a învățat că pentru mulți angajați munca în acest domeniu se traduce în ore nesfârșite și proiecte coordonate greșit, cu rezultate slabe. După aproape treizeci de ani, a decis că e timpul să găsească o cale mai bună.

Astfel, din 2001, a pus bazele Menlo, o companie de design și dezvoltare de software, cu o intenție clară: să creeze o cultură organizațională bazată pe valoarea de afaceri numită "entuziasm". Șase ani mai târziu, Menlo intră în Top 500 al Inc.com, ca una dintre firmele private cu cea mai rapidă creștere din SUA.

În 2013, sediul companiei, aflat într-o fostă parcare din Ann Harbour, Michigan, a fost vizitat de peste două mii de oameni din toată lumea, dornici să descopere mai multe nu despre tehnologia folosită de Menlo, ci despre abordarea culturii organizaționale și a designului unui spațiu de lucru gândit pentru a genera entuziasm și implicare. Au avut atât de multe cereri pentru tururi ghidate, încât CEO-ul a realizat că e timpul să împărtășească povestea lor într-un alt mod. Așa a apărut cartea "Joy, Inc.: How We Built a Workplace People Love", ce captează pe de o parte drumul parcurs de Sheridan în dorința de a schimba o industrie în care nu se mai regăsea și, pe de altă parte, metodele pe care organizațiile de peste tot le pot folosi pentru a-și menține echipele motivate și pasionate de ceea ce fac.

Practicile uzuale din companii spun că, pentru a fi performant și a aduce o contribuție cât mai bună în compania în care lucrează, este nevoie ca fiecare individ să fie separat fizic de colegii lui printr-un spațiu personal bine delimitat. Plimbându-se prin sediul Menlo, unul din lucrurile pe care vizitatorii le observa este tocmai lipsa birourilor închise, a pereților și a cubicle-urilor. Mai mult, majoritatea angajaților nu au propriile lor birouri, scaune sau calculatoare. Vizitatorii sunt deseori surprinși de acest mod neconvențional de amenajare, în care angajații nu au nici măcar un loc în care să-și pună fotografiile cu familia. Ce spune managementul Menlo despre asta?

Daca vor să îi vadă pe cei dragi, angajații sunt liberi să îi aducă la birou. Compania a creat spații speciale de odihnă și îngrijire, iar până acum, au crescut deja cinci copii Menlo. Animalele de companie sunt, de asemenea, binevenite. Menlo folosește aceleași tehnici pe care Edison le-a inventat acum 130 de ani: lucrează colaborativ într-un open space și dezvoltă software iterativ și gradual, urmărind să aibă un produs de mici dimensiuni o dată la zece zile și o lansare semnificativă la 6 luni.

Bineînțeles, că și la Edison, principalul factor motivațional este crearea unor produse utile și vandabile, ce aduc valoare de business reală. Colaborând permanent, într-un spațiu deschis, echipa lucrează mai bine, mai repede și la costuri reduse, totul în spiritul conceptului original al lui Edison - Fabrica de invenții.

De ce recomăndam cartea Joy? Pentru că vorbește despre curajul de a construi și aplică un prototip de spațiu de lucru unic, într-un act asumat de construire a culturii organizaționale, totul în numele entuziasmului de a face lucrurile bine. Citind Joy, vă veți familiariza cu sistemul de valori și credințe al unei companii performante și veți înțelege cum un spațiu de birou ce urmărește să elimine stereotipurile, poate fi o bază puternică pentru un model de afaceri sustenabil.

NUMĂRUL 150 - Technologiile SAP ABAP

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects