ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 38
Abonament PDF

Elevii ACADEMY+PLUS în internship-uri și poziții de junior

Gloria Csiszer
Marketing Specialist @ Pitech+Plus



DIVERSE

La ACADEMY+PLUS se ajunge după o testare online și după o preselecție dificilă - Piscina de 28 de zile. Primul an academic a început în noiembrie 2014, iar prima generație se află în etapa obligatorie de internship. Flexibilitatea programului constă și în faptul că această etapă poate fi făcută oricând în funcție de rezultatele avute la proiectele din academie. Astfel, datorită performanțelor atinse, elevii Academiei au început stagii sau chiar s-au angajat în firme de IT. 

Treisprezece dintre ei ocupă locuri la birourile din PITECH+PLUS, în aceeași clădire cu sediul academiei. Povestea fiecăruia dintre ei este diferită. Au ajuns să lucreze pe diverse roluri, de aceea am decis să le facem cunoscută evoluția, pentru a vedea ce poate însemna experiența ACADEMY+PLUS (A+) după câteva etape parcurse. 

Cum se ajunge la academie?

În funcție de vârsta fiecăruia și ocupațiile lor, fiecare candidat a avut propria motivație pentru a urma această academie și a aflat de existența ei din diverse surse. Fiecare Piscină are parte de o diversitate care ajută la formarea elevilor. Background-urile diverse, nivelul de experiență diferit și vârsta, sunt factori importanți care contribuie la o dezvoltare multilaterală a acestora.

Prezentările de la liceu i-au făcut curioși pe Paul și pe Luca. Erau în clasa a 12-a, știau că vor să facă facultatea de informatică, au intrat la UBB și au aplicat și la Academie. Astfel, ultima lună de vacanță și-au petrecut-o în Piscină. 

"Inițial am crezut că e prea frumos să fie adevărat. Ne-au prezentat o platformă cu exerciții și jocuri. Era și gratuit. După trei zile de Piscină voiam să mă las, pentru că nu era deloc ușor. "- a spus Luca. La fel s-a întâmplat și în cazul lui Vlad în Târgu-Mureș. Staff-ul A+ a fost și în licee din alte orașe, să prezinte programul. "Oricum îmi doream să merg la facultate în Cluj. Academia era un bonus. Am intrat la Poli și am trecut de Piscină în luna august." 

"Profa ne-a recomandat să mergem și cum eram mai mulți am încercat cu toții. În piscină am tras unii de alții, ne-am motivat reciproc". - recunoaște Marius care a ales să urmeze cursurile de la FSEGA, Informatică economică.

Andrei a aflat de pe un link pe Facebook în timp ce era plecat în vacanță. "O dată ajuns acasă am făcut testele, am trecut și am intrat în cea de-a treia piscină. A fost cea mai bună decizie pe care puteam s-o iau. Era octombrie, prima lună din ultimul an la facultate. Cu ingineria medicală nu aveam perspective prea largi, iar IT-ul m-a atras dintotdeauna. ACADEMY+PLUS părea o oportunitate bună de a intra în domeniu."

Alina a făcut liceul de muzică și nu voia să urmeze o facultate, își dorea o formă de învățământ neconvențională. "Știam de școala 42 din Franța, am descoperit-o pe internet și am început să caut ceva asemănător. Așa am dat peste A+. N-am vrut să fac testele, am crezut că nu o să trec, dar am încercat." Academia s-a promovat în perioada BAC-ului la liceele unde se dădeau probele de info. "Pe mine m-au prins chiar după ce am ieșit de la BAC. Erau niște fete cu tricouri cu mesaje geeky care mi-au povestit despre A+. Am făcut testele și am intrat în piscină."- își amintește Daniel râzând.

PISCINA

28 de zile intense cu exerciții zilnice, examene săptămânale, proiecte individuale ori de grup - deadline-uri exigente, punctaje stricte.

Pentru Gabi, care și-a dorit să facă academia pentru a-și schimba profesia, a fost o adevărată provocare. A terminat Instalații și avea un job de 8 ore. De trei ani cocheta cu programarea, a făcut cursuri online, însă acestea "nu se compară cu ce se întâmplă în academie, unde e alta motivația, ai colegi care te ajută, cu care te poți sfătui". "A fost wow, a fost greu. Plecam de la job, stăteam până pe la 11-12. Dimineața o luam de la capăt, job, academie și asta timp de 28 de zile." - mărturisește zâmbind Gabi. Ligia era și ea angajată, însă știa că nu o să rămână în domeniu pentru că voia mai mult. "După ce am terminat Masterul am reluat puțin programarea, pentru a-mi aminti ce făcusem în liceu. Îmi căutam un job și aș fi vrut să încerc în IT. Am terminat Ingineria Construcțiilor și am găsit un job în domeniu. Dar am văzut la TV o emisiune despre A+ și am dat testele. Piscina a fost o perioadă grea. Job, piscină, job, piscină. Dar a meritat. Am primit ofertă de job din mai și mă bucur că am ajuns în PITECH+PLUS".

Pentru Andrei a fost "Cel mai bun regim de slăbit, dar mai ales cel mai bun regim pentru a te educa. Am învățat să privesc altfel lucrurile, timpul a căpătat noi dimensiuni, organizarea era cuvântul cheie pentru a reuși să faci cât mai multe într-o zi. Mai multe astfel de zile se transformă în obișnuință." Și în cazul lui a fost puțin mai greu, însă a demonstrat că se poate să fii în ultimul an la Politehnică, la o specializare care nu are legătură cu informatica, să îți iei examenele și licența, să treci de piscină și să te ții de academie. 

Materia din piscină

Legat de ceea ce au învățat fiecare în piscină, teoretic și practic, au fost cu toții de acord că se învață exact ceea ce trebuie. C-ul e baza, iar proiectele pe care trebuiau să le finalizeze le-au format modelul de gândire. O dată înțeleasă și sedimentată algoritmica, gândirea logică se formează, iar ceea ce a urmat după proiectele din preselecție părea mai ușor, aceasta indiferent de nivelul lor de cunoștințe atât de diferit. 

"Ai la dispoziție un volum mare de informații. Ceea ce mi-a plăcut e că poți tu să-ți structurezi așa cum vrei informațiile, să cauți mai mult despre ce te interesează, nu ți se impune nimic." - spune Sami

"A fost singurul lucru greu care chiar mi-a plăcut" - recunoaște Anca cu puțină nostalgie. Studentă în anul 2, a dorit să-și completeze studiile de la Info UBB cu ceva practic, care să o ajute să-și dea seama în ce direcție să meargă, pe ce ramură să se angajeze. Piscina a învățat-o să fie organizată cu timpul ei și să știe cum să se raporteze la deadline-uri, care uneori tot în al 12-lea ceas ajung să se finalizeze, ca și în cazul proiectelor de la școală. 

Anul academic

În noiembrie au început cu toții cursurile academiei, unde ritmul nu a mai fost atât de alert ca și în piscină, însă a crescut nivelul de dificultate al proiectelor, după cum recunosc cu toții. Au avut tot mai multe proiecte de grup în care trebuiau să formeze o echipă pentru a evolua. Cu toții cred în puterea comunității: "Chiar dacă sunt diferențe mari de vârstă, avem cu toții programarea în comun, pasiunea pentru cod și asta ne leagă."- Daniel

Academia i-a ajutat pe Paul, Luca, Vlad și Anca pe parcursul facultății să înțeleagă mai bine, mai practic ceea ce fac la cursuri, proiectele se regăsesc atât în proiectele de la Babeș, cât și de la Poli. "Se completează materia".

Alinei nu i s-a părut greu, "erau multe lucruri noi și îmi plăcea mult atmosfera. Am avut parte de mulți oameni optimiști, care au crezut în mine."

Ce au învățat și ce le-a plăcut

Cele patru module învățate în primul an sunt Unix, Algoritmie, Infografie și Web. "Algoritmia și Infografia sunt cele mai faine. La infografie vezi efectiv ceva ce iese din mâna ta, vezi rezultatul muncii tale pe monitor."- zice Sami

Marius a participat și la 3 Day Startup împreună cu colegi din academie și de atunci, cu echipa formată acolo a lucrat și FrontEnd . "Era o aplicație web și mobilă pe care se actualiza starea pârtiilor prin review-uri și comentarii. Mi-am dat seama că îmi place partea asta de FrontEnd și m-am bucurat că m-am putut angaja deja, să fac exact ceea ce îmi place."

Când e bine să faci aceste cursuri?

Exemplele atât de diverse ne fac să credem în continuare că oricând este momentul potrivit pentru a urma Academia. Condițiile esențiale sunt însă motivația și pasiunea pentru programare. Dacă ai voință se poate începe oricând, fie că ești în ultimul an de facultate, fie că ai deja un job. 

 Dar Paul recunoaște că, dacă ar fi fost încă la liceu, nu s-ar fi ținut de Academie, așa, în paralel cu facultatea i se pare cea mai bună rețetă. 

"Academia în sine e mult mai lejeră decât Piscina. Poți să o faci de acasă, împreună cu școala sau jobul." spune Ligia

Planuri de viitor

Alinei i-au plăcut toate modulele pe care le-a făcut: "Nu știu încă ce vreau să fac, vreau să învăț mai multe. Mă bucur că am făcut internship-ul pe Sys Admin, și aștept anul doi să văd ce o să mă atragă în continuare."

Nici Vlad nu știe încă ce își dorește, dar internship-ul pe mobile l-a ajutat să-și facă o idee mai bună. "Aș vrea mai mult partea de programare, decât web, mă interesează mai mult funcționalitatea aplicațiilor."

Ligia este angajată din mai ca Business Analyst, și așteaptă următorul an pentru a învăța și alte limbaje. "Consider că cel mai bine e să învăț mai multe limbaje dacă am ocazia, asta o să îmi ofere mai multe posibilități pe viitor. Nu vreau să știu doar ceea ce se cere acum pe piață."

Daniel ar vrea să rămână pe Sys Admin, dar vrea să continue și academia. "Îmi place mai mult decât developmentul, Sys Admin-ul necesită mai multe cunoștințe generale, îți dezvolți puterea de analiză."

"Cel mai mult m-a atras PHP-ul și am ajuns să lucrez pe Zend. Sper să am ocazia să aprofundez Typo3, și posibil pe viitor să mă îndrept spre Symfony."- spune Andrei.

Bogdan Herea, CEO PITECH+PLUS, fondator ACADEMY+PLUS a afirmat în legătură cu activitatea academiei din anul 2015 următoarele:

"Anul 2015 vine cu schimbări în ceea ce privește platforma de pe care vor învăța cei care trec de Piscinele din vara asta și pentru cei care vor continua anul 2. Aceștia vor putea alege limbajele pe care vor să le învețe și să le aprofundeze. Astfel au ocazia să își crească nivelul de cunoștințe, dar să îl și diversifice în cazul în care nu știu încă ce anume le place. 

De asemenea, ne dorim să încheiem cât mai multe colaborări cu firmele de IT interesate de forța de muncă. În academie se formează oameni pe cele mai diferite tehnologii și sunt soluția pentru cererea actuală de pe piața de IT." 

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects

Gloria Csiszer a mai scris