ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 36
Abonament PDF

Minimum Delightful Product - Interviu cu Rohan Chandran

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



PROGRAMARE

Am avut plăcerea de a realiza un interviu cu Rohan Chandran pe tema product management-ului la a doua ediție a evenimentului dedicat antreprenoriatului Techsylvania. Conceptul descris în prezentarea sa din cadrul evenimentului este Minimul Delightful Product, o modificare subtilă dar cu un mare impact a conceptului binecunoscut de Minimum Viable Product.

[Ovidiu Mățan] Produsul Minim Încântător (Minimum Delightful Product) este o idee minunată pentru dezvoltarea noilor produse. Vă rugăm să descrieți această idee în câteva cuvinte pentru cititorii noștri care nu au putut participa la Techsylvania.

[Rohan Chandran] Experiența Minimă Încântătoare este o evoluție a binecunoscutului concept de Produs Minim Viabil. De fapt, intențiile sunt exact aceleași. Totuși, eu cred că schimbarea a două cuvinte atrage după sine o schimbare radicală a modului în care îl abordăm, deoarece gândurile noastre și acțiunile sunt modelate de cuvintele pe care le folosim. Conceptele-cheie aici sunt:

Scopul pentru care facem asta este să descoperim potrivirea Produs - Piață. MySpace, Friendster, Orkut și alte rețele sociale, toate au găsit o potrivire problemă - soluție. Facebook a descoperit acordul produs - piață.

Rohan Chandran Vice President and GM, Mobile Business Unit at Telenav

Voi construiți o Experiență, nu un Produs. Un Produs tinde să fie un set de funcționalități pe care le furnizați. O experiență angajează și cuprinde o persoană. Ea spune o poveste și evocă anumite emoții. Atunci când vă conectați la acel nivel, oamenii vor răspunde la ceea ce le furnizați și de fapt vor deveni o parte a procesului de metamorfozare a sa în viziunea finală.

Voi aspirați la Încântare, nu doar Viabilitate. Atunci când o aveți pe cea din urmă, ați bifat o listă de funcționalități și îi cereți utilizatorului vostru să valideze dacă acestea au fost bifate. Atunci când țintiți spre încântare, creați uimire, minunare, surpriză, acel sentiment de "uau"! Vreți ca utilizatorul vostru să se simtă precum un copil atunci când descoperă ceva nou.

Lucrul cel mai dificil, cel mai critic este Minimul. Scopul vostru trebuie să fie acela de a crea cea mai mică experiență încântătoare autonomă, care să vă permită să validați potrivirea produs-piață prin testarea unor ipoteze specifice pe care le-ați stabilit. Orice este neesențial ar trebui lăsat la o parte, până când ați stabilit potrivirea produs - piață.

Să îți cunoști publicul pentru un startup este un lucru important. Cum ar trebui un startup să ia în considerare segmentarea publicului?

[Rohan Chandran] Am citit ceva acum vreo două zile - franceza mea nu este perfectă, dar se traducea aproximativ așa: "Tu trebuie să ajungi la oamenii care contează, nu să îi numeri pe oamenii la care ajungi." Aceste cuvinte sunt simple, dar profunde, atunci când ești la început. Noi toți tindem să vedem marile povești de succes, dar ignorăm cât de mult efort a fost depus pentru a se ajunge acolo. Josh Elman, odinioară de la Twitter, a explicat foarte bine cum Twitter și-a găsit calea spre creștere și succes în zilele sale de început. Cheia lor și pentru toată lumea, era să înțeleagă natura bazei lor de utilizatori care erau cu adevărat angajați, pentru a înțelege comportamentul lor și modul în care utilizau serviciul și să găsească o cale de a reproduce asta.

Atunci când pornești la început, prima provocare este să ai o țintă clară în minte. Ai putea să segmentezi după geografie (după cum a făcut Uber), sau după demografia de vreun fel, dar nu încercați să mulțumiți pe toată lumea. Rețineți că aceasta nu înseamnă întotdeauna că oamenii din afara segmentului vostru nu pot participa, dar ei nu sunt ceea ce voi v-ați stabilit drept țintă în mod explicit. De acolo mai departe, este o chestiune de observare a datelor și de înțelegere a angajamentului. S-ar putea să fiți surprinși - voi credeați că vindeți flori soților aventurieri care au nevoie de un buchet în ultimul moment, dar cel mai bun public al vostru s-ar putea să fie format din fiice care trimit flori mamelor lor.

Care ar fi minimul pentru un serviciu online nou care vinde ceva / flori? Ar trebui să încerce monetizarea din Ziua 1?

[Rohan Chandran] Dacă vindeți ceva, atunci, absolut, Experiența Minimă Încântătoare a voastră trebuie să includă componenta de monetizare - la urma urmelor, aceasta este baza afacerii voastre. Ceea ce veți dori probabil să faceți aici, este să vă concentrați pe o geografie îngustă, cu poate un singur tip de floare sau aranjament. Voi nu încercați să verificați dacă oamenii preferă trandafirii sau lalelele - voi încercați să validați faptul că ei doresc într-adevăr să utilizeze serviciul vostru, așa cum l-ați înființat. Ați făcut să fie simplu și încântător pentru ei să comande de la voi și le puteți onora comenzile? Dacă ați reușit asta, să adăugați flori diferite, zone geografice diferite și așa mai departe, este partea cea ușoară.

Cum vedeți Managementul Produsului (Product Management) într-o lume Agile? Cum funcționează cu ciclurile de dezvoltare și design?

[Rohan Chandran] Arta și știința Managementului Produsului evoluează. Scopul unui manager de produs într-o lume agile este similar cu scopul unui fondator / CEO de startup. Acela de a defini contextul pentru echipă - ce încercăm noi să obținem și cum vom măsura succesul; să stabilească prioritățile fără cruțare - să definească ce este MDE (experiența încântătoare minimă) și cum vom reitera de acolo; să permită și să faciliteze orice este necesar pentru a ajuta toți membrii echipei să livreze - ceea ce înseamnă să fie atât un om care se pricepe la toate, cât și un conducător pentru ceilalți.

Ceva ponturi pentru conceperea unui produs încântător?

[Rohan Chandran] Nu există o formulă magică, dar mai presus de toate aș încuraja oamenii să se concentreze pe minim, deoarece, dacă îl poți supune pe acesta unor condiții, deja te afli la jumătatea drumului înspre o experiență încântătoare. Este cel mai dificil, și de aceea, cel mai important lucru de făcut. Aceasta, deoarece există întotdeauna mai multe funcționalități mici și idei care îți imaginezi că vor face produsul tău mai bun. Dincolo de asta, este esențial să fii cu adevărat deschis și să nu fii atașat de ideile tale și apoi să pui utilizatorii să se uite la experiența pe care le-o oferi de timpuriu. Mergi în cafenele, în stații de autobuz sau gări și cere oamenilor feedback. Privește limbajul lor corporal și învață să citești printre rânduri și vei afla foarte repede dacă i-ai încântat sau nu.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects