Când am ajuns la Techsylvania la Casa de Cultură a Studenților, lumea era încă în pauză între paneluri, deși întârziasem puțin. M-am întâlnit cu câțiva colegi din online și am schimbat două vorbe despre eveniment. Aceștia au apreciat mult calitatea conținutului pe care l-au primit în cele două zile și mi-au spus că le-au fost depășite așteptările.
M-am grăbit să nu ratez panelul.
Pe scenă au intrat:
Christopher Osborne (Booking.com) - Moderator,
Felix Petersen (Amen),
Edin Memisevic (FoodPanda / Rocket Internet),
Gabriel Radic (EatFirst / Rocket Internet),
Speakerii au început să discute despre rolul și calitățile unui Product Manager de succes într-o companie de IT.
Mai jos am reprodus dintre răspunsurile lor interesante:
acesta trebuie să-și dea seama de regulile jocului și să conștientizeze importanța câștigului;
acesta este un om de vânzări care trebuie să-și vândă proiectele atât intern către membri echipei cât și către celelalte părți interesate;
Product Manageri-i stabiliesc o ierarhie a priorităților și trebuie să ia deciziile cu privire la ce să dezvolte și când să dezvolte (o funcționalitate nouă);
în cadrul unei organizații mari, un Product Manager trebuie să construiască inerție și forță gravitațională în jurul ideii pe care dorește să o dezvolte. Pot să facă acest lucru prin testarea ipotezelor și proiectelor într-o fază incipientă, încercând să obțină feedback bun din rândul potențialilor clienți;
este o persoană plină de resurse;
are convingeri puternice, pentru a susține lucrurile în care crede, însă în același timp, în contradictoriu, este lipsit de ego și nu dorește recunoaștere. Eu aș fi formulat altfel acest punct. Cred că un Product Manager trebuie să fie un om bun de vânzări, să știe să cumunice cu încredere o idee, dar să fie dispus să negocieze și să accepte opinii diferite;
este un bun psiholog, capabil să înțeleagă comportamentul uman al colegilor de echipă cât și al clienților;
nu îi este frică să greșească. Un Product Manager bun își asumă acest risc, învață din greșeli și este pregătit să reînceapă mereu de la capăt;
are aptitudini tehnice sau cel puțin le înțelege;
este o persoană cu care îți face plăcere să porți o conversație;
are proiecte de succes anterioare;
nu uită puterea clienților în validarea ideilor și proiectelor noi. Testează mereu ipotezele;
un Product Manager nu oferă niciodată feedback personal. El nu este șeful și nu face evaluări anuale de personal. Rolul lui este să evalueze situații, specificând ce funcționează și ce nu, oferind condițiile soluției în echipă;
echipă cu membri la distanță poate funcționa bine la nivel execuțional, cu condiția ca să li se precizeze fiecăruia în mod clar ce să facă;
nu funcționează/nu este recomandată această metodă de lucru pentru startup-uri sau unde este nevoie de decizii rapide;
modalitatea bună de a construi echipe la distanță care să lucreze bine împreună este să le oferi ocazia să se cunoască de la început și în persoană, față în față;
Timpul a zburat. Nu mi-a venit să cred cât de repede a trecut. Mi-a plăcut panelul. Speakerii au vorbit din experiență și s-a văzut acest lucru. Am simțit dorința să mai rămân la eveniment, însă n-am reușit să fac acest lucru. Mă bucură că avem pe scena evenimentelor din Cluj nume din ce în ce mai importante. Oare cine va veni la ediția următoare Techsylvania?