ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 36
Abonament PDF

Relaţiile la distanţă chiar pot funcţiona!

Florin Roman
Delivery Manager @ Yonder



MANAGEMENT

Relaţiile la distanţă pot avea mult succes. Mai ales în domeniul nostru, în care companii din două regiuni diferite cooperează şi fiecare aduce o calitate specifică în cadrul parteneriatului. Dar o relaţie fie personală, fie profesională, în cadrul aceleiaşi companii sau într-o regiune nu foarte îndepărtată, necesită un pic de efort. Pentru a crea parteneriate de calitate, pe termen lung, apelăm pur şi simplu la aspecte de bun simţ, pentru a ne asigura că toată lumea se îndreaptă în aceeaşi direcţie şi că aşteptările sunt clare. Totuşi, aceste reguli de bun simţ sunt adesea ignorate.

Comunică. Unul dintre cele mai importante aspecte ale unei relaţii pe termen lung cu clientul este comunicarea. Cu cât aceasta este mai bună şi mai frecventă între voi şi client, cu atât mai onestă şi mai deschisă va deveni relaţia. În acest fel va fi mai uşor pentru client să rămână mulţumit şi problemele să fie rezolvate într-un interval de timp rezonabil.

Fără agende ascunse. Agendele ascunse adesea duc la neînţelegeri şi, în cele din urmă, la neîncredere.Discutaţi fiecare idee, indiferent dacă e bună sau rea. Dacă e bună, va fi apreciată; în caz contrar, vă va ajuta să înţelegeţi unele aspecte de care până atunci nu eraţi conştienţi. Doar așa, fiecare dintre parteneri va obține beneficii.

Fiţi proactivi. Menţineţi-vă clienţii informaţi în manieră proactivă în ceea ce priveşte orice noutate. Evitaţi situaţia în care ei trebuie să ceară informaţia. Astfel, toţi cei implicaţi vor fi asiguraţi de deschiderea şi de natura colaborativă a ambelor părţi.

Eticheta privind e-mailul. Atunci când primiţi un e-mail, încercați să răspundeţi la timp. Iar dacă nu puteţi răspunde cererii în aceeaşi zi, atunci confirmaţi primirea e-mailului şi spuneţi-i celui care l-a trimis pe când poate aştepta un răspuns complet. Mai mult, comunicarea prin e-mail poate fi interpretată în mod greşit mai ales în timpul perioadelor pline de stres, dacă expeditorul şi destinatarul nu se cunosc foarte bine. Aşa că, din când în când, puneţi mâna pe telefon şi, pur și simplu, vorbiţi.

Sumarizaţi şi recapitulaţi. Indiferent de cât de fără importanţă ar putea părea o întâlnire sau o convorbire telefonică, odată terminată întâlnirea vor exista nişte paşi de urmat. Sumarizaţi și comunicați astfel încât toată lumea să ştie acelaşi lucru. Chiar dacă nu există paşi de urmat, ci doar o recapitulare a discuţiei, este bine să trimiteţi un e-mail cu aceasta, astfel încât toată lumea să ştie acelaşi lucru.

Fiţi propriul vostru client. Familiarizaţi-vă cu afacerea clientului, înţelegeţi cum funcţionează aceasta, dinamica pieţei lor, precum şi provocările cu care se confruntă. Nu trebuie să deveniţi expert, însă trebuie să vorbiţi pe aceeaşi limbă şi să înţelegeţi îngrijorările clientului dumneavoastră.

Aveţi răbdare. Construirea relaţiilor necesită timp. Ascultaţi-vă clientul. Nu încercaţi să vă impuneţi toate ideile dintr-o dată, la început, ci faceţi paşi mici, discutând punct cu punct, şi adaptându-vă limbajul şi discuţia în funcţie de reacţiile şi comportamentul respondentului dumneavoastră.

Fiţi integru. Dacă faceţi ceea ce aţi spus că o să faceţi, de fiecare dată, fără excepţie, atunci veţi fi primul pe listă atunci când clientul va căuta noi servicii. Nu vă fie teamă să recunoaşteţi atunci când aţi făcut o greşeală; cereţi-vă scuze, învăţaţi, împărtăşiți modul în care plănuiţi să o corectaţi şi asiguraţi-vă că nu veţi repeta aceeaşi greşeală de două ori. Nerespectarea promisiunilor va duce la o lipsă de integritate şi nu veţi reuşi niciodată să aveți o relaţie de încredere cu clientul dumneavoastră. În schimb, s-ar putea să ajungeţi să-l pierdeţi pe acel client.

Acordați atenție calității. Pentru a fi bun în ceea ce faceţi, trebuie să aveţi oamenii potriviţi în locurile potrivite, procese adecvate şi niciodată să nu vă mulţumiţi cu locul doi sau cu "suficient de bine". Încercaţi în mod constant să deveniţi mai buni şi să duceţi expertiza către nivelul următor. Dacă oferiţi servicii de calitate, clienţii se vor întoarce la dumneavoastră. Şi, mai important decât atât, vă vor recomanda cunoscuţilor, oferindu-vă astfel o bună oportunitate de creştere a afacerii.

Parteneriate. Dezvoltaţi o relaţie de parteneriat. Aceasta merge dincolo de proiectul individual dezvoltat. Dacă un client vede că sunteţi cu adevărat implicat şi că sunteţi foarte motivat să îl ajutaţi, atunci va începe să vă privească nu doar ca un simplu furnizor. Desigur, a deveni parteneri implică mai mult decât ceea ce e menţionat aici; totuşi, voi lăsa acest subiect pentru altă dată.

Fiţi oameni. Întâlniţi-vă faţă în faţă. Comunicând la distanţă nu veţi dovedi întotdeauna că vă înţelegeţi într-adevăr clientul şi că puteţi să-l ajutaţi în înfruntarea provocărilor. De aceea este important ca, mai ales la începutul relaţiei, să vă întâlniţi faţă în faţă şi să vă aliniaţi aşteptările. Aceasta este o bună oportunitate de a înţelege mai bine afacerea clientului, provocările şi obiectivele sale pentru perioada următoare şi modul în care puteţi cel mai bine să îi fiţi de folos. Totuşi, discuţiile de afaceri nu vor fi întotdeauna de ajutor în ce priveşte ceea ce gândeşte celălalt - admitem că există întotdeauna lucruri care nu sunt spuse, mai ales la început - şi dacă vreţi să vă înţelegeţi mai bine "audienţa" atunci ar fi bine să beţi o cafea sau o bere împreună, într-un cadru informal, cum ar fi un restaurant sau un pub.

Relaţiile la distanţă pot fi cu adevărat cele mai bune. Fiecare partener îşi aduce propriul set de deprinderi în ecuaţie, iar combinaţia acestora dă naştere unui parteneriat puternic. Natura tipului de relaţie poate varia, mergând de la personală la cea de afaceri, însă presupune aplicarea acelorași reguli: niciodată să nu-l subapreciezi pe celălalt şi comunicarea este esenţială.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects