ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 34
Abonament PDF

Revoluția Big Data

Graham McEnroe
Content Manager at @ Ve Interactive



DIVERSE


Având sediul central în Londra, Ve Interactive este o companie de tehnologie mondială de top, a cărei platformă a devenit o componentă esențială pentru ca orice afacere online să dobândească, să implice și să convertească mai mulți clienți. După numai 5 ani, Ve a crescut rapid prin livrarea cu succes a unor produse care oferă valoare sporită clienților noștri. Acum cu un personal format din peste 700 de angajați, 26 de birouri în întreaga lume și peste 10k clienți în 43 de teritorii, Ve oferă angajaților un mediu antreprenorial și mondial în cadrul căruia să crească și să se dezvolte.

Noi plănuim să angajăm circa 1000 de persoane până la sfârșitul lui 2015, iar pentru a susține această creștere, deschidem un nou centru de dezvoltare în Cluj, aceasta fiind cea mai recentă completare a portofoliului nostru de centre de dezvoltare, în Londra, Bilbao și Paris. Acest centru ne va asista nu numai în dezvoltarea aplicațiilor noastre existente, dar și în inovarea și dezvoltarea de noi produse pentru a ajuta clienții noștri să își sporească veniturile.

  

Cyrille Vincey

Provocând status quo-ul din piața digitală, conducând unul dintre proiectele big data de top din lume și cu ambiția de a deveni următorul gigant tehnologic, Directorul de Date Ve Interactive, Cyrille Vincey, ne oferă o explicație personală despre cum Ve va duce marketingul online la următorul nivel cu big data și o viziune unică.

Cumpăna dintre ani a adus mai mult decât rezoluții pentru compania de Big Data și Data Visualisation, qunb, o achiziție de la specialiștii în conversii website, Ve Interactive. Scopul este clar. Să dezvolte un produs care să ofere o inteligență business fără rival prin timp real și explorarea retrospectivă a tendințelor clienților online, analitică live și analitică predictivă precisă.

În acest interviu, discutăm cu fondatorul qunb și acum Director de Date al Ve, Cyrille Vincey, despre ce anume este hotărât să obțină prin această fuziune de talente și de ce mai are nevoie pentru a realiza acel lucru.

[Graham McEnroe] Ne puteți spune câte ceva despre rolul dumneavoastră?

[Cyrille Vincey]: Conduc o echipă de oameni de știință specializați în date, care introduc datele stocate într-un mediu unificat. Dacă vorbim de afirmarea misiunii, noi avem trei obiective primare pe care ne-am dori să le atingem.

Crearea unor noi surse de venit bazate pe date, creșterea gamei de produse existente ale Ve Interactive, utilizând inteligența construită pe date, și dezvoltarea unor noi metode de a obține avantaje prin utilizarea resurselor de date.

Ce vă încântă cel mai tare în legătură cu acest proiect?

[Cyrille Vincey]: Pasiunea mea vine de la oameni. Niciodată nu am mai întâlnit asemenea diversitate și pasiune înainte de a mă alătura echipei Ve. Mai este și provocarea tehnologică. Acum avem un teren de joacă vast de date, în termeni de dimensiune și resurse. În ceea ce privește proiectele big data, aceasta este o situație de vis în care orice dezvoltator sau inginer și-ar dori să fie implicat.

Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați?

[Cyrille Vincey]: Ritmul în care crește compania, chiar în perioada de când am venit eu, poate face dificil să ții pasul – mai ales rata dezvoltării de noi produse și extinderea neîncetată înspre noi piețe geografice.

Dar deși este o provocare să menții pasul, această expansiune rapidă înseamnă și că volumul imens de date potențiale pe care le putem utiliza crește de asemenea. Cei (aproximativ) 10.000 de clienți Ve din prezent reprezintă milioane de pagini și activități ale lor în fiecare zi, care pot fi analizate. Cifre enorme. Acestea plasează cu ușurință acest proiect big data printre primele 50 din lume. Având această plajă tech vastă la îndemână, este imposibil să rămâi pe loc, iar acesta este locul ideal pentru învățare constantă.

Ce efect are big data asupra modului în care brandurile și companiile interacționează cu clienții lor?

[Cyrille Vincey]: Valorificarea corectă a big data înseamnă că firmele au tehnologia pentru a folosi orice date într-o multitudine de scopuri diferite. Această tehnologie presupune înțelegerea unor tipare care nu pot fi identificate de către oameni. De exemplu, detectarea unei corelații dintre orele între care se întâmplă ceva și nivelul de activitate mobilă.

Tocmai această capacitate predictivă este ceea ce îi dă valoare, atâta timp cât este o modalitate pentru branduri de a-și măsura și ajusta resursele drept răspuns la tendințele anticipate. În prezent, cele mai multe branduri reacționează la comportamentul clienților online, cu o soluție predeterminată. Cu un marketing alimentat de big data, aceste interacțiuni pot fi bazate pe comportament individual – în timp ce se folosesc informații calificate, anonime.

Prin aceste mijloace, noi dorim să îmbunătățim valoarea ofertei pe care Ve o face clienților săi și de asemenea și oferta clienților săi pentru utilizatorii finali.

Credeți că Big Data se utilizează la întregul său potențial în prezent?

[Cyrille Vincey]: Avem cu siguranță unelte disponibile, dar datele în sine sunt cele care lipsesc de obicei. Asta e ceea ce încântă cel mai mult în legătură cu propunerea de a te alătura echipei Ve. Noi suntem acum în postura unică de a avea acces la un volum imens de date, care este completat perfect cu talentul și viziunea potrivită.

Cum plănuiește Ve Interactive să revoluționeze felul în care se utilizează big data?

[Cyrille Vincey]: Noi putem contribui la rezervorul de cunoștințe big data prin participarea cu o cantitate mare de R&D în zonele cheie. Deși este important să continuăm să cultivăm tehnici avansate de învățare despre aparate, atenția noastră principală este focusată pe răspunsurile în timp real.

Noi dorim să valorificăm tehnologia care lucrează înspre îndeplinirea acestui scop. Pentru aceasta, avem nevoie de ingineri cu experiență în dezvoltarea open source. Dezvoltatorii open source sunt cei mai pasionați și devotați din lume. Munca lor este izvorâtă dintr-o curiozitate iresponsabilă față de meșteșugul lor, iar asta e ceva ce nu se poate învăța.

De ce să lucrezi pentru Ve?

[Cyrille Vincey]: Știm cu certitudine că găsirea proiectelor interesante de dezvoltare big data este dificilă, cu excepția cazului giganților tech cu vechime. Ceea ce facem noi va revoluționa piața web cu o viziune unică a Ve despre cum să utilizăm datele.

Cel mai convingător motiv pentru a lucra aici este că, împreună cu Ve, vei pune sub semnul întrebării status quo-ul prezent din lumea digitală. Noi nu dorim să fim achiziționați de vreun gigant, noi ne dorim să devenim unul.

Big Data este un termen la modă, care impresionează (un buzzword) – Puteți aduce ceva claritate, oferindu-ne definiția dumneavoastră?

[Cyrille Vincey]: Îmi place să spun că Big Data actualizează tehnici de stocare care erau utilizate în anii 70 și care au fost uitate în era bazelor de date relaționale din anii 80 și 90. Fundamentul Big Data este simplu: ”dacă datele tale sunt prea mari pentru a fi stocate pe un singur mega-server foarte scump, pur și simplu distribuie datele depozitate pe o rețea de servere mici și ieftine.”

Imediat după asta vine partea interesantă din Big Data – cel puțin pentru experții în date: cum datele tale stau pe sute sau mii de servere, nu dorești să le muți într-o altă parte atunci când vrei să le procesezi. Ci, în schimb, tu vrei să distribui sarcinile tale de procesare prin nodurile de depozitare și să unești rezultatele locale distribuite, să le pui cap la cap într-un singur loc.

Deci, în câteva cuvinte, aceasta este baza oricărei arhitecturi Big Data: depozitare distribuită plus procesare distribuită. Cireașa de pe tort este că lumea open source generează o mulțime de straturi complementare pe care le poți adăuga peste această fundație, în funcție de scopul platformei tale. Procesare real-time, management grafic, căutare cu text complet, mesagerie, analiză ad-hoc, … Comunitatea open source contribuie cu framework-uri incredibil de puternice care acum acoperă aproape toate nevoile de management al datelor pe arhitecturi distribuite.

Cum vedeți dezvoltarea utilizării Big Data în următoarele luni sau ani?

[Cyrille Vincey]: Ne aflăm încă într-o fază educațională timpurie, în care este nevoie să explicăm că Big Data nu este singurul răspuns la orice problemă cu datele. Big Data este încă puțin sacralizată, dar devine din ce în ce mai matură, din ce în ce mai ușor de implementat, și va fi privită drept o alternativă la bazele de date relaționale în anumite cazuri specifice. Nu în toate cazurile.

Dar ar fi probabil mai legitim să vorbesc despre utilizarea tehnologiilor Big Data la Ve. Îmi cer scuze față de cei care nu sunt experți în calculatoare, dar voi da niște nume aici: stiva noastră software este modelată după arhitectura lambda. Noi folosim Hadoop pentru stocarea de date distribuită, Kafka pentru procesarea mesajelor la scară, Spark pentru procesarea datelor aproape în timp real, MapReduce pentru procesarea loturilor de date, Cassandra pentru nivelul service, Titan și Giraph pentru o reprezentare bazată pe grafice a datelor noastre, ElasticSearch pentru a expune graficul nostru de cunoaștere cererilor de căutare cu text complet, plus Machine Learning din abundență pentru probleme de clasificare și regresie.

Pe scurt, noi utilizăm un software 100% open-source. Și aici vine răspunsul propriu-zis la întrebarea voastră: următorul pas pentru noi la Ve este să facem open-source parte din tehnologiile noastre patentate și astfel să contribuim la evoluția tehnologiilor Big Data generice cu propriul nostru R&D.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects