ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 32
Abonament PDF

Dezvoltarea Marketingului Intern (MI) în România!

Adrian Abrudan
Senior partner & research director
@Loopaa



PROGRAMARE

În timp ce unii dintre noi suntem familiarizați cu conceptul de Marketing Intern (MI), rolul acestei secțiuni din strategia de marketing este puternic subestimat în zilele noastre. Vă propunem o vizualizare în patru faze de dezvoltare a MI. Dar este important de specificat că acesta va evolua continuu, odată cu mediul economic.

Faza 1 : MI este… NESEMNIFICATIV

Există piețe și afaceri unde consumatorii nu au putere de negociere. Drept consecință, nu există preocupare pentru marketing în general, cu atât mai mult, nu există preocupare pentru MI deoarece nu are efecte directe asupra afacerii.

O altă caracteristică a acestor afaceri este că forța de muncă nu reprezintă o problemă. Putem da un exemplu extrem despre unele organizații bugetare, în care salariul e bun, pe lângă care mai sunt alte beneficii/prime, pozițiile sunt de regulă cu responsabilități mici, reprezentând pentru unii jobul ideal.

În același timp, managementul poate fi: numit politic, needucat, fără nici un interes privind opinia sau motivația angajaților, puțin preocupat de beneficiarii serviciilor organizației pe care o conduce pentru ca, de regulănu exista alternativă/concurență.

Faza a 2-a : MI se referă la…. SATISFACȚIA CLIENȚILOR

Printre cei care au analizat particularitățile MI mulți au concluzionat că acesta are rolul de a crește satisfacția clienților. Aceasta este încă o consecință a acțiunilor de MI chiar dacă în zilele noastre MI are obiective mult mai clar și specific definite.

Descrierile inițiale ale conceptului de MI s-au preocupat de satisfacția clienților. Poate cea mai relevantă descriere este cea prezentată în "Marketing for Hospitality and Tourism 3e, Kotler P, Bowen J and Makens J (2003)" care scoate în evidență cinci trăsături esențiale ale MI:

În aceasta fază, responsabilitatea MI este încă în mâinile managementului sau a responsabililor de vânzări, în timp ce Resursele Umane (RU) încearcă să acopere necesitățile lor orientate spre vânzări.

Faza a 3-a: MI se referă la… BRANDING

Ce este nou în această fază este faptul că activitățile de MI se concentrează pe a vinde brandul companiei angajaților. MI are ca scop,,atragerea, dezvoltarea și motivarea și reținerea angajaților calificați''. Berry &Pasuraman (1991).

Acțiunile specifice acestei faze sunt:

Specific acestei faze este conceptul prin care un grup de angajați dintr-o organizație devin CLIENȚI pentru alt grup de angajați din aceeași organizație. Chiar dacă ideea a mai existat în activitățile urmărite pe centre de profit, în acest caz concentrarea MI era asupra creșterii satisfacției clienților interni ai companiei.

Angajații au fost implicați și mai mult în branding. Imaginea lor este parte din brandul companiei uneori, ceea ce asigură pe de o parte recunoașterea performanțelor dar și un grad de retenție ridicat.

Faza a 4-a: MI se referă la MOTIVAȚIE

Aceasta este faza în care concurența contează. Când o industrie are sute de poziții cheie descoperite, când nu există oferta de forță de muncă, când programele de reconversie profesională sau universitățile private se străduie să furnizeze forța de muncă necesară, investiții noi se anunță cu alte mii de joburi deschise, MI primește altă prioritate.

Acțiunile de succes de MI se referă în special la o îmbunătățire a motivației angajaților, a relațiilor de muncă, laleadership, team-building care sunt principii de management al RU.

Dar recrutarea, motivarea, satisfacția angajaților, retenția sau recomandările de noi angajați devin prioritate ZERO, pentru că altfel se ratează oportunități sau concurența îți poate fura oameni valoroși din echipă.

RU devin departamente de guerilla sales, iar headhunting-ul este din ce în ce mai prezent.

Ofertarea beneficiilor salariale cer creativitate și ajung să ocupe o cotă importantă în bugetul de personal al companiei. În această fază, înlăturarea unor percepții negative despre unele aspecte ale companiei poate fi de asemenea un obiectiv de MI.

De la un anumit nivel RU au nevoie de ajutor în ceea privește creativitatea și conceptele de comunicare internă . Aici vorbim de un mariaj între Marketing și RU. La baza, atât Marketing-ul cât și RU au activități care vizează oamenii. Conceptele de atitudine, motivație, satisfacție pot fi înțelese ușor și aceasta contează mult în stabilirea și atingerea obiectivelor de MI.

Lucrurile se desfășoară la alt nivel de exigență. E nevoie de o rată de succes maximă atunci când, de exemplu, se realizează prezentarea companiei unor potențiali angajați, se comunică intern diverse proceduri, se organizează evenimente interne. Ajungând aici, următoarea fază devine și mai provocatoare.

Faza a 5-a: MI se referă la … ENGAGEMENT

În această fază RU iau în calcul efectul muncii în echipă pentru atingerea obiectivelor. Eficiența departamentului de RU ajunge să depindă deengagement, de felul în care se implică și restul angajaților în misiunea lor pentru asigurarea motivației angajaților și asigurarea necesarului de forță de muncă pentru management.

Mai multe programe de MI țintesc efectul de echipă în:

În concluzie: Cei mai buni lideri înțeleg ca MI este un proces de business de bază în comunicarea internă. Investesc în MI. Îl transformă într-un avantaj competitiv. Trendurile de comunicare sunt importante. Sunt canalele tale de comunicare responsive pentru diversitatea display-urilor mobile? Folosești materiale video, animații în comunicarea cu angajații? Sunt afișele tale interne suficient de creative? Evenimentele interne sunt surprinzătoare? Sunt angajații tăi ambasadori ai strategiei companiei tale?

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects